Petka je zelo prijeten avto, če imate radi takšne, ki so udobni in imajo obenem tudi dober občutek med vožnjo. Ne tako dober kot pri klasičnem modelu, pozna se, da je tudi precej težji, ampak kupci takšnih avtov ne želijo izrazite športnosti, bolj je pomembna tiha vožnja mimo sosedov.
slika
Tehnični podatki gredo takole: 2-litrski turbobencinski in električni motor imata skupaj 185 kW, to je 252 ’konjev’, 420 njutonmetrov navora že od 1.350 vrtljajev, to je najbolj pomemben podatek, da veste, kako dobro vleče … do 100 km/h pospeši v 6,2 sekunde, baterija pa ima uporabno kapaciteto 9,2 kilovatne ure (10,43 kWh bruto). Na navadni domači vtičnici se polni nekje 4 ure in pol, dvomim pa, da bo katerikoli lastnik tega avta brez domače polnilnice, ki prazno baterijo potem s 3,7 kilovata napolni v približno uri manj. Pri priključnih hibridih večja moč polnjenja niti ni potrebna, ker je baterija dovolj majhna, da se brez težav napolni v času, ko avto stoji.
slika
Klasični motor je torej turbobencinski in je enak, kot poganja model 520i, torej z največjo močjo 135 kW (184 KM), čeprav sem za primerjavo spodaj uporabil 530i xDrive, ki ima tovarniško enako moč kot 530e xDrive. Tudi cenovna primerjava je med tema modeloma najbolj realna in zelo zanimiva – 1.990 EUR je razlike, kar se pri osnovnih cenah okoli 60 tisoč evrov ne zdi več bistveno in kolikor znaša državna subvencija pri vozilih, ki imajo izpust CO2 manj kot 50 g/km. Drugi motor ima 83 kW (113 KM) in poskrbi za najbolj pomembno dejstvo: da je že od 0 vrtljajev na voljo 250 Nm navora, zato z mesta vedno odločno potegne.
slika
Na testu sem samo na elektriko z njim prevozil okoli 30 kilometrov, poraba bencina pa je bila dobrih 5 litrov na 100 kilometrov. Ravno ta poraba je zelo odvisna od tega, kakšne so vaše dnevne vožnje in kako pridno ga boste polnili. Če bi se recimo vozili samo na bencin, bi bila poraba hitro blizu 10, če imate do službe 15 kilometrov in bi ga vsak dan polnili, pa še enkrat na leto ne bi dolivali goriva. Je pa poraba elektrike velika in tu bo za proizvajalce v prihodnosti kar velik izziv, da razvijejo tudi bolj učinkovite električne motorje. Baterija krade prostor prtljažniku, nizek je in meri 410 litrov (sicer 530 litrov), s 46 litri je majhna tudi posoda za gorivo in bo med dolgo vožnjo na dopust treba večkrat točiti, zato pa avto odlično deluje kot hibrid. Dobro je sestavljen, da je vožnja čisto tiha na lepi cesti, motor pa se skoraj brezčutno vklopi in pomaga, da se lahko peljete daleč.
slika
Prvič je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom xDrive, ki je vse bolj priljubljen pri BMWju. Ta k masi doda še 90 kilogramov, zato je skupna masa takšne hibridne petice že blizu dvema tonama in zato tudi ne pričakujte lahkotnosti, ki jo ponuja 255 kilogramov lažji 530i xDrive, čeprav je pospešek do 100 km/h v 6,2 proti 6,0 sekunde povsem primerljiv. Le končna hitrost je nekaj manjša: 235 km/h proti 250 km/h pri 530i xDrive. Kljub spodbudnim številkam je torej vožnja manj prepričljiva, kot smo od petice vajeni, in čeprav gre lahko kar hitro, je v osnovi ta avto namenjen čisto drugim nalogam. Tudi zato je sama uporaba zelo enostavna, nič ni kompliciranja s čudnimi ’hibridnimi’ programi, ampak je vse bolj ali manj enako kot pri običajnem nehibridnem modelu, le dodan program ’max eDrive’ pomeni, da se vozi samo na elektriko oziroma pri nastavitvi ’battery control’ ohranja napolnjenost baterije na nastavljenem nivoju, da se potem vozite na elektriko takrat, ko sami želite, na primer na koncu svoje poti, da vas ne bo žena slišala, če boste prepozno pripeljali na dvorišče.
slika
slika
Novi 330e je še boljši, ker se bolje pelje in ima še večjo baterijo, če mora biti petka, je pa takšna z veliko dodatne opreme lahko vaša za slabih 95 tisoč evrov. Tukaj se ne sprašuje, če se splača, ampak če je dovolj dobro zame.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki BMW 530e xDrive M sport
Vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1998
Moč v KW (KM) pri vrt./min 185 (252) od 5.000 do 6.500
Največji navor v Nm pri vrt./min 420 od 1.350 do 4.250
Menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
Pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4936 x 1868 x 1483
Medosna razdalja v mm 2975
Prtljažnik v litrih 410
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1935 (565)
Največja hitrost v km/h 235
Pospešek 0-100km/h v s 6,2
Poraba (po normah EU) v l/km 2,2
Poraba na testu v l/km 5,0 in 30,0
Cena osnovnega vozila v EUR 51.850
Cena testnega vozila v EUR 63.716
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 94.635
Posted on

Udobje v hibridu

Zdaj že veste, da pri BMWju e na koncu oznake za serijo in moč pomeni elektrika. 530e je priključni hibrid in eden od najbolj udobnih.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc