Najbrž nima smisla ponovno poudarjati, da nam ceed deluje premalo živahno in razburljivo. Je kot nekakšen laboratorij, v katerem vse štima in je res dobro izdelano, ni pa to ravno prostor za zabavo. Hočem reči, tudi v tem segmentu so tekmeci, ki bolj zaigrajo na srce, ceed pa je po germansko odličen in prav toliko suhoparen. Ampak to ni ravno kritika, bolj osebno mnenje. Najdem pa tri stvari, ki me dejansko motijo …
slika
Najprej, da se vrata slabo zapirajo, jih je treba res močneje zaloputniti, sicer se zgolj priprejo. Še dosti bolj me moti, da pri vključenem motorju zadnja vrata ostanejo zaklenjena tudi po tem, ko voznik svoja odpre. Ko boste v nalivu pred šolo izstopili, da bi otroku pomagali z zadnjih sedežev vzeti še šolsko torbo, pa bodo vrata ostala zaklenjena in bo potrebno teči nazaj do armaturne plošče in odkleniti vsa vrata, no, ne boste ravno navdušeni, čeprav je to v svojem bistvu varnostna funkcija. In moti me, da se sistem lane assist vključi vsakič, ko zaženem motor. Skratka, da si ne zapomni voznikove želje in potem ostane ves čas izključen.
slika
S tem pri kritikah že zaključujem in jasno je, da ne gre za hude napake. Predvsem malenkosti, ki nekatere zmotijo. Sicer pa je ceed prijeten in ergonomsko uporaben, veliko je odlagališč, sedeži so dobri in zaslon je lepo odziven. Tudi materiali so precej dobri, kar pomeni, da je na splošno avtomobil zelo dober. Tokratni karavan pa še izjemno prostoren.
slika
Prtljažnik meri zajetnih 625 litrov, kar je cel liter več od prejšnje generacije karavanskega civica, ki je bil v tem segmentu rekorder. In to je pohvalno, predvsem zato, ker kljub njegovi velikosti tudi prostora na sedežni klopi ne manjka. In ob podrtih naslonjalih prtljažnik vase sprejme skoraj 1,7 kubika tovora. Pohvalna je tudi njegova uporabnost, v mislih imam predvsem kaveljčke za vrečke in podobno. Če boste pogosto prevažali pralne stroje ali imeli družinske dopustniške evakuacije, bo velik prtljažnik hitro prišel prav in tukaj zaenkrat ceedu ni para razen pri sestrski znamki.
slika
Mogoče še beseda o motorju, čeprav smo prav takšnega že imeli na testu. Litrski trivaljni turbobencinar malce hecno brbota, kar ni nič nenavadnega, porabi pa dobrih sedem litrov na sto kilometrov. Po zmogljivostih je s svojimi 88 kilovati moči dokaj spodoben, nikakor pa ne zelo živahen, zato se nam je precej bolj dopadel 1,4-litrski turbomotor, ki ponudi ravno toliko več moči, da je bolj suveren. Sploh ob polnem prtljažniku, kar bi se tukaj moralo bolj pogosto dogajati.
slika
Takšen karavan oziroma sportswagon je torej zelo uporaben in vsesplošno dober avtomobil s prijetno lego in dovolj dobrim menjalnikom, zanimiva pa je tudi cena. Ne tista prva na ceniku, ki znaša 23.610 EUR in je precej visoka, s popustom pa vas bo stal samo še 17.410 EUR. To je pa že dobra cena in točno tisočak in pol več od kombilimuzine. Še malce močnejši motor in bolj zanimivo barvo vzemite, pa boste imeli zelo prijeten avtomobil.
Tehnični podatki Kia ceed sportswagon 1.0 T-GDi LX edition
Vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 998
Moč v KW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 6.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 172 od 1.500 do 4.000
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4600 x 1800 x 1465
Medosna razdalja v mm 2650
Prtljažnik v litrih 625
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1334 (506)
Največja hitrost v km/h 190
Pospešek 0-100 km/h v s 11,3
Poraba (po normah EU) v l/km 6,5/4,9/5,5
Poraba na testu v l/km 7,5
Cena osnovnega vozila v EUR 20.690 (*6.200 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 23.190 (*6.200 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.610 (*6.200 EUR popusta)
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Jama na kolesih

Med štirimi paketi opreme, ki so na voljo, je novi ceed bojda najbolj zaželen ravno s paketom LX edition. Zato smo na test že tretjič vzeli takšnega, celo z enakim motorjem že drugič. Ampak tokrat prvič s karavansko ritjo.

Beri dalje
Električna petka turbo
TESTI
Električna petka turbo
alpine A290 GTS EV52 160 kW GTS
Iztok Krajnc
Najboljši sodobni M
TESTI
Najboljši sodobni M
BMW M3 sedan M xDrive competition
Iztok Krajnc
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc