Z razvojem prve avtomobilske pnevmatike z dezénom (vzorcem tekalne plasti) in njeno predstavitvijo na trgu pred 120 leti je Continental dosegel mejnik v zgodovini mobilnosti. V tistem času je bila osebna mobilnost še v povojih. Toda z naraščajočim številom vozil, njihovo težo in močjo motorjev so naraščale tudi zahteve glede vodljivosti in varnosti. Continental se je odzval z uvedbo prve pnevmatike z dezenom tekalne plasti, kar je bistveno izboljšalo oprijem in skrajšalo zavorno pot na mokrih in umazanih cestah. Razvijalci pnevmatik pri Continentalu že več kot stoletje izpopolnjujejo to načelo, kar je vodilo do številnih drugih inovacij v oblikovanju pnevmatik – od prvih vzdolžnih dezenov do današnjih V-oblikovanih smernih deznov ter najbolj naprednih oblikovanj, podprtih z umetno inteligenco. Posledično se varnost, učinkovitost in udobje vozil nenehno izboljšujejo. Linije pnevmatik Continental, kot so PremiumContact, EcoContact in WinterContact, ter visokozmogljivi model SportContact 7, so le nekateri primeri tega napredka.
slika
Revolucionarni razvoj prve pnevmatike s tekalno plastjo je Continental napovedal že leta 1903 na nemškem avtomobilskem sejmu v Frankfurtu.
Dezen določa varnost pnevmatike

Dezen tekalne plasti je kot vmesnik med vozilom in cesto ključen za varno vožnjo. Stična površina avtomobilske pnevmatike je velika približno kot razglednica, prek nje pa se prenašajo vse sile, ki nastanejo pri zaviranju, pospeševanju in obračanju. Na mokrih ali zasneženih cestah dezen vpija vodo, snežno brozgo ali sneg ter jih učinkovito odvaja, kar izboljšuje stik gume s cesto in preprečuje akvaplaning. Oprijem, hrup, zavorna učinkovitost, obraba in abrazija pnevmatik so prav tako močno odvisni od zasnove dezena.

Danes se dezni razvijajo posebej za različne segmente in namene uporabe. Primeri vključujejo dirkalne pnevmatike in pnevmatike z ultra visokimi zmogljivostmi za visoke hitrosti na javnih cestah. Obstajajo letne, celoletne, zimske, nordijske/ledne in terenske pnevmatike. Zimske pnevmatike, na primer, imajo veliko blokov, številne lamele in utore, zato so bistveno bolj strukturirane kot letne pnevmatike, kar jim omogoča boljši oprijem na snegu ter učinkovitejše odvajanje vode in brozge.
slika
Leta 1904 je Continental na trg lansiral svoj "utorni" model.
Dezeni za posebne namene

Razvijalci ločijo tri osnovne tipe dezenov:

Simetrični dezen je univerzalen in omogoča montažo pnevmatike v katerikoli smeri, kar je zlasti priročno za dostavna vozila, ki pogosto vozijo po mestih s spremenljivimi razmerami in pogostimi ustavljanji.

Smerni dezen ima določeno smer vrtenja, nudi visoko zaščito pred akvaplaningom ter odlično vodljivost na snegu in brozgi. Zagotavlja tudi zelo dobro stabilnost pri visokih hitrostih, kar ga naredi za varno izbiro na zimskih cestah.

Asimetrični dezen se odlikuje po odlični vodljivosti, visoki stabilnosti v ovinkih in dobrem oprijemu na mokrih cestah. Zaradi tega je idealna kombinacija za široke, športne letne pnevmatike.


Vsak dezen je sestavljen iz štirih komponent:

Bloki so izbočeni deli gume, ki so v neposrednem stiku s cesto. Skrbijo za oprijem in vlečno moč – ključna za pospeševanje, zaviranje in zavijanje.

Utori so prostori med bloki in služijo odvajanju vode ter zmanjšanju nevarnosti akvaplaninga.

Rebra so bloki, razporejeni v vrstah, ki omogočajo stabilnost in natančno krmiljenje.

Lamele so drobni zarezi v blokih, ki povečujejo njihovo prožnost in oprijem na mokrih ter spolzkih površinah z dodatnimi oprijemnimi robovi.

