Pred kratkim je minilo 30 let od prve predstavitve Oplovega, dejansko urbanega prototipnega avtomobila s tedaj revolucionarno modularno zasnovo, vendar MAXX ob prvi predstavitvi v Ženevi ni uspel prepričati potencialnih kupcev.
Čeprav lahko smartu fortwo v tem pogledu pripišemo pionirsko vlogo, ker se je prvi prototipni primerek tega modernega 'mikro avtomobilčka' pojavil že leta 1993, približno dve leti pred podobnim in nekoliko večjim (dolžina: 297 cm, širina in višina: 158 cm) Oplovim 'smartom', ki letos praznuje 30-letnico rojstva, se MAXX lahko pohvali z modularno zasnovo in posledično precej večjim izborom možnih karoserijskih oblik, ker so se leta 1995 v Rüsselsheimu ukvarjali tudi z idejami o kabrioletski, terensko naravnani in poltovorni različici modela MAXX, ki je ob rojstvu dobil tudi večjega, 5-vratnega sorodnika. Kot posebnost pa velja omeniti informacijo, ki pravi, da bi modularna zasnova lastnikom tega avtomobila omogočala menjavo zasnove in oblike karoserije tudi po tem, ko bi bilo vozilo že izdelano in v lasti lastnika.

Kot čistokrvni 2-sedežnik se je MAXX lahko pohvalil s solidno odmerjenim prostorom (volumen: 500 litrov) za prevoz tovora, v slučaju, ko bi se ta majhen avtomobil moral spremeniti v družinsko vozilo, so Nemci predvideli tudi vgradnjo pomožne zadnje klopi za prevoz otrok. Kot 2-sedežnik pa naj bi MAXX lahko 'pogoltnil' tudi predmete z največ 2-metrsko dolžino. Pri razvoju tega vozila so Nemci pazili tudi na to, da je ostal lahek (ta lastnost avtomobilov v današnjih časih izumira), posledično je bilo veliko njegovih sestavnih delov izdelanih iz aluminija, medtem ko so pri izdelavi zunanjih vratnih oblog in obeh prednjih blatnikov uporabili ogljikova vlakna. MAXX je prvi evropski avtomobil z vgrajenim serijskim bencinskim 3-valjnikom, ki so ga Nemci razvili posebej za to priložnost. Kasneje (leta 1996) se je ta 1,0-litrski pogonski agregat (40 kW/55 KM) prvič pojavil v serijski corsi B.

Za današnje čase neverjetno lahek avtomobil (neto masa v območju 650 kg) se lahko pohvali z nizko 'žejo' (povprečna poraba bencinskega goriva pri 90 km/h; 3,9 litra/100 km) ter prednjo osjo in vzmetenjem iz tedanje vectre in omege, vendar Oplovi tedanji kupci niso bili pripravljeni na ta 'kulturni šok' (manj je lahko več) znamke Opel, s podobnimi težavami se mora ubadati tudi aktualni spiritualni naslednik modela MAXX v obliki modela rocks, ki v današnji SUV dobi, kjer je za kupce očitno pomembno, da je avtomobil čim večji in težji, težko najde kupce.
30 let Oplovega smarta
Beri dalje