Ne vem, ali naj se mi zdi ime najmanjšega Škodinega križanca domiselno ali zgolj dolgočasno, ker je že njihov tretji model, ki se začne na K in konča s Q. Kot bi imel tri hčere: ena bi bila Andreja, druga Alenka, tretja Anita in na poti bi bila še Anja. Če ima Volkswagen že svoj T-cross in Seat svojo arono, mora v tem velikostnem razredu seveda svoj lonček pristaviti še Škoda.
slika
Matej je na tej mednarodni premieri rekel, da se mu zdi oblika kamiqa zanimiva in najbrž bi se strinjal, če bi bila pri testnem avtu barva bolj zanimiva, tako pa črnina kar nekako vse zaduši in marsikatera linija sploh ne pride do izraza. Mi je pa vseeno všeč nosek s simpatično zašiljenimi lučmi in po svoje tudi velik napis ŠKODA zadaj; s to idejo je sicer začela ena druga znamka, zdaj pa te ogromne napise vsi veselo kopirajo za njo.
slika
Če kaj, potem tokrat prvi pogled na notranjost ni dolgočasen, predvsem sprednja sedeža delujeta kot stola kakšnega dirkalnika in dobra sta tudi za sedeti, le vzglavnikov si v tem primeru ne boste mogli prilagajati, ker sta pač del vsega skupaj. Ker vem, da je pri bolje založenih kamiqih lahko pred volanom zaslon, bom rekel, da so klasični merilniki že malce preživeti, realno gledano pa so še vedno čisto super in lepo pregledni. Tudi nasploh tople vode glede notranjosti ne gre odkrivati, vse skupaj je dobro premišljeno in uporabno, z izjemo funkcijsko omejenih stikal za nastavljanje temperature, saj je potrebno veliko funkcij nastaviti preko zaslona. Sicer pa pričakujte še veliko odlagalnih mest, dobro izdelavo in precej solidne materiale, čeprav je seveda tudi pričakovano veliko trde plastike. In precej prostora, kamiq je od tekmecev s svoje 'firme' daljši za okoli deset centimetrov in posledično seveda prostornejši.
slika
Glede na to, da je avto dolg le malo več kot 4,2 metra in ima zadaj še precej zajeten prtljažnik, je kar pohvalno, da je tudi na zadnji klopi prostora precej. Sam sicer nisem najboljša referenca za merjenje prostornosti, vseeno pa trdim, da boste povprečno visoki zakaj sedeli dovolj dobro, da vas ne bo stiskalo pri kolenih, niti ne pri glavi. Je pa manj udobno zadaj, ker podvozje manj suvereno blaži in grbine se bolj občuti, spredaj bo vaša zadnjica bolj uživala. To je pač davek, ki ga terja malce večja oddaljenost od tal in posledično višje težišče. Blaženje mora biti bolj čvrsto in zato ni toliko udobja kot pri scali, s katero si deli platformo.
slika
Kljub temu lahko rečem, da boste v vožnji najbrž uživali. Ne ravno kot v mazdi MX-5, jasno, je pa tole za križanca precej vozniško prijeten avto. Se pozna, da ni prevelik in zato preveč okoren, da bi ga v zadrego postavljala lastna masa. Občutek na volanu je precej dober, morda za moj okus malenkost prelahkoten, a to sploh ni pomembno, ker vas bodo med vožnjo veselile druge lastnosti in boste z njim z lahkoto požirali kilometre v mestih ali na avtocestah. Da boste še bolj suvereni, si omislite le še vzvratno kamero, ki je testni kamiq ni imel.
slika
Sploh se mi križanec kamiq zdi dober zaradi testnega motorja, v bistvu najmočnejšega v ponudbi. 1,5-litrski TSI s 110 kW moči oziroma 150 ’konjički’ ni brutalno zmogljiv, je pa vedno pripravljen na akcijo in zelo prožen. Brez težav in zvezno vleče, porabi pa zlahka pod 7 litrov bencina na 100 kilometrov. Tudi samo dobrih 6, če boste manj na avtocesti. In tudi 7-stopenjski DSG mu dobro dene in sta lepo uigran par. Je pa v vsakem primeru pogon le na sprednji kolesi, kamiq nima niti najmanjših ambicij po terenu, le vašim željam po višjem sedenju in lažjem vstopanju ustreza.
slika
24 jurjev stane točno takšen, kot ga vidite, pogrešam le še digitalne merilnike in vzvratno kamero, mogoče še manj dolgočasno barvo, ostalo ’štima’. In zraven seveda dobite dežnik pa strgalo za led, svetilko in kup ostalih drobnarij iz Škodine ponudbe Simply clever, ki pogosto pridejo prav. Vključeno v ceno, kot je to v navadi pri Škodi. In v bistvu mi je tudi ime všeč. Veliko bolj domiselno kot kakšna črka in številka ob njej.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Škoda kamiq 1.5 TSI ACT DSG style
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1498
Moč v KW (KM) pri vrt./min 110 (150) od 5.000 do 6.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 3.500
Menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DSG
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4241 x 1793 x 1553
Medosna razdalja v mm 2651
Prtljažnik v litrih 400
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1277 (486)
Največja hitrost v km/h 212
Pospešek 0-100km/h v s 8,4
Poraba (po normah EU) v l/km 6,4/4,3/5,1
Poraba na testu v l/km 7,0
Cena osnovnega vozila v EUR 15.382
Cena testnega vozila v EUR 22.854
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.695
Posted on

Z mislimi na vas

Hudo domiselno ali pa ultra dolgočasno je ime novega in najmanjšega Škodinega križanca. V vsakem primeru pa gre za precej dobro zamišljen avtomobil z zelo veliko vrlinami in predvsem ob pravem času.

Beri dalje
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Kralj okretnosti
TESTI
Kralj okretnosti
Renault twingo TCe 95 EDC intens
Iztok Krajnc