Druščina križancev je pri Mercedes-Benzu precej velika in že po oznakah je jasno, kako velik je kakšen predstavnik. Najmanjšemu GLA se bo kmalu pridružil GLB, pred kratkim smo na testu imeli takšen GLC, še večja sta GLE in GLS. Saj veste, tudi limuzinski E je že precej velik in le S je še večji od njega. Torej je GLE s skoraj petimi metri dolžine že pravi velikan, tekmec audiju Q7 in BMWju X5.
slika
Pred nekaj leti smo imeli na testu GLE kupe, nad katerim nismo bili navdušeni, ker je bil znotraj zastarel in totalno neudoben. Novi GLE je mnooogo boljši, že zunaj lahko vidite, da je povsem nov in moderen, prav čedno zašiljen je in dejansko z obliko dobro skriva svojo velikost. Dokler ne pridete blizu, potem je hitro jasno, da s skoraj petimi metri dolžine pač ni majhen. Ampak so linije dovolj simpatične, da izgleda skoraj enako kot manjši GLC, ko stojte bolj stran. In oblika GLC nam je všeč, da ne bo pomote.
slika
Bogate zunanje mere se kot bogato odmerjen prostor pokažejo znotraj. Prtljažnik ima prostornih 630 litrov in še precejšnjo luknjo pod dnom, na zadnji klopi je prostora ogromno in tam se sedi tudi zelo udobno. Obenem je z velikimi stekli vse skupaj še zelo zračno, pomaga tudi belo usnjeno oblazinjenje, ki vse skupaj naredi še prijetno svetlo, ampak bo brez posebne nege v nekaj letih verjetno deležno številnih madežev.
slika
slika
Mesto, kjer boste še veliko bolj navdušeni, je spredaj. Dva zaslona, ki se skoraj neopazno združujeta v podobo enega, sta naravnost ogromna; če se pošalim, sta večja, kot so bili domači televizorji še dobrih deset let nazaj. In ločljivost imata nekajkrat boljšo. Digitalni merilniki imajo ogromno možnosti za spreminjanje oblike in barv, da je vse skupaj zelo privlačno, spreminjajo se kar teme, da z enim klikom konkretno spremenite celoten izgled zaslonov. In ambientalna barva oziroma barve poskrbijo, da je celoten občutek notri res nastopaški. Uaaau, je bil klasičen odziv čisto vsakega, ki se je usedel na sprednji sedež. Če sem pikolovski: mogoče me moti le preveliko število barv na zaslonu in prevelike ikone, saj bi lahko vse dali na en zaslon, pa bi bile še vedno velike in pregledne, dela z iskanjem prave med vožnjo pa manj.
slika
Sicer pa je tudi osrednji del armaturne plošče zelo prijeten in uporaben. Ne le v smislu ogromnega odložišča, ki vase sprejme skoraj vse, ampak tudi dodatne podloge, na kateri počiva roka, ko prsti švigajo po upravljalni ploščici, in dveh držal, ki nista le lepi na pogled, ampak tudi priročni. Se vidi, da je velikost oziroma širina avtomobila tista, ki potem omogoči še takšne dodatne elemente, pri čemer je za oba potnika še vedno več kot dovolj prostora.
slika
Vozniško je GLE mešana vreča in preden se jezno in kričeče poženete v zrak v pričakovanju kritike, logično je, da je mešana vreča, saj tehta skoraj 2,2 tone in je visok skoraj 1,8 metra. Da bo jasno, za svoje gabarite je izjemno udoben in lepo vodljiv. V mestu navduši z majhnim obračalnim krogom, na odprtem, še posebej na avtocesti, pa z elegantnim požiranjem neravnin, za kar je najbolj zaslužno prilagodljivo zračno vzmetenje. Nastavljanje višine pomeni, da se znajde tudi na terenu, kamor ga sicer ne boste peljali nikoli, in na avtocesti počepne malce nižje za boljši občutek. Udobje je v tem pogledu izjemno.
slika
Ampak je izjemno le, dokler nanj gledam kot na ogromen kolos. Če bi vozniško udobje primerjal s klasičnim E ali pa že manjšim razredom C, v bistvu primerjave ni, kaj šele z večjim in ultra udobnim razredom S. Pri GLE je nepotrebnega zibanja mnogo več, avto sicer grdo ne pretresa, nepotrebno pa se ziba ves čas, ker se podvozje nadvse trudi umirjati maso nad seboj. In to je lahko za najbolj zahtevne voznike nadležno, tudi občutek na volanu je zgolj povprečen, čeprav za takšen razred visokih vozil vseeno dobro in lepo uravnotežen ter obtežen. GLE je bolj udoben kot BMW X5, ker vem, da vas to najbolj zanima.
