Fiat 500X je postal malček, ki želi ugajati vsem tistim, ki želijo ljudi prepričati, da vozijo terenski avto. Daleč od tega, da je kdaj bil čistokrvni terenec, a je še od vsaj približno zmogljivega križanca v naših koncih ostal le bleda senca.
Tudi če je imel fiat 500X nekoč terenske ambicije, od prenove dalje noče niti slišati več o umazanih gumah in produ. Štirikolesni pogon se je pri nas poslovil in od dizlov je ostal samo še šibkejši '120-konjski' štirivaljni 1,6-litrski motor, ki sliši na ime multijet II. Ponekod, denimo v Nemčiji, je štirikolesni pogon sicer še vedno na voljo. Očitno je že bilo dovolj takšnih prodanih, da se jim ga je zdelo smotrno obdržati na trgu, pri nas pa pač ne. Prenovljeni fiat 500X je tako lep odraz potreb ali, bolje zapisano, želja trga. Zmogljivosti? Eh, pomembna je le plastika oziroma iluzija, da avto gre v hrib, četudi je po vseh karakteristikah prikovan na asfaltno podlago. Še pri imenu opreme dotičnega ni več nič dvoumno – city cross. Tudi oddaljenost od tal je zdaj na voljo le ena, in sicer 16,2 centimetra, pri štirikolesnem pogonu pa je znašala slabih 18.
Na oko zdaj deluje malenkost bolj sveže, ravno dovolj, da se mu že peto leto starosti ne pozna preveč. Luči so nove, zadaj v sredini celo s plastiko v beli barvi, kar izgleda precej kul, tudi nova 18-palčna platišča so zanimiva na pogled. V notranjosti ima z velikimi površinami beline zdaj vse skupaj še večji retro pridih, po čemer Fiatovci tako vztrajno stremijo, je pa na račun tega občutek tudi veliko bolj zračen, z ogromno panoramsko (dvodelno) streho pa tudi bolj zanimiv za otroke. V njem je zelo prijetno sedeti, oporekati pa tudi ne moremo kakovosti izdelave. Smo iskali čričke, a našli jih nismo.
Edini 1,6-litrski štirivaljni dizelski motor, ki je še na voljo, je ta z 88 kilovati moči oz. 120 ‘konji’. Je prožen in živahen, dovolj močan in da se je le ta obdržal, nismo jezni. Sicer nam je dvolitrski prej tudi bil všeč, a je bil relativno glasen in sploh ne varčen, zato ga bomo hitro pozabili. Na testu je pil 6,8 litra nafte, kar je zadovoljivo. Robotiziranemu šeststopenjskemu menjalniku TCT pa se raje izognite. Za zelo umirjeno vožnjo po mestu bo v redu, čim pa hočete od avta iztisniti vse ’konje’, ki jih premore, pa kar ne ve, kaj bi delal. Včasih prestavi prepozno, drugič prehitro, le redko se uskladi z vašimi željami. Sicer lahko z ročico vseeno sami prestavljate, a kaj je potem smisel menjalnika, ki prestavlja namesto vas?
Žal pa fiat 500X tare še vedno enak problem, kot je vse križance kakšnih pet let nazaj. Vzmetenje je prečvrsto in na slabih cestah zato pravega udobja ni. Tega seveda ne boste opazili, če ga boste vozili po urejenih mestnih cestah, za kar je ta avtomobil tudi ustvarjen in česar se niti malo ne sramuje. Veliko je nagibanja v hitreje odpeljanih zavojih in volanski obroč je zame predebel, Mateju je bil pa všeč, zato ga velja prej vzeti v roke.
Približno 32 tisočakov so želeli v času testa za točno takšen 500X, redna cena po ceniku pa je bila kar 34.140 evrov. Preden smo od uvoznika dobili točno ceno, sem si rekel ’če je okoli 20 ali kakšen tisočak ekstra, je dejansko dober nakup’. Priznam, takrat smo bili zgroženi, zdaj pa je cena po ceniku za 500X s to srednjo opremo s popustom 21.790 evrov in ga je morda smiselno uvrstiti na ožji seznam potencialnih kandidatov, v kolikor želite privzdignjen mestni malček.
Je več kot solidno sestavljen avtomobil, kabina je zelo prijetna, motor je tudi zadovoljiv in na videz je lepši kot marsikateri konkurent. Ima podobno brezčasen dizajn kot fiat 500, ko še po več letih izgleda dokaj sveže. Nastopa v najbolj nasičenem delu trga in če ne prepriča na vseh področjih, pri stilu gotovo.
Tehnični podatki | Fiat 500X 1.6 multijet II 16v TCT city cross |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1598 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 88 (120) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 320 pri 1.750 |
Menjalnik | robotiziran, šeststopenjski, TCT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4269 x 1918 x 1595 |
Medosna razdalja v mm | 2570 |
Prtljažnik v litrih | 350 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1505 (435) |
Največja hitrost v km/h | 186 |
Pospešek 0-100km/h v s | 10,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,5/4,9/5,1 |
Poraba na testu v l/km | 7,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 17.590 |
Cena testnega vozila v EUR | 29.090 (*2.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 34.140 (*2.000 EUR popusta) |
Umazane gume? Fuj!
Beri dalje