Francozi so končno pokazali novi citroën C5 aircross, ki se ponaša z novo obliko, povečano prostornostjo, zvrhano mero udobja in s številnimi različnimi pogonskimi sklopi.
Drugi citroën C5 aircross je znaten korak naprej v primerjavi s predhodnikom, ki je pripeljal leta 2017. Je tudi večji in s posebno zunanjostjo, ki bo kupcem verjetno zelo zanimiva, dejansko pa je novinec izdelan na osnovi oblikovalskega jezika, ki so ga Francozi uporabili že za modela C3 in C3 aircross. Izginile so krivulje, več je ostrih linij in ozkih svetilnih elementov, takisto je avtomobil postavljen bliže tlom, da je lahko bolj aerodinamičen. Kljub temu je od tal še vedno oddaljen za 20 centimetrov, zanimivo obliko pa poudarijo še zadnje luči, ki štrlijo stran od avtomobila in ustvarjajo navidezna krila. Novi citroën C5 aircross je sicer tako širok kot poprej, je pa za dobrih 15 centimetrov daljši, kar pomeni, da bodo v 4,65 metra dolgem avtomobilu še bistveno več prostora kot poprej.

V notranjosti se bomo po napovedih počutili kot v zelo sodobni dnevni sobi, celotna kabina pa je izdelana tako, da se bodo potniki počutili zelo dobro. Spodnji del armaturne plošče je odet v tekstil, sedeži s perforiranim usnjem pa so lahko nastavljivi v 10 smeri, ogrevani, prezračevani in s funkcijo masiranja. Ambientalna osvetlitev ima žal samo osem različnih barv, upamo, da ne vse v odtenkih modre in zelene, kot v peugeotu 5008, vsekakor pa bo marsikdo posegel tudi po veliki stekleni strehi, ki bo kriva za še več znoja na sedežih. Na sredini armature je tudi velik pokončni zaslon na dotik, največji v skupini Stellantis doslej, ki premore tudi najnovejši multimedijski sistem. Držimo pesti, da bo precej boljši kot vsi doslej. Fizičnih gumbov je malo, večinoma upravljajo prezračevalni sistem, ima pa velik zaslon nekaj stalnih prikazov, med drugim upravljanje s prezračevanjem, že v osnovi pa bo sistem podpiral tudi Android Auto in Carplay. Vozniku so na voljo digitalni merilniki na 10-palčnem zaslonu, prav tako je na seznamu dodatne opreme še projekcijski prikazovalnik, ki prikazuje podatke na 30-odstotkov večji površini kot pri citroënu C5 X.

Multimedijski sistem v novem C5 aircross prepoznava še glasovne ukaze in se odzove na poziv ’hello citroën’, seveda pa je na voljo tudi digitalni asistent, ki ga poganja ChatGPT. Na voljo so štirje vhodi USB tipa C, dva spredaj in dva zadaj, celotna kabina pa je precej trajnostna, saj so tudi za prozorno plastiko na vratih uporabili ostanke burgundske trte, ki bi jih sicer sežgali. Približno 160 kilogramov kovinskih delov je sicer recikliranih, 47 kilogramov plastike pa prihaja iz okolju prijaznejših virov. Sedeži so prekriti z recikliranim blagom, usnje ni na voljo.

Prvi citroën C5 aircross je v drugi vrsti imel tri samostojne sedeže, ki jih je bilo mogoče premikatei naprej in nazaj, prav tako pa so omogočali namestitev treh sedežev s sidrišči Isofix. Te prednosti tudi pri citroënu C5 aircross ni več, podobno kot pri peugeotu 5008, kakšen je pravi razlog pa verjetno nikoli ne bomo vedeli, ker dvomimo v izjavo, da so tako želeli kupci. Prtljažnik pogoltne 651 litrov prtljage, vedno in neodvisno od pogona, naslone zadnjih sedežev pa je mogoče prevrniti po sistemu 40:20:40. Skupno je sicer po kabini za 40 litrov odlagalnih površin.

Citroën C3 aircross bo za premikanje uporabljal blagohibridni pogon s sistemsko močjo 106 kW (145 KM), s katerim so na testiranjih WLTP prevozili do 950 kilometrov, preden so porabili ves bencin. Na voljo bo še priključnohibridni pogon s sistemsko močjo 143 kW (195 KM), ki v najboljših razmerah omogoča vožnjo na elektriko do 100 kilometrov daleč, skupno pa lahko s polnim rezervoarjem bencina prevozi do 650 kilometrov. Na voljo bosta še dve električni različici, pri čemer bo imela prva manjšo baterijo, ki bo ponudila neto 73 kWh elektrike, posledično pa bo mogoče z močjo elektromotorja 157 kW (213 KM) prevoziti do 520 kilometrov. Zmogljivejši motor z močjo 170 kW (231 KM) bo imel tudi večjo baterijo, ki bo pospravila 97 kWh elektrike, s slednjo pa bo mogoče prevoziti do 680 kilometrov.

Poleg celega kupa varnostnih sistemov bo na voljo tudi samodejno spreminjanje voznega pasu na avtocesti pri hitrostih nad 70 km/h, vstopni citroën C5 aircross pa pri nas pričakujemo jeseni za verjetno okoli 32.000 EUR.
Udobje francoskega glamurja
Beri dalje