Ste se kdaj spraševali, kakšne avte kupujejo zlatarji? Tule je eden. Majhen, dober, poželjiv in drag – audi Q2! Testni je stal preko 51 jurjev in Nemci pravijo, da jih je vreden. Mi pa smo ugotavljali, če jih je res!
Najmanjši Q v Audijevi ponudbi je nekaj posebnega, ker še noben Q ni imel sode številke v imenu. Tudi noben audi še ni oblikovan tako oglato in noben nima posebej pobarvanega C-stebrička. Pa hkrati ni noben na voljo tudi s samo sprednjim pogonom. Do zdaj je veljajo, da imajo vsi Q-ji štirikolesni pogon quattro, pri malem pa morate zanj doplačati in še to zaenkrat samo pri tamočnem dizelskem motorju. Testni model pa je poganjal še bistveno boljši 1,4-litrski turbobencinski TFSI.
Zakaj boljši? Ker ne smrdi, ko je mrzel, ker ne ropota kot dizli in ker se rad vrti. Tudi preko 6 tisoč vrtljajev, če želite. Seveda je tudi zmogljiv. Turbo pomaga, da pridela 110 kilovatov, to je 150 'konjev', bolj zgovoren podatek je, da do 100 pospeši v 8,5 sekunde. Lepo nabira hitrost, ni kaj reči, čeprav sem mislil, da bo po občutku še bolj močan. Ga morate kljub ugodnim številkam o navoru vseeno malo bolj zavrteti, da se spodobno odzove. Se pa pri tem Q-ju pozna, da ima samo sprednji pogon, ker se sprednji kolesi prepogosto zavrtita v prazno. Med ovinki vas bo zato dostikrat upočasnjeval sistem nadzora navora, ki zavira posamezno kolo, da se ne zavrti v prazno, kar navdušencem jemlje užitek. Žal za štirikolesni pogon v tem primeru niti doplačati ne morete, tako da se boste morali zadovoljiti z manj učinkovitim prenosom moči na cesto.
Pričakoval sem tudi manjšo porabo, ker ima ta motor še posebno tehnologijo, ko se izklapljata 2 valja od štirih (CoD – Cylinder on Demand). Sicer res samo takrat, ko se vozite med 1.400 in 3.200 vrtljaji in ko z desno nogo praktično božate pedal za plin, ampak med vsakodnevno vožnjo pozabite na rekordne številke. Na našem testu je Q2 porabil okrog 8 litrov in se mi zdi, da je to kar realno. Seveda pa priporočam še robotiziran menjalnik S tronic. 7 prestav ima in nimam praktično nobene pripombe nad delovanjem, še pri speljevanju je zdaj dovolj nežen.
Prav nič pa ni nežno podvozje. S line že dobro izgleda zunaj z vso okrasno plastiko in kar 19-palčnimi platišči, ampak je slab kompromis, ker Q2 ni niti malo športen avto, vožnja pa je na naših cestah precej neudobna. Velika kolesa in majhen avto, saj veste, da potem stalno nekaj trese. Po drugi strani je krmilni mehanizem precej odziven in njegova neposrednost narašča s kotom zasuka, zato boste imeli med ovinki občutek, da vozite le malo bolj okoren 'hot-hatch'. Tudi nagibanja karoserije in podkrmiljenja ni veliko, če boste prehitro pripeljali v ovinek in želeli vsaj malo drame brez surovega pospeševanja iz ovinka, ko vas bo pred prehitrim napredovanjem pričela ovirati elektronika.
Q2 ne kupujte niti zaradi prostora. Saj vem, da niste niti mislili, ampak tole je samo za silo družinsko uporaben avto. Spredaj se dobro sedi, če sta potnika pač 2 in lahko sovoznik svoj sedež potisne nazaj. Če je zadaj otroški sedež, pa bo spredaj že zelo tesno. Tudi prtljažnik po številkah deluje večje kot v praksi, ampak za nekaj torb in predvsem nakupovalne vrečke je več kot dovolj velik.
Kupci audijev pričakujejo predvsem odlično izdelavo in, ne boste verjeli, to bodo tudi dobili. Na otip vrhunska guma in plastika sta spredaj, zelo lepa ambientalna osvetlitev, dober občutek pri pritiskanju gumbov, ogromno funkcij in velik digitalni zaslon pred voznikom namesto klasičnih analognih merilnikov, na katerem je vse, kar vas zanima o vožnji. In še več, ampak ker ima Q2 še enostaven projekcijski zaslon, boste večino časa gledali kar nanj. Super je, da ima tudi brezžično polnjenje telefona, čeprav je postavljeno zelo nerodno v predal pod komolcem. Izgovarjajo se na varnost, ker med vožnjo nimamo kaj gledati na telefon, ampak ga imamo vseeno raje v delu pred prestavno ročico.
Zdaj verjetno razumete, zakaj je takšen audi tako drag. Res je bogato opremljen, dobro izgleda, krasen motor ima ... pa poseben imidž, tako da če iščete najboljše med malimi križanci, ne iščite več. Saj ne rabite obeh ledvic.
Tehnični podatki | Audi Q2 1.4 TFSI CoD S tronic sport S line |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1395 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) od 5.000 do 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 250 od 1.500 do 3.500 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4191 x 1794 x 1508 |
Medosna razdalja v mm | 2601 |
Prtljažnik v litrih | 405 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1355 (485) |
Največja hitrost v km/h | 212 |
Pospešek 0-100km/h v s | 8,5 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,5/4,9/5,5 |
Poraba na testu v l/km | 8,5 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 24.600 |
Cena testnega vozila v EUR | 31.540 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 51.104 |
Zlatarjeva izbira
Beri dalje