Razvijalci pnevmatik te elemente povežejo v tehnično strukturo, ki omogoča dosego želenih lastnosti. V drugem koraku industrijski oblikovalci te strukture sestavijo v prepoznaven dezen. Continental te edinstvene kombinacije zaščiti s patenti – trenutno ima več kot 1.700 veljavnih patentov za dezene pnevmatik.
slika
Danes razvijalci pri Continentalu oblikujejo tekalne plasti pnevmatik digitalno in glede za določene zahteve.
Tehnološki napredek: virtualni razvoj in analize s pomočjo umetne inteligence

Pred 120 leti so obodne utore še ročno rezali v gumo, danes pa pri Continentalu ustvarjajo digitalne prototipe z uporabo najsodobnejše simulacijske tehnologije. Tudi začetne faze testiranja potekajo virtualno. Strokovnjaki vse bolj vključujejo umetno inteligenco – ta ne le analizira velike količine podatkov za napovedovanje in optimizacijo lastnosti dezena, temveč tudi simulira vedenje pnevmatik v različnih razmerah. Novi dezen se testira in optimizira virtualno, dokler eden ne izstopa po svojih lastnostih in je izbran za morebitno serijsko proizvodnjo. Šele nato izdelajo prve testne pnevmatike, ki jih natančno preizkusijo v testnih centrih. Zaradi virtualnega razvoja in testiranja lahko vsako leto prihranijo stotine pnevmatik, ki jih ni treba fizično proizvesti – to pa pomeni tudi prihranek surovin.
slika
Bloki, utori, rebra in lamele: vse tekalne plasti so sestavljene iz teh elementov.
Vizija prihodnosti: dezen pnevmatike jutrišnjega dne

Zahteve za pnevmatike se že 120 let nenehno razvijajo. Danes ima ključno vlogo trajnost – neprestano izboljševanje prevožene razdalje, hitrosti obrabe in kotalnega upora, ne da bi pri tem ogrozili varnost, so ključna merila pri razvoju pnevmatik Continental. Razvijalci prilagajajo dezene tudi novim izzivom, kot so podnebne spremembe in zakonodajne zahteve. Optimizirani dezeni in posebne geometrije lamel za večjo učinkovitost porabe goriva in še večjo varnost vožnje bodo imeli ključno vlogo v prihodnosti. Continental želi še naprej uporabljati svoje 120-letno strokovno znanje v oblikovanju pnevmatik za uravnoteženje varnosti, učinkovitosti in trajnosti.
slika
Letne, celoletne in zimske pnevmatike imajo različne vzorce tekalne plasti, prilagojene različnim načinom uporabe.
Posted on

120. obletnica dezéna

Continental v teh dneh praznuje 120. obletnico prve pnevmatike z vzorcem tekalne plasti. Razvoj takšne pnevmatike so sicer napovedali že leta 1903.

Beri dalje
Piaggiov vstop v svet avtomobilizma
NOVICE
Piaggiov vstop v svet avtomobilizma
Piaggio vespa 400
Iztok Krajnc
Koliko energije izgubite?
NOVICE
Koliko energije izgubite?
Izgube električne energije ob polnjenju
Iztok Krajnc
Prvi predstavnik nove podznamke
NOVICE
Prvi predstavnik nove podznamke
Opel mokka GSE
Iztok Krajnc
Poklon zmagi leta 1995
NOVICE
Poklon zmagi leta 1995
Mclaren 750S le mans
Iztok Krajnc
Kultni BMW v novi preobleki
NOVICE
Kultni BMW v novi preobleki
BMW 2002 by Son of Cobra
Iztok Krajnc
Sedem sedežev za električno škodo
NOVICE
Sedem sedežev za električno škodo
Škoda
Iztok Krajnc
Najbolj zmogljiva in dinamična izdaja
NOVICE
Najbolj zmogljiva in dinamična izdaja
Bentley bentayga speed
Iztok Krajnc
Najmanjši hibrid
NOVICE
Najmanjši hibrid
Toyota aygo X
Iztok Krajnc
Popravki za najbolje prodajanega
NOVICE
Popravki za najbolje prodajanega
Dacia sandero
Iztok Krajnc
Primerjava stroškov različnih pogonov
NOVICE
Primerjava stroškov različnih pogonov
ADAC
Iztok Krajnc