Zdaj že veste, da pri BMWju e na koncu oznake za serijo in moč pomeni elektrika. 530e je priključni hibrid in eden od najbolj udobnih.
Petka je zelo prijeten avto, če imate radi takšne, ki so udobni in imajo obenem tudi dober občutek med vožnjo. Ne tako dober kot pri klasičnem modelu, pozna se, da je tudi precej težji, ampak kupci takšnih avtov ne želijo izrazite športnosti, bolj je pomembna tiha vožnja mimo sosedov.
Tehnični podatki gredo takole: 2-litrski turbobencinski in električni motor imata skupaj 185 kW, to je 252 ’konjev’, 420 njutonmetrov navora že od 1.350 vrtljajev, to je najbolj pomemben podatek, da veste, kako dobro vleče … do 100 km/h pospeši v 6,2 sekunde, baterija pa ima uporabno kapaciteto 9,2 kilovatne ure (10,43 kWh bruto). Na navadni domači vtičnici se polni nekje 4 ure in pol, dvomim pa, da bo katerikoli lastnik tega avta brez domače polnilnice, ki prazno baterijo potem s 3,7 kilovata napolni v približno uri manj. Pri priključnih hibridih večja moč polnjenja niti ni potrebna, ker je baterija dovolj majhna, da se brez težav napolni v času, ko avto stoji.
Klasični motor je torej turbobencinski in je enak, kot poganja model 520i, torej z največjo močjo 135 kW (184 KM), čeprav sem za primerjavo spodaj uporabil 530i xDrive, ki ima tovarniško enako moč kot 530e xDrive. Tudi cenovna primerjava je med tema modeloma najbolj realna in zelo zanimiva – 1.990 EUR je razlike, kar se pri osnovnih cenah okoli 60 tisoč evrov ne zdi več bistveno in kolikor znaša državna subvencija pri vozilih, ki imajo izpust CO2 manj kot 50 g/km. Drugi motor ima 83 kW (113 KM) in poskrbi za najbolj pomembno dejstvo: da je že od 0 vrtljajev na voljo 250 Nm navora, zato z mesta vedno odločno potegne.
Na testu sem samo na elektriko z njim prevozil okoli 30 kilometrov, poraba bencina pa je bila dobrih 5 litrov na 100 kilometrov. Ravno ta poraba je zelo odvisna od tega, kakšne so vaše dnevne vožnje in kako pridno ga boste polnili. Če bi se recimo vozili samo na bencin, bi bila poraba hitro blizu 10, če imate do službe 15 kilometrov in bi ga vsak dan polnili, pa še enkrat na leto ne bi dolivali goriva. Je pa poraba elektrike velika in tu bo za proizvajalce v prihodnosti kar velik izziv, da razvijejo tudi bolj učinkovite električne motorje. Baterija krade prostor prtljažniku, nizek je in meri 410 litrov (sicer 530 litrov), s 46 litri je majhna tudi posoda za gorivo in bo med dolgo vožnjo na dopust treba večkrat točiti, zato pa avto odlično deluje kot hibrid. Dobro je sestavljen, da je vožnja čisto tiha na lepi cesti, motor pa se skoraj brezčutno vklopi in pomaga, da se lahko peljete daleč.
Prvič je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom xDrive, ki je vse bolj priljubljen pri BMWju. Ta k masi doda še 90 kilogramov, zato je skupna masa takšne hibridne petice že blizu dvema tonama in zato tudi ne pričakujte lahkotnosti, ki jo ponuja 255 kilogramov lažji 530i xDrive, čeprav je pospešek do 100 km/h v 6,2 proti 6,0 sekunde povsem primerljiv. Le končna hitrost je nekaj manjša: 235 km/h proti 250 km/h pri 530i xDrive. Kljub spodbudnim številkam je torej vožnja manj prepričljiva, kot smo od petice vajeni, in čeprav gre lahko kar hitro, je v osnovi ta avto namenjen čisto drugim nalogam. Tudi zato je sama uporaba zelo enostavna, nič ni kompliciranja s čudnimi ’hibridnimi’ programi, ampak je vse bolj ali manj enako kot pri običajnem nehibridnem modelu, le dodan program ’max eDrive’ pomeni, da se vozi samo na elektriko oziroma pri nastavitvi ’battery control’ ohranja napolnjenost baterije na nastavljenem nivoju, da se potem vozite na elektriko takrat, ko sami želite, na primer na koncu svoje poti, da vas ne bo žena slišala, če boste prepozno pripeljali na dvorišče.
Novi 330e je še boljši, ker se bolje pelje in ima še večjo baterijo, če mora biti petka, je pa takšna z veliko dodatne opreme lahko vaša za slabih 95 tisoč evrov. Tukaj se ne sprašuje, če se splača, ampak če je dovolj dobro zame.
Tehnični podatki | BMW 530e xDrive M sport |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1998 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 185 (252) od 5.000 do 6.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 420 od 1.350 do 4.250 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, steptronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4936 x 1868 x 1483 |
Medosna razdalja v mm | 2975 |
Prtljažnik v litrih | 410 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1935 (565) |
Največja hitrost v km/h | 235 |
Pospešek 0-100km/h v s | 6,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 2,2 |
Poraba na testu v l/km | 5,0 in 30,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 51.850 |
Cena testnega vozila v EUR | 63.716 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 94.635 |
Udobje v hibridu
Beri dalje