Nemce je ob tem zanimal predvsem en scenarij ('ujetništvo' potnikov v avtomobilu v stoječih avtocestnih kolonah pri 35 stopinjah Celzija), ki je v teh dneh zelo dobro znan vsem, ki potujejo po naših in tujih avtocestah. Tokratni test so izpeljali ob pomoči striktno električno gnanega izdelka modne znamke Tesla, ker so njihov model Y za 8 ur zaprli v novo testno klimatsko komoro in ob tem ugotavljali koliko električne energije bo pri zunanji temperaturi 35 stopinj Celzija potrebno zapraviti za to, da bo notranjost takšne, med testom mirujoče tesle ohlajena na prijetnih 20 stopinj Celzija.

Po osmih urah neprekinjenega delovanja klimatske naprave v testni tesli so Nemci ugotovili, da boste za učinkovito hlajenje potniške kabine pri 35. stopinjah Celzija potrebovali od 1,3 do 1,5 kW pogonske moči, posledično boste za vsako uro delovanja klimatske naprave v stoječi koloni porabili od 1,3 do 1,5 kWh električne energije. Zadevo si lahko tolmačimo še z eno informacijo, ki pravi, da vam bo prižgana klimatska naprava vsako uro delovanja požrla približno 8 kilometrov akcijskega dosega, po osmih urah delovanja ob tem lahko govorimo o približno 64, manj prevoženih kilometrih. Če pa bi Nemci na tem testu k temu prišteli še ostale možne vklopljene porabnike električne energije (ohlajen predal za pijačo, polnjenje prenosnih telefonov, prižgane luči in delovanje vgrajenega 'infotainment' sistema) potem najbrž sploh ni problem, da si z 'žaganjem veje, na kateri sedite' (vklop čim večjega števila porabnikov električne energije …) lahko še precej bolj oklestite doseg vašega električnega avtomobila.
slika
Za primerjavo so Nemci razkrili tudi njihovo mnenje glede porabljenega fosilnega goriva pri vozilih z vgrajenimi konvencionalnimi motorji, čeprav ob tem ne omenjajo, če ta podatek velja za bencinsko ali pa dizelsko gnana vozila. Nemci pravijo, da vam bo prižgana klimatska naprava v enakih pogojih delovanja (temperatura ozračja: 35 stopinj Celzija, 20 stopinj Celzija v potniški kabini) na vsako uro delovanja porabila od enega do 1,5 litra pogonskega goriva, malenkost več kot pri električnih avtomobilih ob enakih pogojih delovanja. Formula za dvig porabe pogonskega goriva je enostavna. Vsak vklopljen električni odjemalec z močjo 100 vatov vam bo ob tem na vsakih 100 prevoženih kilometrov dvignil povprečno porabo za 0,1 litra.
Posted on

Kakšna je cena delovanja klimatske naprave?

Nemški avtomobilski klub ADAC se je v teh dneh pohvalil s povsem novo pridobitvijo v obliki na novo zgrajene testne klimatske komore, kjer Nemci lahko testirajo obnašanje avtomobilov v različnih klimatskih pogojih. Tokrat so se posvetili delovanju klimatske naprave v poletni vročini, ker jih je zanimalo, kako lahko ta, za nekatere nepogrešljiva naprava v avtomobilu, oklesti akcijski doseg avtomobila.

Beri dalje
40 let Fiatove žepne rakete
NOVICE
40 let Fiatove žepne rakete
FIAT uno turbo i.e.
Iztok Krajnc
Sedem sedežev na elektriko
NOVICE
Sedem sedežev na elektriko
Škoda
Iztok Krajnc
Do 106 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 106 kilometrov na elektriko
Audi A6 e-hybrid quattro
Iztok Krajnc
Corolla s pridihom osemdesetih
NOVICE
Corolla s pridihom osemdesetih
Toyota corolla FX edition
Iztok Krajnc
Majhen, a mogočen!
NOVICE
Majhen, a mogočen!
Land rover defender 80
Iztok Krajnc
Test terenskih pnevmatik
NOVICE
Test terenskih pnevmatik
ADAC
Iztok Krajnc
Najprej prihaja v Evropo
NOVICE
Najprej prihaja v Evropo
Jeep compass
Iztok Krajnc
Elektrika za boxster in cayman
NOVICE
Elektrika za boxster in cayman
Porsche 718 EV
Iztok Krajnc
Naslednjič z večjim motorjem
NOVICE
Naslednjič z večjim motorjem
Mazda MX-5
Iztok Krajnc
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
NOVICE
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
Nissan frontier pro
Iztok Krajnc