slika
Oznaka 300 d pove, da ima dvolitrski motor 180 kW moči, to je 245 ’konjičkov’, in 500 Nm navora. Bogate številke, ki pomenijo, da je GLE spodobno hiter, kaj dosti več pa ne. Sicer nikoli ne boste imeli občutka, da je podhranjen, ampak je vseeno enaka motorizacija v manjšem GLC pomenila občutno več dinamičnosti. Spet lahko pohvalim 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki skrbi za brezčutno prestavljanje, rezultat premikanja takšne gore pa bo poraba dobrih devet litrov, še posebej če boste veliko na avtocesti, kjer se GLE počuti zelo domače.
slika
90 tisočakov je cena testnega modela. Saj nismo več presenečeni, kajne, da se cene hitro zavihtijo proti stotici, še takšen V je imel nedolgo tega skoraj identično ceno. Kot komplet se mi zdi tokratni GLE odličen, več skoraj ne boste potrebovali, le dve stvari bi še dodal sam, ko bi dodajal kljukice pri dodatni opremi: boljše sedeže z masažo in več možnostmi nastavitve, predvsem sedalnega dela, in prostoročno odklepanje. Je kar hecno, da se približaš takšnemu mogočnemu avtu in moraš najprej iz žepa potegniti ključ, če želiš vanj vstopiti. Saj veste: v klubu ’Za velike fante’ je potrebno pustiti vtis na vseh področjih.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC AMG line
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1950
Moč v KW (KM) pri vrt./min 180 (245) pri 4.200
Največji navor v Nm pri vrt./min 500 od 1.600 do 2.400
Menjalnik samodejni, devetstopenjski, 9G-tronic
Pogon na vsa štiri kolesa, 4MATIC
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4924 x 2002 x 1797
Medosna razdalja v mm 2995
Prtljažnik v litrih 630
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2165 (745)
Največja hitrost v km/h 225
Pospešek 0-100km/h v s 7,2
Poraba (po normah EU) v l/km 7,2/5,4/6,1
Poraba na testu v l/km 9,2
Cena osnovnega vozila v EUR 69.990
Cena testnega vozila v EUR 69.990
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 90.437
Posted on

Za velike fante

V zadnjih letih Mercedes-Benz uspešno spreminja oznake svojih modelov, da so postale bolj logične in se je po njih lažje orientirati. ML je zamenjal GLE, še zdaleč pa to ni edina novost, saj gre za popolnoma nov model.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc
Oranžni bes
TESTI
Oranžni bes
Ford focus 2.3 ecoboost ST-3
Iztok Krajnc
Videz bolj pomemben od zmogljivosti
TESTI
Videz bolj pomemben od zmogljivosti
Renault clio TCe 100 intens R.S. line
Iztok Krajnc
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
TESTI
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel flip camping box
Iztok Krajnc
Adrenalinski park na kolesih
TESTI
Adrenalinski park na kolesih
Porsche taycan turbo
Iztok Krajnc
Raketa in makadam
TESTI
Raketa in makadam
Mini cooper countryman JCW ALL4
Iztok Krajnc
Edina dobra bolezen v tem času
TESTI
Edina dobra bolezen v tem času
Ford kuga 2.5 duratec PHEV 165 kW FWD eCVT vignale
Iztok Krajnc
Modna torbica z motorjem
TESTI
Modna torbica z motorjem
DS 3 crossback 1.2 puretech 155 EAT8 grand chic
Iztok Krajnc
Zafira še živi
TESTI
Zafira še živi
Opel zafira life M 2.0 dizel 110 kW innovation
Iztok Krajnc
Energija za dušo
TESTI
Energija za dušo
Kia e-soul EV 150 kW EX energic
Iztok Krajnc
Tekmovanje s samim sabo
TESTI
Tekmovanje s samim sabo
BMW X4 M competition
Iztok Krajnc
Tiha voda bregove dere
TESTI
Tiha voda bregove dere
Mazda CX-5 CD150 AWD AT takumi
Iztok Krajnc
Superlativi
TESTI
Superlativi
Renault trafic grand passenger dCi 145 energy EDC spaceclass
Iztok Krajnc
Najmanjši električni velikan
TESTI
Najmanjši električni velikan
Nissan e-NV200 combi 7 comfort
Iztok Krajnc
Aktivno in avanturistično
TESTI
Aktivno in avanturistično
Renault kadjar Blue dCi 150 4WD Bose
Iztok Krajnc
Avtomobil, ki ima le eno nalogo
TESTI
Avtomobil, ki ima le eno nalogo
Mazda MX-5 G132 revolution
Iztok Krajnc
Magičnih 48
TESTI
Magičnih 48
Ford tourneo custom 2.0 ecoblue 136 kW L2H1 320 titanium X
Iztok Krajnc
Še je čas, da vas osvoji
TESTI
Še je čas, da vas osvoji
Opel astra 1.2 turbo 96 kW GS-line
Iztok Krajnc
Postavljanje trendov in sveže cunje
TESTI
Postavljanje trendov in sveže cunje
Volkswagen golf 2.0 TDI DSG style 1st edition
Iztok Krajnc
Pogum velja!
TESTI
Pogum velja!
Hyundai i10 1.25 DOHC AMT premium
Iztok Krajnc
Nov miselni vzorec
TESTI
Nov miselni vzorec
Opel corsa 1.2 turbo 74 kW GS-line
Iztok Krajnc
Električni ioniq 1.1
TESTI
Električni ioniq 1.1
Hyundai ioniq electric premium
Iztok Krajnc
Za iskanje prijateljev
TESTI
Za iskanje prijateljev
Volkswagen multivan T6.1 2.0 TDI 4MOTION DSG comfortline
Iztok Krajnc
Stari A4 za pozabo, novi za anale
TESTI
Stari A4 za pozabo, novi za anale
Audi A4 avant 40 TDI quattro S tronic S line
Iztok Krajnc
Zmagaj, če lahko!
TESTI
Zmagaj, če lahko!
Nissan juke 1.0 DIG-T 117 DCT tekna
Iztok Krajnc
Modularni športnik
TESTI
Modularni športnik
BMW M235i xDrive gran coupé
Iztok Krajnc
Več, kot imajo veliki
TESTI
Več, kot imajo veliki
Renault clio 1.3 TCe 130 EDC initiale Paris
Iztok Krajnc
Mijaaaav
TESTI
Mijaaaav
Ford puma 1.0 ecoboost mHEV 114 kW ST-line X
Iztok Krajnc
Ponosnih 15 let
TESTI
Ponosnih 15 let
Dacia sandero stepway 1.5 blue dCi proud
Iztok Krajnc
Polarna svežina
TESTI
Polarna svežina
Volvo S60 T5 A R-design
Iztok Krajnc
Konzerva sreče
TESTI
Konzerva sreče
Mitsubishi space star 1.2 MIVEC intense+ navi
Iztok Krajnc
Ljubljenec množic
TESTI
Ljubljenec množic
Renault captur TCe 130 EDC edition one
Iztok Krajnc
Iz malega je zraslo veliko
TESTI
Iz malega je zraslo veliko
BMW 118d M sport
Iztok Krajnc
2008 razlogov za (in kakšen proti)
TESTI
2008 razlogov za (in kakšen proti)
Peugeot 2008 1.2 puretech 130 BVM6 allure
Iztok Krajnc
Skrite mišice
TESTI
Skrite mišice
Volkswagen passat 1.4 TSI DSG GTE
Iztok Krajnc
Ali ga obožuješ, ali sovražiš
TESTI
Ali ga obožuješ, ali sovražiš
BMW X6 M50d
Iztok Krajnc
Zatišje pred viharjem
TESTI
Zatišje pred viharjem
Ford ecosport 1.0 ecoboost 92 kW AT titanium
Iztok Krajnc
Številke ne povejo dovolj
TESTI
Številke ne povejo dovolj
Mazda CX-30 G122 plus
Iztok Krajnc
Za skrite racionaliste
TESTI
Za skrite racionaliste
BMW X3 20d M sport
Iztok Krajnc
Aktivnosti na prostem
TESTI
Aktivnosti na prostem
Ford focus 1.5 ecoboost 110 kW AT active business
Iztok Krajnc
Na avanturo!
TESTI
Na avanturo!
