Verjetno ni hujšega udarca kot ugotovitev, da testni focus ST poganja dizelski motor. Ampak potem ugotovim še, da je karavan. Lahko takšen sploh upraviči oznako ST?
V prvi vrsti focus karavan ST že na daleč opozarja nase z napadalno rdečo barvo in športnimi dodatki z velikimi dovodi zraka, dejansko pa izgleda čisto enako kot bencinski brat z 280 'konji'. 19-palčna platišča v črni barvi so logično nadaljevanje brutalne maske, čeprav so se mi zasmilila, ko sem ugotovil, da jih vozniki pred mano niso pazili in so uspeli poškodovati vsa štiri. So pa zaradi barve vesolja bistveno bolj prišle do izraza zavorne čeljusti v rdeči barvi, ki so del dodatnega paketa performance. Da so znotraj še športna sedeža Recaro, športni merilniki in stopalke ter črna strešna obloga, verjetno ni treba posebej omeniti, ima pa focus ST še eno posebnost – gumba za način izbire vožnje na volanu.
Očitno so inženirji pri snovanju notranjosti navdih črpali iz lastnih izkušenj in želja po takojšnji odzivnosti avtomobila, zato je gumb S namenjen takojšnjemu preklopu v način ’Sport’, gumb mode pa je namenjen še izbiri klasičnih programov ’normal’ in ’slippery’, ko je spolzko, ’track’ pa je namenjen dirkališčem. Programi spremenijo delovanje krmilnega mehanizma in odzivnosti motorja, čeprav bi bil lahko focus ST ves čas samo v načinu sport. Dizelski ST je tudi ekskluziven, ker ima samo ST najbolj močan 2,0-litrski turbodizelski stroj, ki da od sebe 140 kilovatov, se pravi 190 'konjev'. Od 1.500 vrtljajev ima že 360 Nm navora, od 2.000 do 3.000 pa 400, kar je toliko kot megane R.S. trophy! Do 100 se zato požene v 7,7 sekunde, kar se ob oznaki ST sicer zdi slabo, je pa to cele pol sekunde manj kot pri prejšnji generaciji. Zvok motorja zunaj ni nič posebnega in so ga dobro zadušili samo zato, da lahko potem v športnem načinu preko zvočnikov predvaja dodaten umeten zvok, da imaš občutek brutalne mašine. Bi izklopil, pa se ne da. Si pa lahko pred sabo nastavite športne merilnike, da veste, pod kakšnim pritiskom sta turbina in olje.
Dizelski ST ima vse, kar ima bencinski. Zelo odziven in natančen krmilni mehanizem, za centimeter manjšo oddaljenost od tal in nima načina vožnje comfort, ki takšnemu avtu paše kot meni oprijeta majica. To imejte v mislih, ker ne bo udoben, ne mene z oprijeto majico! Šeststopenjski ročni menjalnik je natančen, ročica ima kratke hode, moč pa se prenaša na sprednji kolesi. In ja, pri dizlu manjka zapora diferenciala, zato se lahko kolesi hitro zavrtita v prazno, kot da si dokazujeta, kdo je boljši od nasprotnika v ringu. Dodajte še težji dizelski motor v nosu in zato več podkrmiljenja, zato neke ekstra zabave za volanom ne bo, bo pa vožnja zaradi zmogljivega motorja vseeno v povprečju hitra.
Če kupujete nabrite avtomobile, vam mora biti jasno, da namerno ne morejo biti udobni, saj temu tudi niso namenjeni. Z enakim problemom se spopada načeloma družinski stroj, ki niti v načinu normal ne blaži udarcev udobno, zato bo kdo od potnikov po večmesečnem pretresanju mogoče začel tarnati. Po drugi strani pa bo voznik lahko občasno potnike navdušil s hitrim speljevanjem, saj ima ’launch control’, ob hitrejšem prestavljanju pa bo za prave vrtljaje poskrbel izenačevalnik vrtljajev.
Pri gostilniških debatah glede malo hitrejših avtomobilov je vedno ključnega pomena poraba goriva in tudi tokrat je bilo to največkrat zastavljeno vprašanje. Poraba je ob takšnem stroju redko pod 6 litrov, večinoma okoli 7, kolikor je bila tudi na našem testu, tako da boste s polnim prevozili okoli 700 kilometrov, ki jih z bencinskim seveda ne bi.
Upraviči oznako ST? Ne, zato vzemite bencinskega. Če se veliko vozite, rabite prostor in občasno zabavo, je pa to seveda odličen in zelo zmogljiv dizelski karavan, ki se niti najmanj ne ustraši ovinkov in ki vas bo s popustom olajšal za 38 tisočakov.
Tehnični podatki | Ford focus karavan 2.0 ecoblue 140 kW ST-3 |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1997 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 140 (190) pri 3.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 400 pri 2.000 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4668 x 1825 x 1492 |
Medosna razdalja v mm | 2700 |
Prtljažnik v litrih | 575 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1585 (520) |
Največja hitrost v km/h | 220 |
Pospešek 0-100km/h v s | 7,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,6 |
Poraba na testu v l/km | 7,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 22.080 (*2.700 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 37.320 (*2.700 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 40.780 (*2.700 EUR popusta) |
Vroče-hladno
Beri dalje