Hudo domiselno ali pa ultra dolgočasno je ime novega in najmanjšega Škodinega križanca. V vsakem primeru pa gre za precej dobro zamišljen avtomobil z zelo veliko vrlinami in predvsem ob pravem času.
Ne vem, ali naj se mi zdi ime najmanjšega Škodinega križanca domiselno ali zgolj dolgočasno, ker je že njihov tretji model, ki se začne na K in konča s Q. Kot bi imel tri hčere: ena bi bila Andreja, druga Alenka, tretja Anita in na poti bi bila še Anja. Če ima Volkswagen že svoj T-cross in Seat svojo arono, mora v tem velikostnem razredu seveda svoj lonček pristaviti še Škoda.
Matej je na tej mednarodni premieri rekel, da se mu zdi oblika kamiqa zanimiva in najbrž bi se strinjal, če bi bila pri testnem avtu barva bolj zanimiva, tako pa črnina kar nekako vse zaduši in marsikatera linija sploh ne pride do izraza. Mi je pa vseeno všeč nosek s simpatično zašiljenimi lučmi in po svoje tudi velik napis ŠKODA zadaj; s to idejo je sicer začela ena druga znamka, zdaj pa te ogromne napise vsi veselo kopirajo za njo.
Če kaj, potem tokrat prvi pogled na notranjost ni dolgočasen, predvsem sprednja sedeža delujeta kot stola kakšnega dirkalnika in dobra sta tudi za sedeti, le vzglavnikov si v tem primeru ne boste mogli prilagajati, ker sta pač del vsega skupaj. Ker vem, da je pri bolje založenih kamiqih lahko pred volanom zaslon, bom rekel, da so klasični merilniki že malce preživeti, realno gledano pa so še vedno čisto super in lepo pregledni. Tudi nasploh tople vode glede notranjosti ne gre odkrivati, vse skupaj je dobro premišljeno in uporabno, z izjemo funkcijsko omejenih stikal za nastavljanje temperature, saj je potrebno veliko funkcij nastaviti preko zaslona. Sicer pa pričakujte še veliko odlagalnih mest, dobro izdelavo in precej solidne materiale, čeprav je seveda tudi pričakovano veliko trde plastike. In precej prostora, kamiq je od tekmecev s svoje 'firme' daljši za okoli deset centimetrov in posledično seveda prostornejši.
Glede na to, da je avto dolg le malo več kot 4,2 metra in ima zadaj še precej zajeten prtljažnik, je kar pohvalno, da je tudi na zadnji klopi prostora precej. Sam sicer nisem najboljša referenca za merjenje prostornosti, vseeno pa trdim, da boste povprečno visoki zakaj sedeli dovolj dobro, da vas ne bo stiskalo pri kolenih, niti ne pri glavi. Je pa manj udobno zadaj, ker podvozje manj suvereno blaži in grbine se bolj občuti, spredaj bo vaša zadnjica bolj uživala. To je pač davek, ki ga terja malce večja oddaljenost od tal in posledično višje težišče. Blaženje mora biti bolj čvrsto in zato ni toliko udobja kot pri scali, s katero si deli platformo.
Kljub temu lahko rečem, da boste v vožnji najbrž uživali. Ne ravno kot v mazdi MX-5, jasno, je pa tole za križanca precej vozniško prijeten avto. Se pozna, da ni prevelik in zato preveč okoren, da bi ga v zadrego postavljala lastna masa. Občutek na volanu je precej dober, morda za moj okus malenkost prelahkoten, a to sploh ni pomembno, ker vas bodo med vožnjo veselile druge lastnosti in boste z njim z lahkoto požirali kilometre v mestih ali na avtocestah. Da boste še bolj suvereni, si omislite le še vzvratno kamero, ki je testni kamiq ni imel.
Sploh se mi križanec kamiq zdi dober zaradi testnega motorja, v bistvu najmočnejšega v ponudbi. 1,5-litrski TSI s 110 kW moči oziroma 150 ’konjički’ ni brutalno zmogljiv, je pa vedno pripravljen na akcijo in zelo prožen. Brez težav in zvezno vleče, porabi pa zlahka pod 7 litrov bencina na 100 kilometrov. Tudi samo dobrih 6, če boste manj na avtocesti. In tudi 7-stopenjski DSG mu dobro dene in sta lepo uigran par. Je pa v vsakem primeru pogon le na sprednji kolesi, kamiq nima niti najmanjših ambicij po terenu, le vašim željam po višjem sedenju in lažjem vstopanju ustreza.
24 jurjev stane točno takšen, kot ga vidite, pogrešam le še digitalne merilnike in vzvratno kamero, mogoče še manj dolgočasno barvo, ostalo ’štima’. In zraven seveda dobite dežnik pa strgalo za led, svetilko in kup ostalih drobnarij iz Škodine ponudbe Simply clever, ki pogosto pridejo prav. Vključeno v ceno, kot je to v navadi pri Škodi. In v bistvu mi je tudi ime všeč. Veliko bolj domiselno kot kakšna črka in številka ob njej.
Tehnični podatki | Škoda kamiq 1.5 TSI ACT DSG style |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1498 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) od 5.000 do 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 250 od 1.500 do 3.500 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, DSG |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4241 x 1793 x 1553 |
Medosna razdalja v mm | 2651 |
Prtljažnik v litrih | 400 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1277 (486) |
Največja hitrost v km/h | 212 |
Pospešek 0-100km/h v s | 8,4 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,4/4,3/5,1 |
Poraba na testu v l/km | 7,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 15.382 |
Cena testnega vozila v EUR | 22.854 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 24.695 |
Z mislimi na vas
Beri dalje