Tudi če je imel fiat 500X nekoč terenske ambicije, od prenove dalje noče niti slišati več o umazanih gumah in produ. Štirikolesni pogon se je pri nas poslovil in od dizlov je ostal samo še šibkejši '120-konjski' štirivaljni 1,6-litrski motor, ki sliši na ime multijet II. Ponekod, denimo v Nemčiji, je štirikolesni pogon sicer še vedno na voljo. Očitno je že bilo dovolj takšnih prodanih, da se jim ga je zdelo smotrno obdržati na trgu, pri nas pa pač ne. Prenovljeni fiat 500X je tako lep odraz potreb ali, bolje zapisano, želja trga. Zmogljivosti? Eh, pomembna je le plastika oziroma iluzija, da avto gre v hrib, četudi je po vseh karakteristikah prikovan na asfaltno podlago. Še pri imenu opreme dotičnega ni več nič dvoumno – city cross. Tudi oddaljenost od tal je zdaj na voljo le ena, in sicer 16,2 centimetra, pri štirikolesnem pogonu pa je znašala slabih 18.
slika
Na oko zdaj deluje malenkost bolj sveže, ravno dovolj, da se mu že peto leto starosti ne pozna preveč. Luči so nove, zadaj v sredini celo s plastiko v beli barvi, kar izgleda precej kul, tudi nova 18-palčna platišča so zanimiva na pogled. V notranjosti ima z velikimi površinami beline zdaj vse skupaj še večji retro pridih, po čemer Fiatovci tako vztrajno stremijo, je pa na račun tega občutek tudi veliko bolj zračen, z ogromno panoramsko (dvodelno) streho pa tudi bolj zanimiv za otroke. V njem je zelo prijetno sedeti, oporekati pa tudi ne moremo kakovosti izdelave. Smo iskali čričke, a našli jih nismo.
slika
Edini 1,6-litrski štirivaljni dizelski motor, ki je še na voljo, je ta z 88 kilovati moči oz. 120 ‘konji’. Je prožen in živahen, dovolj močan in da se je le ta obdržal, nismo jezni. Sicer nam je dvolitrski prej tudi bil všeč, a je bil relativno glasen in sploh ne varčen, zato ga bomo hitro pozabili. Na testu je pil 6,8 litra nafte, kar je zadovoljivo. Robotiziranemu šeststopenjskemu menjalniku TCT pa se raje izognite. Za zelo umirjeno vožnjo po mestu bo v redu, čim pa hočete od avta iztisniti vse ’konje’, ki jih premore, pa kar ne ve, kaj bi delal. Včasih prestavi prepozno, drugič prehitro, le redko se uskladi z vašimi željami. Sicer lahko z ročico vseeno sami prestavljate, a kaj je potem smisel menjalnika, ki prestavlja namesto vas?
slika
Žal pa fiat 500X tare še vedno enak problem, kot je vse križance kakšnih pet let nazaj. Vzmetenje je prečvrsto in na slabih cestah zato pravega udobja ni. Tega seveda ne boste opazili, če ga boste vozili po urejenih mestnih cestah, za kar je ta avtomobil tudi ustvarjen in česar se niti malo ne sramuje. Veliko je nagibanja v hitreje odpeljanih zavojih in volanski obroč je zame predebel, Mateju je bil pa všeč, zato ga velja prej vzeti v roke.
slika
Približno 32 tisočakov so želeli v času testa za točno takšen 500X, redna cena po ceniku pa je bila kar 34.140 evrov. Preden smo od uvoznika dobili točno ceno, sem si rekel ’če je okoli 20 ali kakšen tisočak ekstra, je dejansko dober nakup’. Priznam, takrat smo bili zgroženi, zdaj pa je cena po ceniku za 500X s to srednjo opremo s popustom 21.790 evrov in ga je morda smiselno uvrstiti na ožji seznam potencialnih kandidatov, v kolikor želite privzdignjen mestni malček.
slika
slika
Je več kot solidno sestavljen avtomobil, kabina je zelo prijetna, motor je tudi zadovoljiv in na videz je lepši kot marsikateri konkurent. Ima podobno brezčasen dizajn kot fiat 500, ko še po več letih izgleda dokaj sveže. Nastopa v najbolj nasičenem delu trga in če ne prepriča na vseh področjih, pri stilu gotovo.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Fiat 500X 1.6 multijet II 16v TCT city cross
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1598
Moč v KW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.750
Največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
Menjalnik robotiziran, šeststopenjski, TCT
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4269 x 1918 x 1595
Medosna razdalja v mm 2570
Prtljažnik v litrih 350
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1505 (435)
Največja hitrost v km/h 186
Pospešek 0-100 km/h v s 10,7
Poraba (po normah EU) v l/km 5,5/4,9/5,1
Poraba na testu v l/km 7,4
Cena osnovnega vozila v EUR 17.590
Cena testnega vozila v EUR 29.090 (*2.000 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.140 (*2.000 EUR popusta)
Posted on

Umazane gume? Fuj!

Fiat 500X je postal malček, ki želi ugajati vsem tistim, ki želijo ljudi prepričati, da vozijo terenski avto. Daleč od tega, da je kdaj bil čistokrvni terenec, a je še od vsaj približno zmogljivega križanca v naših koncih ostal le bleda senca.

Beri dalje
Električna petka turbo
TESTI
Električna petka turbo
alpine A290 GTS EV52 160 kW GTS
Iztok Krajnc
Najboljši sodobni M
TESTI
Najboljši sodobni M
BMW M3 sedan M xDrive competition
Iztok Krajnc
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc