Ko iščete športno-elegantno limuzino, se najprej ustavite pri mercedes-benzu CLS. Prav Nemci so ponovno odkrili ta zanimiv segment avtomobilov in zato si zaslužijo kakšno hvalo že samo na ta račun.
Pa ne samo zato, CLSi so tudi vedno izgledali posebno in tretja generacija nič posebej ne zaostaja. Spredaj je zelo zanimiv, maska deluje precej bolj športno kot potem razkrije zelo dolg bok. Elegance je ob nizki strehi in vratih brez okvirjev šip vse polno, CLS pusti markanten vtis povsod, kjer se pojavi. Le na zadek se v uredništvu kar nekako nismo navadili v času testa, preveč potlačen se nam je zdel, premalo izrazit, čeprav nekaterim pa je ravno to všeč.

Vožnja je v prvi vrsti sprostitev. Zračno vzmetenje Air body control naj bo na vrhu spiska obveznih doplačil, ker res lepo blaži, tudi če imate velika 20-palčna platišča. Vse skupaj seveda ni tako mehko kot v razredu E, ker mora biti CLS občasno malo bolj dinamičen, je pa pomembno, da je lahko tudi tovrsten avtomobil udoben za tiste, ki to želijo. Pardon, zahtevajo, za tolikšen denar so vozniki upravičeni do nečesa več. Tisto več je lahko tudi avtonomna vožnja. CLS zna namreč v veliki meri voziti sam, saj bere omejitve hitrosti na znakih, v navigaciji, kamere in senzorji opazujejo črte, da znajo primerno vrteti volan, radarski tempomat nadzira oddaljenost do vozil spredaj, sam zna prehiteti vozilo pred vami, če mu to nakažete s smernikom, skoraj vse lahko že počne sam, ampak še vedno morate držati volan, jasno.

Vožnja je lahko tudi precej hitra. Motor je vrhunski; dizelski vrstni šestvaljnik, nič več V-oblike, iz treh litrov stisne 210 kilovatov, torej 286 ’konjev’. Kar 600 Nm navora je že od 1.200 vrtljajev naprej, zato super vleče tudi pri spodnjih vrtljajih. In ko dodate še odličen 9-stopenjski menjalnik, vam je jasno, da je mehansko tole pač vredno zvezde na nosu. Kaj mi je najbolj všeč v praksi? Da celo pri 165 kilometrih na uro vrtljaji niso višje od 2 tisoč! Na avtocestah je pravi kralj, ker je ob vsem skupaj tudi izjemno nevtralen in prijetno tih.

Vožnja je lahko tudi dokaj dinamična. Ne športna, hitra pač. Avto tehta slabi dve toni in je dolg praktično pet metrov, zato med ovinki ne skače kot balerina, se pa premika zelo suvereno. Ravno zaradi navora se kar izstreli iz ovinka, menjalnik je pa v športnem programu hiter in čaka na vašo reakcijo. Tudi občutek v načinu sport+ ni slab, vse skupaj postane precej trdo, v bistvu pretrdo, zato mi je še vedno CLS najbolj všeč, ko je nastavljen na udobje in potem voznik samo uživa v jadranju. Z lepo vožnjo je poraba okoli osem litrov, kar je super rezultat za tolikšno moč in velikost avtomobila. K odlični trakciji pripomore še štirikolesni pogon, ki ga ne boste posebej čutili in je nastavljen tako, da gre večino časa večina navora nazaj. Nos je s tem razbremenjen in imate občutek, da vozite zadaj gnan avtomobil, kar je samo plus. To sicer ne pomeni, da boste pobalinsko pometali z ritjo v ovinkih, ker je za kaj takšnega preveč okoren, boste pa hitro ugotovili, kako zelo stabilen je med hitro vožnjo v dolgih ovinkih, saj je medosna razdalja samo 6 centimetrov krajša od treh metrov.

Zakaj stane kar 112 tisoč evrov, ste se vprašali? Hja, ker je res nekaj posebnega. Takšnih avtov je pač malo na cestah in jasno je, da kdor si ga lahko privošči, ne bo dal 79 za osnovnega, ampak izbral vsaj izgled AMG line, da ne omenjam zračnega podvozja in usnja v notranjosti. K sreči so se malenkost bolj potrudili pri izbiri materialov in končni obdelavi, da vsaj v testnem primeru ni bilo slišati škripanja plastike kot pri modelih C in celo E, ki smo ju imeli nedolgo nazaj na testu. Naprednost kaže še z dvema ogromnima 12,3-palčnima zaslonoma spredaj, pri čemer en zamenjuje analogne merilnike in kontrolne lučke. Včasih si zaželimo, da bi si oblikovalci dali še več duška pri oblikovanju digitalnih merilnikov, saj ni več potrebno izdelovati nekih nadomestkov analognih, temveč gredo lahko v čisto novo smer, saj niso omejeni z ničemer več. Je pa med opazovanjem merilnikov zanimiva še ena stvar, in sicer da volanski obroč ni čisto v centru, ampak je vse skupaj pomaknjeno malenkost v desno. Malenkost, ki je verjetno ne bo opazil praktično nihče, sam pa sem nanjo pozabil po drugem kilometru vožnje.

Tovrstnih avtomobilov verjetno nihče ne kupuje zaradi prostornosti, v večini primerov se v njem vozi celo samo voznik in morda še en potnik, ki bosta seveda uživala v razkošno odmerjenih sedežih spredaj, malenkost bolj utesnjeno, čeprav še vedno zelo prijetno, pa je sedenje v drugi vrsti. Prtljažnik je nizek in dolg, preverjeno pa gredo vanj odlično palice za golf, ki so boljša izbira od otroških vozičkov. Tudi slednji gredo vanj, če vas vseeno zanima, in 520 litrov meri. Prav tako boste brez večjih težav v drugo vrsto namestili otroške sedeže.

Mercedes-Benz je lepo poskrbel tudi za tehnološke navdušence z aplikacijo, ker lahko na svojem mobilnem telefonu preverjate osnovne stvari o svojem avtu, kot je nivo goriva, kdaj je naslednji servis, tlak v pnevmatikah, ogrevanje na mestu, če je vgrajeno v vozilo, še bolj uporabno pa se mi zdi, da lahko na mobilniku nastavite svoj cilj v navigaciji, potem pa vodenje prevzame avto, ko sedete vanj. Kdor ne zaupa ženi (in obratno), lahko nastavi tudi opozorilo, ko vozilo zapusti določeno območje …

Vseeno je na koncu najbolj pomembno, da CLS povsod pusti vtis s svojim impozantnim izgledom, ki sicer ni več tako ekstravaganten, kot je bil ob predstavitvi prve ali menjavi z drugo generacijo, je pa še vedno avto, ki si ga bodo ljudje zapomnili in ga občudovali. Da se zelo fino pelje, je samo še dodaten plus, da ga nima sosed, je pa naravnost fantastično!
Tehnični podatki | Mercedes-Benz CLS 350 d 4MATIC AMG line |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2925 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 210 (286) pri 4.600 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 600 od 1.200 do 3.200 |
Menjalnik | samodejni, devetstopenjski |
Pogon | na vsa štiri kolesa |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4988 x 1890 x 1435 |
Medosna razdalja v mm | 2939 |
Prtljažnik v litrih | 520 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1860 (685) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 5,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,8/5,2/5,8 |
Poraba na testu v l/km | 9,5 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 78.930 |
Cena testnega vozila v EUR | 79.930 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 112.369 |
Že v prvo je šlo rado
Beri dalje