V prvi vrsti focus karavan ST že na daleč opozarja nase z napadalno rdečo barvo in športnimi dodatki z velikimi dovodi zraka, dejansko pa izgleda čisto enako kot bencinski brat z 280 'konji'. 19-palčna platišča v črni barvi so logično nadaljevanje brutalne maske, čeprav so se mi zasmilila, ko sem ugotovil, da jih vozniki pred mano niso pazili in so uspeli poškodovati vsa štiri. So pa zaradi barve vesolja bistveno bolj prišle do izraza zavorne čeljusti v rdeči barvi, ki so del dodatnega paketa performance. Da so znotraj še športna sedeža Recaro, športni merilniki in stopalke ter črna strešna obloga, verjetno ni treba posebej omeniti, ima pa focus ST še eno posebnost – gumba za način izbire vožnje na volanu.
slika
Očitno so inženirji pri snovanju notranjosti navdih črpali iz lastnih izkušenj in želja po takojšnji odzivnosti avtomobila, zato je gumb S namenjen takojšnjemu preklopu v način ’Sport’, gumb mode pa je namenjen še izbiri klasičnih programov ’normal’ in ’slippery’, ko je spolzko, ’track’ pa je namenjen dirkališčem. Programi spremenijo delovanje krmilnega mehanizma in odzivnosti motorja, čeprav bi bil lahko focus ST ves čas samo v načinu sport. Dizelski ST je tudi ekskluziven, ker ima samo ST najbolj močan 2,0-litrski turbodizelski stroj, ki da od sebe 140 kilovatov, se pravi 190 'konjev'. Od 1.500 vrtljajev ima že 360 Nm navora, od 2.000 do 3.000 pa 400, kar je toliko kot megane R.S. trophy! Do 100 se zato požene v 7,7 sekunde, kar se ob oznaki ST sicer zdi slabo, je pa to cele pol sekunde manj kot pri prejšnji generaciji. Zvok motorja zunaj ni nič posebnega in so ga dobro zadušili samo zato, da lahko potem v športnem načinu preko zvočnikov predvaja dodaten umeten zvok, da imaš občutek brutalne mašine. Bi izklopil, pa se ne da. Si pa lahko pred sabo nastavite športne merilnike, da veste, pod kakšnim pritiskom sta turbina in olje.
slika
Dizelski ST ima vse, kar ima bencinski. Zelo odziven in natančen krmilni mehanizem, za centimeter manjšo oddaljenost od tal in nima načina vožnje comfort, ki takšnemu avtu paše kot meni oprijeta majica. To imejte v mislih, ker ne bo udoben, ne mene z oprijeto majico! Šeststopenjski ročni menjalnik je natančen, ročica ima kratke hode, moč pa se prenaša na sprednji kolesi. In ja, pri dizlu manjka zapora diferenciala, zato se lahko kolesi hitro zavrtita v prazno, kot da si dokazujeta, kdo je boljši od nasprotnika v ringu. Dodajte še težji dizelski motor v nosu in zato več podkrmiljenja, zato neke ekstra zabave za volanom ne bo, bo pa vožnja zaradi zmogljivega motorja vseeno v povprečju hitra.
slika
Če kupujete nabrite avtomobile, vam mora biti jasno, da namerno ne morejo biti udobni, saj temu tudi niso namenjeni. Z enakim problemom se spopada načeloma družinski stroj, ki niti v načinu normal ne blaži udarcev udobno, zato bo kdo od potnikov po večmesečnem pretresanju mogoče začel tarnati. Po drugi strani pa bo voznik lahko občasno potnike navdušil s hitrim speljevanjem, saj ima ’launch control’, ob hitrejšem prestavljanju pa bo za prave vrtljaje poskrbel izenačevalnik vrtljajev.
slika
Pri gostilniških debatah glede malo hitrejših avtomobilov je vedno ključnega pomena poraba goriva in tudi tokrat je bilo to največkrat zastavljeno vprašanje. Poraba je ob takšnem stroju redko pod 6 litrov, večinoma okoli 7, kolikor je bila tudi na našem testu, tako da boste s polnim prevozili okoli 700 kilometrov, ki jih z bencinskim seveda ne bi.
slika
Upraviči oznako ST? Ne, zato vzemite bencinskega. Če se veliko vozite, rabite prostor in občasno zabavo, je pa to seveda odličen in zelo zmogljiv dizelski karavan, ki se niti najmanj ne ustraši ovinkov in ki vas bo s popustom olajšal za 38 tisočakov.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Ford focus karavan 2.0 ecoblue 140 kW ST-3
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1997
Moč v KW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.500
Največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4668 x 1825 x 1492
Medosna razdalja v mm 2700
Prtljažnik v litrih 575
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1585 (520)
Največja hitrost v km/h 220
Pospešek 0-100km/h v s 7,7
Poraba (po normah EU) v l/km 5,6
Poraba na testu v l/km 7,0
Cena osnovnega vozila v EUR 22.080 (*2.700 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 37.320 (*2.700 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.780 (*2.700 EUR popusta)
Posted on

Vroče-hladno

Verjetno ni hujšega udarca kot ugotovitev, da testni focus ST poganja dizelski motor. Ampak potem ugotovim še, da je karavan. Lahko takšen sploh upraviči oznako ST?

Beri dalje
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc