Vsi imamo soseda, ki je tako nor na avtomobile kot vi, zato ni bilo nič čudnega, ko je v soboto dopoldne zazvonil telefon, na drugi strani pa sosed z željo po 'šlatanju' novega Peugeotovega karavana. Sam vozi enega od premijskih avtomobilov podobne velikosti, zato sem pričakoval določeno mero domišljavosti, pa je začuda nisem doživel. Še več, novi 508 SW mu je bil zelo všeč. In tudi mi pri Volanu smo mnenja, da naj drznost novih peugeotov traja še lep čas, ker je 508 SW eden najlepših karavanov na cesti. Sprednji del je seveda enak kot pri limuzini, tako da še vedno izstopata dva navpična LED-čekana, ki sta takšna kot pri mrožu, vendar oblike ne pokvarita. Pravzaprav sta lepo skladna z ozkimi LED-lučmi, ki jih povezuje ozka maska z velikim levom, nad katerim je napis 508.
slika
Spredaj torej drznost, ki je v dokaj zadržanem segmentu še kako potrebna in ki niti na zadku ne manjka. Limuzinskemu 508 niso samo dodali nahrbtnika in šli v petek predčasno domov, ampak so lepo povezali zadnje LED-luči s svetlečim temnim trakom, pod zadnjim steklom in brisalcem pa dodali še eleganten napis Peugeot. 508 SW je tako krasna mešanica drznosti in elegance, testni z opremo GT line ima še črne dodatke, ki bi precej bolj izstopali, če bi bil avtomobil v beli ali rdeči barvi, in lep zaključek izpušnih cevi.
slika
Bolj kot to vas bo zanimal prtljažnik, ki zdaj z veseljem pogoltne 530 litrov prtljage, česar pri enaki velikosti ne ponuja prestižna nemška trojica, ki bi ji 508 rad konkuriral. Nakladalnega roba praktično ni, vendar boste morali paziti na odbijač, ker je precej širok, in če boste prtljago potiskali, ga lahko hitro opraskate. Prostora je za večino družinskih potreb dovolj, vendar bi sam doplačal še za aluminijasta vodila s pomičnimi kavlji za lažje pripenjanje tovora (stanejo 100 evrov). Tako lahko enostavno pritrdite prtljago, da se med ovinki ne bo vozila levo in desno po prtljažniku. Če boste vedno imeli nabito poln prtljažnik, razmislite še o mreži za tovor, ki vas bo olajšala za dodatnih 200 evrov. Naslonjala se enostavno prevrnejo s praktično enim gibom, da potem 508 SW ponuja kar 1.780 litrov prostora. Tako boste lahko končno prevažali tudi pralni stroj, če njegova škatla ne bo prevelika, saj je prtljažna odprtina v bistvu zelo nizka - ob straneh samo 64, na sredini 69 centimetrov.
slika
Znotraj boste navdušeni ljubitelji tehnike, saj so merilniki na 12,3-palčnem digitalnem zaslonu, multimedija pa domuje v drobovju 10-palčnega zaslona na dotik. Na upravljanje s prezračevanjem na zaslonu smo se že malo navadili in čeprav deluje že precej dobro, nam še vedno ni všeč. Veliko raje imamo za osnovne nastavitve prave gumbe, tu pa je potrebno za praktično vsako stvar najprej pritisniti na zelo prijeten kovinski gumb, nato pa s prstom pritiskati še po zaslonu. Tudi za zelo majhen volanski obroč smo mnenja, da je v tako velikem avtu enostavno premajhen, ker imaš (vsaj na začetku) hecen občutek, da vožnje ne moreš dovolj dobro nadzirati. Oprema GT line se v notranjosti pozna še po posebnih napisih na volanu, črni stropni oblogi in drugačnih predpražnikih, nad antialergenim filtrom cvetnega prahu pa boste navdušeni vsi, ki trpite za senenim nahodom. Testni primerek je imel še kamero z radarjem za zaznavanje pešcev in živali ponoči, ki deluje zelo dobro, saj je prepoznala vse pešce v črnih jopicah, zna pa biti pogled na digitalne merilnike moteč, ker odmakneš pogled s ceste.
slika
Vožnja s 508 SW je udobna ne samo zaradi aktivnega vzmetenja, temveč tudi zaradi voznikovega in sovoznikovega sedeža, ki imata certifikat nemškega združenja AGR, s čimer zagotavljata, da bosta dobra prijatelja z vašim hrbtom. Kljub vsemu bo 508 SW najbolj udoben na avtocestah tudi z zelo velikimi platišči. Ovinkov ne mara preveč, je nastavljen na bolj zanesljivo vožnjo, sploh pa je krmiljenje preveč umetno, na volanu se čuti celo rahlo zatikanje električnega serva. Nič resnega, samo ni mi všeč, ker vem, da znajo pri konkurenci precej bolje. Tudi osemstopenjski samodejni menjalnik je nastavljen za udobje in pri ležerni vožnji neopazno prestavlja. Če želite od njega več, ko se recimo na hitro odločite za prehitevanje, se pa kdaj tudi nerodno zmede.
slika
Za premikanje je tokrat skrbel najzmogljivejši turbodizel, ki ob dveh litrih prostornine proizvede 130 kilovatov moči, torej 177 'konjev', in 400 Nm navora pri 2.000 vrtljajih. Zelo lepo pospešuje in poraba goriva se bo zato zlahka gibala nad dobrimi sedmimi litri, zaradi dobre zvočne zatesnitve pa bo vaš dojenček tudi med prehitevanjem mirno spal, če ga ne bo zbudila kakšna kaprica menjalnika. Če lahko prežvečite to in slabšo preglednost nazaj zaradi res majhnega stekla, potem boste tudi 40 tisočakov, kolikor vas bo stal s Peugeot financiranjem. Ampak za ta denar boste dobili enega najlepših in najbolj drznih karavanov sploh, ki vsakogar navduši preden sploh sede v avto - z vrati brez okvirjev šip. Še sosedje s premijskimi karavani vam bodo nevoščljivi, vam pa bo ostalo 20 jurjev več v žepu kot pri njih.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1997
Moč v KW (KM) pri vrt./min 130 (177) pri 3.750
Največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
Menjalnik samodejni, osemstopenjski, EAT8
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4778 x 1859 x 1420
Medosna razdalja v mm 2793
Prtljažnik v litrih 530
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1585
Največja hitrost v km/h 230
Pospešek 0-100km/h v s 8,4
Poraba (po normah EU) v l/km 6,0/3,9/4,7
Poraba na testu v l/km 7,5
Cena osnovnega vozila v EUR 29.860
Cena testnega vozila v EUR 35.190
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 42.140
Posted on

Za drznega fotra in firbčne sosede

Peugeotovi oblikovalci navdih očitno črpajo iz druge dimenzije, ker so novi peugeoti drzni in res izgledajo dobro. Tako zelo, da navdušijo celo lastnike premijskih znamk, ki so prej ob njih vihali nosove.

Beri dalje
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc