Čeprav lahko smartu fortwo v tem pogledu pripišemo pionirsko vlogo, ker se je prvi prototipni primerek tega modernega 'mikro avtomobilčka' pojavil že leta 1993, približno dve leti pred podobnim in nekoliko večjim (dolžina: 297 cm, širina in višina: 158 cm) Oplovim 'smartom', ki letos praznuje 30-letnico rojstva, se MAXX lahko pohvali z modularno zasnovo in posledično precej večjim izborom možnih karoserijskih oblik, ker so se leta 1995 v Rüsselsheimu ukvarjali tudi z idejami o kabrioletski, terensko naravnani in poltovorni različici modela MAXX, ki je ob rojstvu dobil tudi večjega, 5-vratnega sorodnika. Kot posebnost pa velja omeniti informacijo, ki pravi, da bi modularna zasnova lastnikom tega avtomobila omogočala menjavo zasnove in oblike karoserije tudi po tem, ko bi bilo vozilo že izdelano in v lasti lastnika.
slika
Kot čistokrvni 2-sedežnik se je MAXX lahko pohvalil s solidno odmerjenim prostorom (volumen: 500 litrov) za prevoz tovora, v slučaju, ko bi se ta majhen avtomobil moral spremeniti v družinsko vozilo, so Nemci predvideli tudi vgradnjo pomožne zadnje klopi za prevoz otrok. Kot 2-sedežnik pa naj bi MAXX lahko 'pogoltnil' tudi predmete z največ 2-metrsko dolžino. Pri razvoju tega vozila so Nemci pazili tudi na to, da je ostal lahek (ta lastnost avtomobilov v današnjih časih izumira), posledično je bilo veliko njegovih sestavnih delov izdelanih iz aluminija, medtem ko so pri izdelavi zunanjih vratnih oblog in obeh prednjih blatnikov uporabili ogljikova vlakna. MAXX je prvi evropski avtomobil z vgrajenim serijskim bencinskim 3-valjnikom, ki so ga Nemci razvili posebej za to priložnost. Kasneje (leta 1996) se je ta 1,0-litrski pogonski agregat (40 kW/55 KM) prvič pojavil v serijski corsi B.
slika
Za današnje čase neverjetno lahek avtomobil (neto masa v območju 650 kg) se lahko pohvali z nizko 'žejo' (povprečna poraba bencinskega goriva pri 90 km/h; 3,9 litra/100 km) ter prednjo osjo in vzmetenjem iz tedanje vectre in omege, vendar Oplovi tedanji kupci niso bili pripravljeni na ta  'kulturni šok' (manj je lahko več) znamke Opel, s podobnimi težavami se mora ubadati tudi aktualni spiritualni naslednik modela MAXX v obliki modela rocks, ki v današnji SUV dobi, kjer je za kupce očitno pomembno, da je avtomobil čim večji in težji, težko najde kupce.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

30 let Oplovega smarta

Pred kratkim je minilo 30 let od prve predstavitve Oplovega, dejansko urbanega prototipnega avtomobila s tedaj revolucionarno modularno zasnovo, vendar MAXX ob prvi predstavitvi v Ženevi ni uspel prepričati potencialnih kupcev.

Beri dalje
X7 in GLS, pazita se!
NOVICE
X7 in GLS, pazita se!
Audi Q9
Iztok Krajnc
Škatlast kot še nikoli
NOVICE
Škatlast kot še nikoli
Jeep cherokee
Iztok Krajnc
Pet milijonov primerkov
NOVICE
Pet milijonov primerkov
Škoda fabia
Iztok Krajnc
Poklon preteklosti in naravi
NOVICE
Poklon preteklosti in naravi
Alpine A310
Iztok Krajnc
Subtilne a nujne posodobitve
NOVICE
Subtilne a nujne posodobitve
Land rover defender
Iztok Krajnc
Dominacija znamke BMW v iskalniku Google
NOVICE
Dominacija znamke BMW v iskalniku Google
Autoscout24
Iztok Krajnc
Nekaj elektrike tudi za CX-5
NOVICE
Nekaj elektrike tudi za CX-5
Mazda CX-5
Iztok Krajnc
Divji električni bojevnik
NOVICE
Divji električni bojevnik
Opel frontera gravel
Iztok Krajnc
Zbogom, MX-30 BEV!
NOVICE
Zbogom, MX-30 BEV!
Mazda MX-30 BEV
Iztok Krajnc
Ogromne novosti
NOVICE
Ogromne novosti
Mercedes-AMG S 63
Iztok Krajnc