Druščina križancev je pri Mercedes-Benzu precej velika in že po oznakah je jasno, kako velik je kakšen predstavnik. Najmanjšemu GLA se bo kmalu pridružil GLB, pred kratkim smo na testu imeli takšen GLC, še večja sta GLE in GLS. Saj veste, tudi limuzinski E je že precej velik in le S je še večji od njega. Torej je GLE s skoraj petimi metri dolžine že pravi velikan, tekmec audiju Q7 in BMWju X5.
slika
Pred nekaj leti smo imeli na testu GLE kupe, nad katerim nismo bili navdušeni, ker je bil znotraj zastarel in totalno neudoben. Novi GLE je mnooogo boljši, že zunaj lahko vidite, da je povsem nov in moderen, prav čedno zašiljen je in dejansko z obliko dobro skriva svojo velikost. Dokler ne pridete blizu, potem je hitro jasno, da s skoraj petimi metri dolžine pač ni majhen. Ampak so linije dovolj simpatične, da izgleda skoraj enako kot manjši GLC, ko stojte bolj stran. In oblika GLC nam je všeč, da ne bo pomote.
slika
Bogate zunanje mere se kot bogato odmerjen prostor pokažejo znotraj. Prtljažnik ima prostornih 630 litrov in še precejšnjo luknjo pod dnom, na zadnji klopi je prostora ogromno in tam se sedi tudi zelo udobno. Obenem je z velikimi stekli vse skupaj še zelo zračno, pomaga tudi belo usnjeno oblazinjenje, ki vse skupaj naredi še prijetno svetlo, ampak bo brez posebne nege v nekaj letih verjetno deležno številnih madežev.
slika
slika
Mesto, kjer boste še veliko bolj navdušeni, je spredaj. Dva zaslona, ki se skoraj neopazno združujeta v podobo enega, sta naravnost ogromna; če se pošalim, sta večja, kot so bili domači televizorji še dobrih deset let nazaj. In ločljivost imata nekajkrat boljšo. Digitalni merilniki imajo ogromno možnosti za spreminjanje oblike in barv, da je vse skupaj zelo privlačno, spreminjajo se kar teme, da z enim klikom konkretno spremenite celoten izgled zaslonov. In ambientalna barva oziroma barve poskrbijo, da je celoten občutek notri res nastopaški. Uaaau, je bil klasičen odziv čisto vsakega, ki se je usedel na sprednji sedež. Če sem pikolovski: mogoče me moti le preveliko število barv na zaslonu in prevelike ikone, saj bi lahko vse dali na en zaslon, pa bi bile še vedno velike in pregledne, dela z iskanjem prave med vožnjo pa manj.
slika
Sicer pa je tudi osrednji del armaturne plošče zelo prijeten in uporaben. Ne le v smislu ogromnega odložišča, ki vase sprejme skoraj vse, ampak tudi dodatne podloge, na kateri počiva roka, ko prsti švigajo po upravljalni ploščici, in dveh držal, ki nista le lepi na pogled, ampak tudi priročni. Se vidi, da je velikost oziroma širina avtomobila tista, ki potem omogoči še takšne dodatne elemente, pri čemer je za oba potnika še vedno več kot dovolj prostora.
slika
Vozniško je GLE mešana vreča in preden se jezno in kričeče poženete v zrak v pričakovanju kritike, logično je, da je mešana vreča, saj tehta skoraj 2,2 tone in je visok skoraj 1,8 metra. Da bo jasno, za svoje gabarite je izjemno udoben in lepo vodljiv. V mestu navduši z majhnim obračalnim krogom, na odprtem, še posebej na avtocesti, pa z elegantnim požiranjem neravnin, za kar je najbolj zaslužno prilagodljivo zračno vzmetenje. Nastavljanje višine pomeni, da se znajde tudi na terenu, kamor ga sicer ne boste peljali nikoli, in na avtocesti počepne malce nižje za boljši občutek. Udobje je v tem pogledu izjemno.
slika
Ampak je izjemno le, dokler nanj gledam kot na ogromen kolos. Če bi vozniško udobje primerjal s klasičnim E ali pa že manjšim razredom C, v bistvu primerjave ni, kaj šele z večjim in ultra udobnim razredom S. Pri GLE je nepotrebnega zibanja mnogo več, avto sicer grdo ne pretresa, nepotrebno pa se ziba ves čas, ker se podvozje nadvse trudi umirjati maso nad seboj. In to je lahko za najbolj zahtevne voznike nadležno, tudi občutek na volanu je zgolj povprečen, čeprav za takšen razred visokih vozil vseeno dobro in lepo uravnotežen ter obtežen. GLE je bolj udoben kot BMW X5, ker vem, da vas to najbolj zanima.
slika
Oznaka 300 d pove, da ima dvolitrski motor 180 kW moči, to je 245 ’konjičkov’, in 500 Nm navora. Bogate številke, ki pomenijo, da je GLE spodobno hiter, kaj dosti več pa ne. Sicer nikoli ne boste imeli občutka, da je podhranjen, ampak je vseeno enaka motorizacija v manjšem GLC pomenila občutno več dinamičnosti. Spet lahko pohvalim 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki skrbi za brezčutno prestavljanje, rezultat premikanja takšne gore pa bo poraba dobrih devet litrov, še posebej če boste veliko na avtocesti, kjer se GLE počuti zelo domače.
slika
90 tisočakov je cena testnega modela. Saj nismo več presenečeni, kajne, da se cene hitro zavihtijo proti stotici, še takšen V je imel nedolgo tega skoraj identično ceno. Kot komplet se mi zdi tokratni GLE odličen, več skoraj ne boste potrebovali, le dve stvari bi še dodal sam, ko bi dodajal kljukice pri dodatni opremi: boljše sedeže z masažo in več možnostmi nastavitve, predvsem sedalnega dela, in prostoročno odklepanje. Je kar hecno, da se približaš takšnemu mogočnemu avtu in moraš najprej iz žepa potegniti ključ, če želiš vanj vstopiti. Saj veste: v klubu ’Za velike fante’ je potrebno pustiti vtis na vseh področjih.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC AMG line
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1950
Moč v KW (KM) pri vrt./min 180 (245) pri 4.200
Največji navor v Nm pri vrt./min 500 od 1.600 do 2.400
Menjalnik samodejni, devetstopenjski, 9G-tronic
Pogon na vsa štiri kolesa, 4MATIC
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4924 x 2002 x 1797
Medosna razdalja v mm 2995
Prtljažnik v litrih 630
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2165 (745)
Največja hitrost v km/h 225
Pospešek 0-100km/h v s 7,2
Poraba (po normah EU) v l/km 7,2/5,4/6,1
Poraba na testu v l/km 9,2
Cena osnovnega vozila v EUR 69.990
Cena testnega vozila v EUR 69.990
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 90.437
Posted on

Za velike fante

V zadnjih letih Mercedes-Benz uspešno spreminja oznake svojih modelov, da so postale bolj logične in se je po njih lažje orientirati. ML je zamenjal GLE, še zdaleč pa to ni edina novost, saj gre za popolnoma nov model.

Beri dalje
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Kralj okretnosti
TESTI
Kralj okretnosti
Renault twingo TCe 95 EDC intens
Iztok Krajnc