Volkswagen passat je sinonim družinskega avtomobila, ki od nekdaj ponuja ogromno prostora. Je pa z leti zrasel precej zrasel, kot lahko vidite na spodnjih fotografijah. Prvega so poslali na cesto leta 1973, tako da je nedavno praznoval petdeseto obletnico, je pa za samo obliko takrat poskrbel slavni Giorgetto Giugiaro. V osnovi sta za premikanje skrbela 1,3-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 40 kW (55 KM) in 1,5-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 55 kW (75 KM), so pa v kasnejših letih dodajali nove in zmogljivejše stroje.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Druga generacija je bila na cestah med leti 80 in 88. B2 je bila oznaka, ker je šlo pač za drugo generacijo in ta je ponudila že bistveno več prostora znotraj. Še vedno ni bila najbolj podobna karavanu, ker se je zadek preveč spustil, je pa drugi passat že ponudil štirikolesni pogon Syncro.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tretji passat je bil na cestah od leta 1988 do kar 1997. Verjetno je to kar prvi pravi passat karavan, kot ga poznamo danes, le da je bil kar 30 centimetrov krajši. Passat variant iz leta 1988 je prvič ponudil prečno postavljen motor, da je bilo znotraj lahko še več prostora, prtljažnik je imel na primer 465 litrov, danes jih ima novi 690. Celo 2,8-litrski VR6 je bil takrat že na voljo z močjo 128 kW (174 KM), zato je z lahkoto dosegel hitrost 220 km/h.
slika
slika
slika
slika
slika
Četrta generacija po merah ni zrasla, ker je pravzaprav šlo za konkretno prenovo, je pa z njo postal passat veliko bolj uglajen, predvsem znotraj z boljšimi materiali. Takrat je na testu NCAP dobil vseh pet zvezdic, ker je serijsko ponudil že dve sprednji varnostni blazini in zategovalnika varnostnih pasov. Se je pa ta generacija verjetno kar precej izognila radarju, ker nanjo pomisli manj ljudi kot na eno prej in vse pozneje.
slika
slika
slika
slika
'Nova merila v poslovnem razredu' je po svoje kar dober slogan za peto generacijo, ki je na ceste zapeljala leta 1996 in jih zapustila leta 2005. Tukaj je Volkswagen res naredil korak naprej pri kakovosti, ta generacija je bila tudi popolnoma na novo zasnovana in to je že passat, ki ga pozna marsikdo med vami. Večinoma zaradi 1,9 TDI motorja, ampak sta bila takrat v ponudbi še dva bolj zanimiva, prvi je bil šestvaljni dizelski, drugi pa pošastni bencinski W8 in takšen passat je danes sanjski za zbiratelje, saj je ponudil že kar 202 kW (275 KM) moči in 370 njutonmetrov navora.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Šesti volkswagen passat je verjetno še najbolj slovenski. To pa zato, ker ga je zrisal naš Robert Lešnik. Danes dela sicer pri znamki Mercedes-Benz, je pa takrat med študijem v Nemčiji opravljal obvezno prakso pri Volkswagnu. Tam so ga pozneje tudi zaposlili, ker so očitno hitro videli njegov potencial. In ta elegantni passat je zrisala njegova roka, v podkožje pa so v različici R36 postavili zmogljiv troj s 300 ’konji’.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Oznako B7 nosi sedmi passat, ki je še skoraj aktualen, ker jih je na naših cestah še vedno mnogo. Testa tega se dobro spomnimo in še sami imamo v mislih besedo udobje. Prav lepo tih in udoben je namreč bil, pa seveda prostoren. Nekateri modeli so že takrat imeli funkcijo start in stop, da se je motor na križiščih izklapljal in tole je tudi generacija, kjer je Volkswagen zavihal rokave in passatu namenil kar nekaj varnostnih elementov.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Osmi passat je še danes zelo zaželen. Ko smo imeli veliki PRIMA-test karavanov, je zmagal passat, ker je ponudil veliko vsega in povsod. Generacija, ki je se ravnokar poslovila, je bila tudi prodajna uspešnica, saj je passat pobral polovico kupcev tako velikih karavanov, polovico trga.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
In zdaj končno novi passat, o katerem boste več izvedeli v naslednjem prispevku.
Posted on

Zgodovina

V Deželi kozolcev v dolenjskem Šentrupertu, kjer jih imajo 19 iz okoliških krajev, smo našli super mesto za povsem novi in povsem prvi volkswagen passat.

Beri dalje
Relacijska vožnja
EKSKLUZIVNO
Relacijska vožnja
Misija motor 4. del
Iztok Krajnc
Cesta in avtocesta
EKSKLUZIVNO
Cesta in avtocesta
Misija motor 2. in 3. del
Iztok Krajnc
Začetek kategorije A
EKSKLUZIVNO
Začetek kategorije A
Misija motor 1. del
Iztok Krajnc
Dežela, kjer je Hyundai doma
EKSKLUZIVNO
Dežela, kjer je Hyundai doma
avtosalon: Seoul mobility show 2025
Iztok Krajnc
Z vsemi štirimi
EKSKLUZIVNO
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
EKSKLUZIVNO
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
EKSKLUZIVNO
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
A5 za oceno pet
EKSKLUZIVNO
A5 za oceno pet
domača premiera: audi A5
Iztok Krajnc
Po Bruslju se leto pozna
EKSKLUZIVNO
Po Bruslju se leto pozna
avtosalon: Bruselj 2025
Iztok Krajnc
Kateri je najboljši mali križanec?
EKSKLUZIVNO
Kateri je najboljši mali križanec?
2024 PRIMA B-SUV
Iztok Krajnc