Dacia duster 1.3 TCe 130 FAP 4x4 adventure
Iztok Krajnc
Denar in moč
TESTI
Denar in moč
BMW 840d xDrive gran coupe M sport
Iztok Krajnc
Lepe stvari
TESTI
Lepe stvari
Mercedes-Benz CLA 220 AMG line
Iztok Krajnc
Vroče-hladno
TESTI
Vroče-hladno
Ford focus karavan 2.0 ecoblue 140 kW ST-3
Iztok Krajnc
Z mislimi na vas
TESTI
Z mislimi na vas
Škoda kamiq 1.5 TSI ACT DSG style
Iztok Krajnc
Udobje v hibridu
TESTI
Udobje v hibridu
BMW 530e xDrive M sport
Iztok Krajnc
Dobrodošli v 3D-prihodnosti
TESTI
Dobrodošli v 3D-prihodnosti
Peugeot 208 1.2 puretech 100 BVM6 allure
Iztok Krajnc
Kljukica na vseh področjih
TESTI
Kljukica na vseh področjih
Volkswagen passat variant 2.0 TDI evo DSG elegance
Iztok Krajnc
Za velike fante
TESTI
Za velike fante
Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC AMG line
Iztok Krajnc
V škornjih na šprint
TESTI
V škornjih na šprint
BMW X3 M competition
Iztok Krajnc
Strela z jasnega
TESTI
Strela z jasnega
Jaguar I-pace EV400 AWD HSE
Iztok Krajnc
Razburljivost 1.5
TESTI
Razburljivost 1.5
Toyota C-HR 2.0 VVT-i e-CVT HSD launch edition
Iztok Krajnc
Umazane gume? Fuj!
TESTI
Umazane gume? Fuj!
Fiat 500X 1.6 multijet II 16v TCT city cross
Iztok Krajnc
Naj bo dan!
TESTI
Naj bo dan!
Volkswagen amarok 3.0 V6 TDI 4MOTION AT canyon
Iztok Krajnc
Na vrhu smetane
TESTI
Na vrhu smetane
BMW 330d xDrive touring M sport
Iztok Krajnc
Revolucionarna črka X
TESTI
Revolucionarna črka X
Mazda3 X180 GT plus
Iztok Krajnc
Japonski karavan za češke popotnike
TESTI
Japonski karavan za češke popotnike
Toyota corolla TS 2.0 VVT-i e-CVT HSD executive
Iztok Krajnc
Močnejši motor, a počasnejši avtomobil
TESTI
Močnejši motor, a počasnejši avtomobil
Nissan qashqai 1.7 dCi 150 4WD X-tronic tekna
Iztok Krajnc
Tudi dolgočasno je zabavno
TESTI
Tudi dolgočasno je zabavno
Škoda scala 1.6 TDI ambition
Iztok Krajnc
Najmočnejši duster kadarkoli
TESTI
Najmočnejši duster kadarkoli
Dacia duster 1.3 TCe 150 FAP 4x4 techroad
Iztok Krajnc
Plebejec
TESTI
Plebejec
Kia Xceed 1.4 T-GDi LX joy
Iztok Krajnc
Piše se zgodovina
TESTI
Piše se zgodovina
Tesla model 3 long range AWD
Iztok Krajnc
Ni se še naveličal
TESTI
Ni se še naveličal
Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 4WD CVT intense+ GT
Iztok Krajnc
Baby raptor
TESTI
Baby raptor
Ford ranger DC 2.0 TDCi 157 kW 4x4 AT wildtrak
Iztok Krajnc
Čas je idealen za križance
TESTI
Čas je idealen za križance
Audi Q3 sportback 35 TDI S tronic S line
Iztok Krajnc
Patricij
TESTI
Patricij
Kia Xceed 1.4 T-GDi DCT EX stream
Iztok Krajnc
Odskočna deska v razredu T
TESTI
Odskočna deska v razredu T
Volkswagen T-cross 1.0 TSI 1st edition
Iztok Krajnc
Mali veliki
TESTI
Mali veliki
Renault clio Blue dCi 115 edition one
Iztok Krajnc
Qlinarično doživetje
TESTI
Qlinarično doživetje
Audi Q3 35 TFSI S tronic S line
Iztok Krajnc
Poslednji mohikanec
TESTI
Poslednji mohikanec
Ford mustang GT 5.0 V8 AT fastback
Iztok Krajnc
EliteWagen
TESTI
EliteWagen
Volkswagen touareg 3.0 TDI V6 4motion tiptronic R-line
Iztok Krajnc
Ima več, kot imajo veliki
TESTI
Ima več, kot imajo veliki
Mercedes-Benz A 200 AMG line
Iztok Krajnc
Že v prvo je šlo rado
TESTI
Že v prvo je šlo rado
Mercedes-Benz CLS 350 d 4MATIC AMG line
Iztok Krajnc
Kanarski vitamini
TESTI
Kanarski vitamini
Seat arona 1.5 TSI FR
Iztok Krajnc
Zlatarjeva izbira
TESTI
Zlatarjeva izbira
Audi Q2 1.4 TFSI CoD S tronic sport S line
Iztok Krajnc
Ko sosedje vplivajo na nakup
TESTI
Ko sosedje vplivajo na nakup
Audi Q3 2.0 TDI quattro sport
Iztok Krajnc