Prenovljeni Q8, ki ga boste v ceniku našli pod oznako PI (ki pomeni Product Improvement oziroma izboljšava izdelka) s tem ohranja primat zastavonoše družine Q. Q7, ki je še 77 milimetrov daljši in v prenovljeni podobi že na voljo za naročila, stavi na povsem drug krog kupcev. Mogoče bolj zadržane (čeprav z več kot petimi metri dolžine in osnovno ceno dobrih 70 tisočakov to verjetno ni najbolj primerna beseda), predvsem pa takšne, ki bolj kot na obliko stavijo na uporabnost. Q8 z nizko streho, bolj položnim zadnjim steklom ter vrati brez okenskih okvirjev nagovarja z bolj dinamično obliko, ki vam je všeč ali pa sploh ne. Mene sicer bolj prepriča oglati Q7, ampak samo lanskoletna prodaja osmice (ko so trgovci po državi prodali kar 85 vozil) dokazuje, da so okusi pač različni.
slika
Če vam je bil všeč pred prenovo, sem prepričan, da vam bo tudi po njej. Razlike so v detajlih, na primer v novih dvodimenzionalnih logotipih (ta sta se prvič pojavila na povsem električnem modelu Q8 e-tron, kot so s prenovo poimenovali bivši e-tron), drugačnem vzorcu velike osemkotne motorne maske ter novem sprednjem odbijaču. Nova sta tudi sprednja žarometa. Že v osnovi govorimo o led tehnologiji, za doplačilo 965 evrov pa je to matrični led, ki je pri Q8 na voljo prvič. Kar 24 diod ima posamezen žaromet, za nameček pa je opremljen še z laserjem. Ta deluje v kombinaciji z dolgim snopom, a le v popolni temi in nad 70 kilometri na uro. Pravijo, da bi lahko takšni žarometi svetili preko kilometra daleč, a zaradi zakonskih omejitev ’le’ 600 metrov. 60 odstotkov boljša je njihova svetilnost, tretjino manjša pa poraba energije. Zanimiva opcija se zdi možnost izbire med štirimi svetlobnimi podpisi dnevnih luči, ki smo jo prvič spoznali z modelom Q4 e-tron. Prenovljeni Q8 se lahko ob tem pohvali še s tremi novimi barvami karoserije (modro, rdečo in zlato) ter petimi novimi oblikami litih platišč, ki sicer merijo od 20 do 23 palcev (pred prenovo od 19 do 22).
slika
Veliko novost predstavljajo še luči zadaj. Tudi te svetijo v led tehnologiji, za doplačilo 1138 evrov pa prvič tudi v OLED. Pri teh lahko (podobno kot pri sprednjih) izbirate med štirimi svetlobnimi podpisi. Če mi je prenova sprednjega dela všeč, nisem povsem prepričan, če mi je všeč oblika zadnjih luči. Pred prenovo so bile oblikovane bolj domiselno, z bolj poudarjenim 3D-svetlobnim učinkom, zdaj pa so bolj generične in me obenem preveč spominjajo na tiste, ki jih ima Volkswagnov touareg. Bolj všeč so mi pozdravne in poslovilne animacije ter funkcija, ki s prižigom vseh svetilnih modulov zadaj vozeče opozori, da so se vozilu, ki že stoji na mestu, približali na manj kot dva metra. Hvalim obliko novega zadnjega odbijača, ki ima zdaj manj nepotrebnih linij in zato deluje bolj skladno, tudi zaključka izpušnih cevi sta prava in ne več nakazana. S prenovo so se obenem poslovile še neposrečene oznake na zadku. Ni več 50 TDI oziroma česarkoli podobnega, ki nepoznavalcem tako ali tako niso povedale ničesar, zdaj je na zadku moč najti le še oznaki Q8 oziroma SQ8. Pa RS Q8 nekoliko kasneje. Če vas skrbi, da ljudje ne bodo vedeli, kako hud stroj vozite, brez panike, polno ime se po novem nahaja vgravirano na B-stebrička.
slika
Če boste prenovljeni Q8 zunaj še nekako ločili od tistega pred prenovo, bo to bistveno težje znotraj. Zdi se, da z izjemo določenih dekorativnih elementov ter novih barv oblazinjenja (kontrastni šivi so ob tem postali del serijske opreme) notranjost ostaja praktično enaka. To dokazuje, kako moderno je bila zasnovana v osnovi, da tudi po več kot petih letih deluje sveže in obenem zelo kakovostno. Izbrani materiali so vrhunski, s projekcijskim prikazovalnikom in tremi ločenimi zasloni pa boste na svoj račun prišli tudi ljubitelji elektronike. Ti se boste razveselili še nekaj novih aplikacij, kot sta Amazon Music in Spotify, kdo drug pa mogoče tega, da kljub dinamični obliki uporabnost ne trpi. Prtljažnik pogoltne 605 litrov tovora, s podiranjem druge vrste celo 1755. Manj kot pri Q7, vseeno pa 25 litrov več, kot jih sprejme prtljažnik najbližjega tekmeca, BMWja X6.
slika
Ker je med premijskimi znamkami še naprej 64 odstotkov vozil prodanih bodisi z bencinskim ali z dizelskim motorjem, je logično, da ima takšna tudi prenovljeni Q8. Za zdaj nič elektrike, je rezervirana za Q8 e-tron, ponudbo še naprej sestavljajo trije termični motorji – turbodizelski V6, turbobencinski V6 ter turbobencinski V8. Gre za že znane različice, katerih moč ostaja nespremenjena, ponudba pa se začne s trilitrsko turbodizelsko 45 TDI quattro. Ja, oznake na zadku so se že poslovile, v cenikih in katalogih pa še ostajajo. 45 TDI quattro pomeni, da gre za različico s 170 kilovati moči (231 KM) ter 500 Nm navora. Na voljo je tudi močnejša izvedenka, ki nosi oznako 50 TDI quattro. Ta je bila pred prenovo najbolj priljubljena in predvidoma ostaja še naprej. 210 kilovatov moči (286 KM) ter 600 Nm razvije, še močnejša pa je trilitrska turbobencinska različica 55 TFSI. Oznaka pove, da ima pod pokrovom nameščen 250-kilovatni motor (340 KM), ki obenem razvije okroglih 500 Nm navora. Zanimivo je, da je globalno gledano to najbolj priljubljena različica ’terenske’ osmice, vrh ponudbe pa za zdaj predstavlja takšna z oznako SQ8. To še naprej poganja štirilitrski osemvaljni turbobencinski motor TFSI. Kar 373 kilovatov razvije (507 KM), ob tem pa ponuja še zavidljivih 770 Nm navora.
slika
Kot druge različice je tudi SQ8 povezan z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom tiptronic. Vedno serijski je še stalni štirikolesni pogonom quattro s sredinsko zaporo diferenciala (gre za pogon, ki v osnovi 40 odstotkov navora pošilja na sprednji, 60 pa zadnji kolesi, po potrebi pa tega razporedi). V primeru SQ8 govorimo o športnem diferencialu z vektoriranjem navora, čigar primarna naloga je zmanjšanje zdaj že kar klišejske Audijeve nagnjenosti k podkrmiljenju. Takšna rešitev prispeva k bolj lahkotnemu in suverenemu občutku za volanom. Suveren je tudi pospešek do stotice, ki pri SQ8 znaša le 4,1 sekunde, medtem ko je končna hitrost elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro. Zanimivo se zdi, da lahko osemvaljnik po potrebi izklopi kar štiri valje, in sicer drugega, tretjega, petega in osmega. Razmerje vžiga 1-3-7-2-6-5-4-8 daje različici izrazit in značilen zvok, ki ga bosta preglasila RS Q8 in RS Q8 performance. Ta najdražja RSa v Audijevi ponudbi bosta razvila kar 441 (600 KM) oziroma 471 kilovatov moči (641 KM). Na voljo bosta še dva priključna hibrida. Ta bosta nosila oznaki Q8 55 TFSI e in Q8 60 TFSI e, razvila pa bodisi 290 (394 KM) bodisi 360 kilovatov moči (490 KM), kar je 20 (27 KM) več kot pred prenovo. Bolj pomembno se zdi, da bo kapaciteta njune litij-ionske baterije predvidoma za 7,5 kWh večja, kar bo prenovljeni osmici v praksi omogočalo približno 70 električnih kilometrov.
