Nizke temperature ozračja niso ravno najboljši zaveznik striktno električno gnanih avtomobilov, ker lahko poskrbijo za občuten upad (- 25 odstotkov ob izvedbi podobnega testa leta 2020) avtonomije s samo enim polnjenjem vgrajenih akumulatorjev, vendar je tokratni (prvega so izvedli leta 2020) vzporedni test pokazal, da sedaj obstajajo tudi električni avtomobili, ki jim mraz ne more več priti tako močno do živega, ker lahko v povprečju povzroči samo še 19 odstotni upad avtonomije. Ta test je znova dokazal, da morajo uporabniki vse 'WLTP' navedbe proizvajalca o pričakovanem akcijskem radiju s samo enim polnjenjem akumulatorjev vzeti z rezervo, ker so realne številke o prevoženih kilometrih v povprečju približno 25 odstotkov nižje od uradnih WLTP navedb.
slika
nissan ariya
To testiranje 31. aktualnih serijskih modelov električnih avtomobilov so Norvežani izvedli v temperaturnem območju ozračja, ki je segalo od -10 do 0 stopinj Celzija. Ob tem so morali striktno električno gnani testni kandidati premagati tudi 1000 metrov višinske razlike. Norveški testni vozniki ob tem niso ravno najbolj trpeli, ker so testiranja izvajali s prižganim kabinskim gretjem, nastavljenim na razumno (v interesu podaljšanja dosega …) temperaturo, je pa res, da so celotna testiranja opravili samo ob uporabi 'eko' modusa (način vožnje). Poleg tega niso podali informacij glede vklopa ostalih možnih porabnikov električne energije, so pa povedali, da pri testiranih vozilih pred začetkom testov niso poskrbeli za predgretje potniških kabin. Sicer pa številke o prevoženih kilometrih govorijo same zase.

Znamka in model / WLTP obljube / Realni kilometri v mrazu

Audi E-Tron GT / 463 km / 392 km
Audi Q4 E-Tron 40 / 485 km / 380 km
Audi Q4 E-Tron 50 Quattro / 459 km / 349 km
BMW iX xDrive50 / 591 km / 503 km
BMW i4 M50 / 497 km / 406 km
BMW iX xDrive40 / 402 km / 316 km

BYD Tang / 400 km / 356 km
Cupra Born / 395 km / 339 km
Hyundai Ioniq 5 2WD / 481 km / 408 km
Hyundai Ioniq 5 4WD / 460 km / 369 km
Kia EV6 4WD / 484 km / 423 km
Kia EV6 2WD / 528 km / 429 km
Mercedes EQA 250 / 401 km / 331 km
Mercedes EQB 350 4Matic / 407 km / 315 km
Mercedes EQS 580 4Matic / 645 km / 513 km
Nio ES8 Long Range / 488 km / 425 km
Opel Mokka-e / 338 km / 263 km
Peugeot E-2008 / 320 km / 228 km
Polestar 2 LRDM / 476 km / 340 km
Polestar 2 LRSM / 517 km / 400 km
Porsche Taycan 4 Cross Turismo / 456 km / 402 km
Škoda Enyaq iV80 / 509 km / 347 km
Škoda Enyaq iV80X / 477 km / 403 km

Tesla Model Y LRDM / 507 km / 451 km
Tesla Model 3 LRDM / 614 km / 521 km
Tesla Model 3 SR / 448 km / 346 km
Volvo C40 Recharge / 437 km / 333 km
VW ID.3 Pro S / 539 km / 435 km
VW ID.4 Pro / 485 km / 414 km
VW ID.4 GTX / 466 km / 353 km
Xpeng P7 / 470 km / 383 km
Posted on

Realni kilometri v mrazu

Strokovnjaki krovnega norveškega avtomobilskega kluba NAF (Norges Automobil-Forbunb) so v teh dneh objavili zanimive izsledke novega primerjalnega zimskega testa, izvedenega v realnih okoliščinah.

 

 

 

Beri dalje
40 let Fiatove žepne rakete
NOVICE
40 let Fiatove žepne rakete
FIAT uno turbo i.e.
Iztok Krajnc
Sedem sedežev na elektriko
NOVICE
Sedem sedežev na elektriko
Škoda
Iztok Krajnc
Do 106 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 106 kilometrov na elektriko
Audi A6 e-hybrid quattro
Iztok Krajnc
Corolla s pridihom osemdesetih
NOVICE
Corolla s pridihom osemdesetih
Toyota corolla FX edition
Iztok Krajnc
Majhen, a mogočen!
NOVICE
Majhen, a mogočen!
Land rover defender 80
Iztok Krajnc
Test terenskih pnevmatik
NOVICE
Test terenskih pnevmatik
ADAC
Iztok Krajnc
Najprej prihaja v Evropo
NOVICE
Najprej prihaja v Evropo
Jeep compass
Iztok Krajnc
Elektrika za boxster in cayman
NOVICE
Elektrika za boxster in cayman
Porsche 718 EV
Iztok Krajnc
Naslednjič z večjim motorjem
NOVICE
Naslednjič z večjim motorjem
Mazda MX-5
Iztok Krajnc
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
NOVICE
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
Nissan frontier pro
Iztok Krajnc