Continental v svojo proizvodnjo pnevmatik vključuje vse več obnovljivih in recikliranih materialov, delež pa se bo letos povečal za dva do tri odstotke.
Continentla pri proizvodnji pnevmatik uporablja obnovljive in reciklirane materiale. Medtem ko je bil njihov delež v letu 2024 v povprečju 26 odstotkov, Continental pričakuje, da se bo ta številka v letu 2025 povečala za dve do tri odstotne točke. Povečanje bo posledica uporabe sintetičnega kavčuka, pridobljenega iz obnovljive ali krožne nafte, poliestra iz recikliranih PET materialov, recikliranega jekla in inovativnih polnil, kot je silicijev dioksid iz pepela riževih luščin. Do leta 2030 želi Continental povečati delež materialov iz obnovljivih in recikliranih virov v svoji proizvodnji pnevmatik na več kot 40 odstotkov, pri čemer ves čas ohranja enako visoke varnostne in zmogljivostne lastnosti.

Riževe luščine so se izkazale za zanesljivo osnovno surovino za bolj trajnostno proizveden silicijev dioksid. Proizvodnja s pepelom riževih luščin je energetsko učinkovitejša od proizvodnje silicija iz konvencionalnih materialov, kot je kremenčev pesek.
Certificirani materiali z masno bilanco zagotavljajo preglednost in sledljivost
Pomemben dejavnik te preobrazbe je pristop masne bilance. Masna bilanca je oblika sledljivosti, pri kateri so certificirani in necertificirani materiali fizično mešani skozi celotno dobavno verigo, vendar ločeni preko preverljivega knjigovodstva. Z njeno uporabo se obnovljive in reciklirane surovine vključujejo v obstoječe proizvodne procese v skladu z mednarodno priznanimi načeli. Z uporabo sistema masne bilance lahko Continental dokumentira in sledi natančni količini uporabljenih recikliranih in obnovljivih materialov ter zagotovi, da količina alternativnih surovin, dodeljena izdelku, ustreza količini, pridobljeni na začetku proizvodnje. Pristop masne bilance omogoča družbi Continental učinkovito upravljanje kompleksnosti in uporabe svojega portfelja surovin na številnih proizvodnih lokacijah na različnih trgih, pri čemer se trajnostni materiali upoštevajo in dodeljujejo po posameznih lokacijah. Prav tako omogoča podjetju, da stalno povečuje delež bolj trajnostnih materialov v svojih pnevmatikah in podpira dobavitelje pri uvajanju novih tehnologij, potrebnih za prehod na trajnostno proizvodnjo. Continental ima ta proces certificiran s strani ISCC Plus, mednarodno priznane sheme certificiranja. Med certificiranimi materiali z masno bilanco so sintetični kavčuk in ogljikova črnila, pridobljena iz bioloških, bio-krožnih in/ali krožnih surovin.
Continentalove tovarne pnevmatik v Lousadu, Hefeiju, Púchovu in Korbachu so že pridobile certifikat trajnosti po standardu ISCC (International Sustainability and Carbon Certification).
Pomemben dejavnik te preobrazbe je pristop masne bilance. Masna bilanca je oblika sledljivosti, pri kateri so certificirani in necertificirani materiali fizično mešani skozi celotno dobavno verigo, vendar ločeni preko preverljivega knjigovodstva. Z njeno uporabo se obnovljive in reciklirane surovine vključujejo v obstoječe proizvodne procese v skladu z mednarodno priznanimi načeli. Z uporabo sistema masne bilance lahko Continental dokumentira in sledi natančni količini uporabljenih recikliranih in obnovljivih materialov ter zagotovi, da količina alternativnih surovin, dodeljena izdelku, ustreza količini, pridobljeni na začetku proizvodnje. Pristop masne bilance omogoča družbi Continental učinkovito upravljanje kompleksnosti in uporabe svojega portfelja surovin na številnih proizvodnih lokacijah na različnih trgih, pri čemer se trajnostni materiali upoštevajo in dodeljujejo po posameznih lokacijah. Prav tako omogoča podjetju, da stalno povečuje delež bolj trajnostnih materialov v svojih pnevmatikah in podpira dobavitelje pri uvajanju novih tehnologij, potrebnih za prehod na trajnostno proizvodnjo. Continental ima ta proces certificiran s strani ISCC Plus, mednarodno priznane sheme certificiranja. Med certificiranimi materiali z masno bilanco so sintetični kavčuk in ogljikova črnila, pridobljena iz bioloških, bio-krožnih in/ali krožnih surovin.
Continentalove tovarne pnevmatik v Lousadu, Hefeiju, Púchovu in Korbachu so že pridobile certifikat trajnosti po standardu ISCC (International Sustainability and Carbon Certification).

Visokokakovostna poliestrska preja je pridobljena iz recikliranih PET plastenk, ki ne izvirajo iz zaprtega reciklažnega kroga.
Odgovorno pridobljen naravni kavčuk, reciklirano jeklo in PET plastenke
Ključna sestavina pnevmatik je naravni kavčuk, ki se tradicionalno pridobiva iz kavčukovcev. Za Continental ta material predstavlja trajnostno surovino, če je pridelan in pridobljen na okolju prijazen in odgovoren način. Da bi to zagotovili, Continental sledi celostnemu pristopu, ki vključuje inovativne tehnologije, digitalizacijo, lokalno vključevanje v pridelavo kavčuka ter sistematično kartiranje tveganj. Pri proizvodnji pnevmatik se uporabljajo tudi tekstilna vlakna iz različnih vrst poliestra, ki povečujejo trdnost in vzdržljivost pnevmatik. Ključno je, da ta vlakna ohranijo dimenzijsko stabilnost tudi pri velikih obremenitvah in visokih temperaturah ter tako zagotavljajo varnost pri vseh hitrostih vožnje. Continental tu uporablja reciklirano plastiko, pridobljeno s posebno razvito tehnologijo ContiRe.Tex, pri kateri se reciklirane PET plastenke predelajo brez vmesnih kemičnih postopkov. Ta inovativni material se že od leta 2022 uporablja v Continentalovi proizvodnji pnevmatik in je izjemno stabilen. Zaradi svoje natezne trdnosti, žilavosti in toplotne stabilnosti je posebej primeren za uporabo v pnevmatikah.
Continental postopoma nadomešča tudi konvencionalno jeklo in silicijev dioksid z bolj trajnostnimi alternativami. Proizvajalec pnevmatik vse pogosteje uporablja reciklirano jeklo iz odpadnih kovin za sestavne dele, kot so obroči in ojačitve ogrodja. Polnilo silicijev dioksid – ki deloma vpliva na oprijem, nizek kotalni upor in dolgo življenjsko dobo – se zdaj proizvaja ne le iz kremenčevega peska, temveč tudi iz pepela riževih luščin. Riževe luščine so stranski produkt pridelave riža, ki jih ni mogoče uporabiti za prehrano ljudi ali živali. Lepilni sistemi in dodatki se prav tako nadomeščajo z bolj trajnostnimi alternativami. Od leta 2019 Continental uporablja lastno razvito, inovativno tekstilno prevleko COKOON, ki namesto tradicionalnih snovi, kot sta formaldehid in resorcinol, povezuje tekstilne komponente in kavčukaste zmesi na zmogljiv in okolju prijazen način.
Med vulkanizacijo se surov kavčuk pretvori v prožen in elastičen kavčuk. Da kisik ali toplota v tem procesu ne bi spremenila lastnosti pnevmatike, so v gumeni zmesi potrebni določeni dodatki. Tudi tu Continental uporablja vse več trajnostnih rešitev, pridobljenih iz obnovljivih ali recikliranih surovin.
