Ameriško avtomobilsko znamko, ki jo je leta 1989 ustanovil bogati Američan Don Panoz, po navadi povezujemo samo z dirkalniki serije ALMS (American Le Mans Series) in njenimi odmevnimi nastopi na vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa, manj znani pa so njeni serijski cestni modeli, ki nastajajo v omejenih nakladah. Eden izmed takšnih je tudi ultra redek model AIV roadster, ki so ga pri znamki Panoz posvojili od Evropejcev, točneje od švicarske butične znamke Rinspeed, kjer so kupcem leta 1995 predstavili njihovega roadsterja, ki je zasnovan po legendarnem načelu 'manj je lahko več' ustanovitelja (Anthony Colin Bruce Chapman, 1928-1982) znamke Lotus.
slika
Očitno je bila ideja o takšnem lahkem in kompaktnem športniku všeč tudi ustanovitelju znamke Panoz, ker se je že leta 1996 na tržišču pojavil rahlo preoblikovani izdelek znamke Panoz, ki so ga Američani za razliko od Švicarjev ponujali samo v najmočnejši možni različici z vgrajenim 4,6-litrskim bencinskim 8-valjnikom iz tedanjega Fordovega mustanga SVT cobra. Vgrajeni atmosferski pogonski sklop lahko mobilizira 227,5 kW (305 KM) pogonske moči pri 5.800 vrtljajih v minuti ter impozantnih 407 Nm motornega navora pri relativno visokih 4.800 vrtljajih v minuti. Ker se ta redki predstavnik ameriške avtomobilske industrije za razliko od ostalih 4-kolesnikov iz ZDA lahko pohvali z nizko neto maso (1.177 kg), so temu primerne tudi njegove zmogljivosti (0-100 km/h: 4,6 sekunde, največja hitrost: 225 km/h).
slika
Resnično kompaktni (dolžina: 4.039 mm, širina: 1.943 mm, višina: 1.194 mm, medosna razdalja: 2.655 mm) AIV (aluminum-intensive vehicle) roadster, ki počiva na dokaj velikodušno odmerjenih kolesih (dimenzije pnevmatik: 245/40 ZR 18 (spredaj), 295/35 ZR 18 (zadaj)), ni ravno zgled praktičnosti (vrlina poštenih športnih avtomobilov …), ker boste v njegov zadek lahko stlačili manj tovora (prostornina prtljažnika: 140 litrov) kot pa v legendarnega yuga. Čeprav gre v primeru modela AIV roadster za bolj puristično zasnovan avtomobil, se kupcu takšnega športnega avtomobila ni potrebno v celoti odpovedati udobju, ker je vozilo opremljeno tudi s klimatsko napravo in sedežnim oblazinjenjem iz usnja. Za nizko neto maso vozila pa je zaslužna intenzivna uporaba aluminija pri izdelavi karoserijskih in ostalih sestavnih delov, omenjajo pa tudi volanski obroč butične znamke Nardi. Primerek, ki se trenutno prodaja na dražbi portala Cars & Bids, ima prevoženih samo približno 26.400 kilometrov, trenutno najvišja ponudba za to redko 'rajsko ptico' pa znaša 33.333 ameriških dolarjev.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Ameriški lotus išče novega lastnika

Na portalu Cars & Bids se je v teh dneh pojavil eden izmed najbolj eksotičnih ameriških avtomobilov, AIV roadster, ki mu poznavalci pravijo ‘ameriški lotus’.

Beri dalje
X7 in GLS, pazita se!
NOVICE
X7 in GLS, pazita se!
Audi Q9
Iztok Krajnc
Škatlast kot še nikoli
NOVICE
Škatlast kot še nikoli
Jeep cherokee
Iztok Krajnc
Pet milijonov primerkov
NOVICE
Pet milijonov primerkov
Škoda fabia
Iztok Krajnc
Poklon preteklosti in naravi
NOVICE
Poklon preteklosti in naravi
Alpine A310
Iztok Krajnc
Subtilne a nujne posodobitve
NOVICE
Subtilne a nujne posodobitve
Land rover defender
Iztok Krajnc
Dominacija znamke BMW v iskalniku Google
NOVICE
Dominacija znamke BMW v iskalniku Google
Autoscout24
Iztok Krajnc
Nekaj elektrike tudi za CX-5
NOVICE
Nekaj elektrike tudi za CX-5
Mazda CX-5
Iztok Krajnc
Divji električni bojevnik
NOVICE
Divji električni bojevnik
Opel frontera gravel
Iztok Krajnc
Zbogom, MX-30 BEV!
NOVICE
Zbogom, MX-30 BEV!
Mazda MX-30 BEV
Iztok Krajnc
Ogromne novosti
NOVICE
Ogromne novosti
Mercedes-AMG S 63
Iztok Krajnc