Classic-Analytics: Nekoč smo se Evropejci smejali japonskim avtomobilom, jih zaničevali in dajali v nič, vendar so se časi spremenili.
Sedaj so japonska vozila ob primerjavi s podobnimi evropskimi fabrikati enakopravna v vseh pogledih, tudi v pogledu naraščanja vrednosti na tržišču mladodobnih in starodobnih vozil. Trenutno so med kupci takšnih vozil izredno popularni nekoč serijsko izdelovani 'mladodobni' japonski kupeji in kabrioleti. Lep primer tega je toyota celica (1989-1994) v redki kabrioletski različici, ki je bila na začetku lanskega leta vredna približno 6.500 evrov. Na začetku letošnjega leta ste za odlično ohranjen primerek tega japonskega športnika morali odšteti precej več denarja (približno 12.000 evrov, + 84,6 %). Podobno velja tudi za drugo generacijo toyote MR2 (1989-1999), ki je v enakem obdobju (januar 2024 - januar 2025) v pogledu vrednosti pridobila impozantnih 113 odstotkov. Lani ste morali za odlično ohranjen primerek tega vozilo odšteti približno 7.500 evrov, letos vas bo enak nakup lahko olajšal za približno 16.000 evrov.

nissan 200 SX
Razlogov za takšno dogajanje na tržišču mlado- in starodobnih vozil je več. Veliko japonskih serijskih avtomobilov iz poznih osemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja se je v tem obdobju že lahko pohvalilo s sprejemljivim oblikovanjem, tehnično dovršenostjo in pa z veliko zanesljivostjo delovanja, poleg tega so številni japonski avtomobili po zaslugi video igric v tem obdobju dobili kultni status med tedaj zelo mladimi igralci videoiger, ki so sedaj seveda odrasli in tudi finančno sposobni izpeljati nakupe takšnih vozil. Priljubljenost pa ne narašča samo športnim avtomobilom, temveč tudi nekaterim klasičnim limuzinam. Ena izmed njih je toyota cressida (X30, 1976-1980), ki na prvi pogled ni ravno najbolj spektakularna, vendar privlači kupce z njenim klasičnim izgledom ter redkostjo. Lani ste morali za takšno limuzino odšteti približno 7.700 evrov, letos boste morali za nakup te klasične, premijsko orientirane toyote odšteti približno 13.000 evrov (+ 69 %), seveda samo v primerih odlično ohranjenih primerkov.

honda NSX
Letos je dražja tudi legendarna honda CRX 2. generacije (EF), čeprav v tem primeru ne govorimo o resnično velikem dvigu vrednosti, kljub temu je ta kultni, dejansko kompaktni športni kupe letos dražji za približno 30 odstotkov. Letos lahko ob prodaji odlično ohranjenega primerka tega vozila iztržite približno 18.000 evrov, lani je kupec za lepo ohranjen primerek honde CRX odštel približno 14.000 evrov. Tudi velika 'Oberklasse' honda legend 1. generacije (1985-1990) ima čedalje več 'sledilcev'. Lani ste morali za odlično ohranjen primerek te razkošne limuzine odšteti približno 5.500 evrov, letos so cene nekoliko višje (+ 21,8 %, približno 6.700 evrov). Trenutnega razvoja dogodkov na tržišču se lahko razveselijo tudi lastniki kultnega nissana 200 SX/silvia turbo (S13, 1988 - 1993). Vrednost odlično ohranjenih primerkov tega avtomobila je letos poskočila iz 22.000 na 25.000 evrov (+ 13,6 %).

toyota cressida
Največ pa lahko letos zaslužijo lastniki legendarne prvotne honde NSX (1990-2005), ker so prodajne cene odlično ohranjenih primerkov tega avtomobila prvič dosegle 6-mestne vsote. Še lani ste morali za odlično ohranjen primerek tega kupeja odšteti približno 86.000 evrov, letos boste morali odšteti približno 103.000 evrov (+ 20 %). Kljub temu, da so stari japonski avtomobili po navadi še vedno zelo zanesljivi glede njihovega delovanja, morate ob nakupu kakšnega japonskega eksota paziti na to, da se ob nakupu izognete žrtvam 'boy racer' in tuning mentalitete, ker so 'ušminkani' avtomobili tudi v tem primeru vredni precej manj od originalnih, neoskrunjenih primerkov.
Dvig vrednosti japonskih mladodobnikov
Beri dalje