Ključna sestavina pnevmatik je naravni kavčuk, ki se tradicionalno pridobiva iz kavčukovcev. Za Continental ta material predstavlja trajnostno surovino, če je pridelan in pridobljen na okolju prijazen in odgovoren način. Da bi to zagotovili, Continental sledi celostnemu pristopu, ki vključuje inovativne tehnologije, digitalizacijo, lokalno vključevanje v pridelavo kavčuka ter sistematično kartiranje tveganj. Pri proizvodnji pnevmatik se uporabljajo tudi tekstilna vlakna iz različnih vrst poliestra, ki povečujejo trdnost in vzdržljivost pnevmatik. Ključno je, da ta vlakna ohranijo dimenzijsko stabilnost tudi pri velikih obremenitvah in visokih temperaturah ter tako zagotavljajo varnost pri vseh hitrostih vožnje. Continental tu uporablja reciklirano plastiko, pridobljeno s posebno razvito tehnologijo ContiRe.Tex, pri kateri se reciklirane PET plastenke predelajo brez vmesnih kemičnih postopkov. Ta inovativni material se že od leta 2022 uporablja v Continentalovi proizvodnji pnevmatik in je izjemno stabilen. Zaradi svoje natezne trdnosti, žilavosti in toplotne stabilnosti je posebej primeren za uporabo v pnevmatikah.
Continental postopoma nadomešča tudi konvencionalno jeklo in silicijev dioksid z bolj trajnostnimi alternativami. Proizvajalec pnevmatik vse pogosteje uporablja reciklirano jeklo iz odpadnih kovin za sestavne dele, kot so obroči in ojačitve ogrodja. Polnilo silicijev dioksid – ki deloma vpliva na oprijem, nizek kotalni upor in dolgo življenjsko dobo – se zdaj proizvaja ne le iz kremenčevega peska, temveč tudi iz pepela riževih luščin. Riževe luščine so stranski produkt pridelave riža, ki jih ni mogoče uporabiti za prehrano ljudi ali živali. Lepilni sistemi in dodatki se prav tako nadomeščajo z bolj trajnostnimi alternativami. Od leta 2019 Continental uporablja lastno razvito, inovativno tekstilno prevleko COKOON, ki namesto tradicionalnih snovi, kot sta formaldehid in resorcinol, povezuje tekstilne komponente in kavčukaste zmesi na zmogljiv in okolju prijazen način.
Med vulkanizacijo se surov kavčuk pretvori v prožen in elastičen kavčuk. Da kisik ali toplota v tem procesu ne bi spremenila lastnosti pnevmatike, so v gumeni zmesi potrebni določeni dodatki. Tudi tu Continental uporablja vse več trajnostnih rešitev, pridobljenih iz obnovljivih ali recikliranih surovin.

COKOON je okolju prijazen lepilni sistem za tekstilne ojačitve, ki ga je Continental razvil skupaj s podjetjem Kordsa, globalnim dobaviteljem tekstilnih ojačitvenih materialov. Cilj je nadomestiti snovi, kot sta resorcinol in formaldehid.
Nenehne raziskave za bolj trajnostne izdelke
Continental si prizadeva spodbujati inovativne tehnologije in trajnostne rešitve skozi celotno svojo vrednostno verigo – od pridobivanja bolj trajnostnih materialov do recikliranja pnevmatik po koncu njihove življenjske dobe. Almeida dodaja: »Razvili smo obsežen portfelj raznolikih, bolj trajnostnih materialov in jih po obsežnem testiranju postopno vključujemo v vse naše izdelke. Pri tem nikoli ne sklepamo kompromisov glede varnosti ali zmogljivosti. S tem portfeljem se vse bolj približujemo svojim ambicioznim dolgoročnim ciljem na področju trajnosti.«
Continental si prizadeva spodbujati inovativne tehnologije in trajnostne rešitve skozi celotno svojo vrednostno verigo – od pridobivanja bolj trajnostnih materialov do recikliranja pnevmatik po koncu njihove življenjske dobe. Almeida dodaja: »Razvili smo obsežen portfelj raznolikih, bolj trajnostnih materialov in jih po obsežnem testiranju postopno vključujemo v vse naše izdelke. Pri tem nikoli ne sklepamo kompromisov glede varnosti ali zmogljivosti. S tem portfeljem se vse bolj približujemo svojim ambicioznim dolgoročnim ciljem na področju trajnosti.«
Obnovljivi in reciklirani materiali
Beri dalje