slika
Ostala ponudba ostaja blagohibridna, opremljena z majhno litij-ionsko baterijo in 48-voltnim jermenskim zagonskim alternatorjem, ki sistemu start/stop omogoča izklop vozila že pri hitrosti 22 kilometrov na uro. Med 55 in 160 kilometri na uro lahko vozilo izklopi motor in omogoči do 40 sekund tako imenovanega jadranja, kar po besedah predstavnikov znamke porabo zmanjša do pol litra. Sistem motorju ob tem pomaga še z do 8 kilovati moči (11 KM). Q8 še naprej stoji na vijačnih vzmeteh, za doplačilo je na voljo zračno vzmetenje. Za lažje manevriranje bo prav prišlo krmiljenje zadnje osi, ki zadnji kolesi obrača do pet stopinj, obračalni krog pa zmanjša za en meter. Dobrih 1300 evrov stane, pomaga pa tudi pri stabilnosti vozila pri večjih hitrostih. Kar se tehnike tiče, velja omeniti le še posodobljen krmilni mehanizem, ki skrbi za boljši občutek na volanu, še naprej je na voljo tudi električno pomična vlečna kljuka, če je to tisto, kar iščete.
slika
Ob osnovnem paketu opreme je na voljo še športni S line. Ta bo bolj priljubljen, oba pa sta že v osnovi bolje opremljena. To je razlog, da pri zastopniku pravijo, da cene ostajajo primerljive tistim pred prenovo, četudi se je osnovna različica podražila za dobrih 1300 evrov. Najmanj 84.730 evrov stane s 170-kilovatnim (231 KM) turbodizelskim motorjem, medtem ko za najbolj priljubljeno zahtevajo še dodatna dva tisočaka. Vrh ponudbe z osnovno ceno 120.183 evrov za zdaj predstavlja športna različica SQ8 TFSI quattro, najdražji bo RS Q8 performance. Zastopnik znamke zaključuje s sladkimi problemi – ne podatkom o tem, koliko vozil bodo prodali, pač pa, koliko jih bodo lahko dobavili. Letos naj bi jih k nam pripeljalo približno 80, ocenjujejo pa, da bi jih brez večjih težav letno prodali sto in več. To sicer ne pomeni, da boste za prenovljeno osmico prikrajšani, temveč da boste nanjo lahko čakali dlje.
slika
Cene:

audi Q8 45 TDI quattro, 8-st. sam. (170 + 8 kW) – 84.730 EUR
audi Q8 50 TDI quattro, 8-st. sam. (210 + 8 kW) – 86.730 EUR
audi Q8 55 TFSI quattro, 8-st. sam. (250 + 8 kW) – 88.990 EUR
audi SQ8 TFSI quattro, 8-st. sam. (373 + 8 kW) – 120.183 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Zdaj tudi z laserskimi žarometi

Že več kot pet let je minilo, odkar so nam pri Audiju predstavili model Q8. Ne najdaljši, pač pa najširši v njihovi ponudbi, ki je z nizko streho veljal za najprestižnejšega člana terenske družine Q. Takšen ostaja tudi po prenovi.

Beri dalje
Električna mačka z dobro ceno
PREMIERE
Električna mačka z dobro ceno
Ford puma gen-E
Iztok Krajnc
Vozili smo prototip e vitare
PREMIERE
Vozili smo prototip e vitare
mednarodna premiera: suzuki e vitara
Iztok Krajnc
Po novem tudi s sedmimi sedeži
PREMIERE
Po novem tudi s sedmimi sedeži
domača premiera: citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc