Japonci so na avtomobilskem salonu v Šanghaju pokazali novi lexus ES, ki bo na voljo s hibridnim in električnim pogonom.
Lexus ES bo zeleno napadel svoje nemške konkurente. Audi A6, BMW serije 5 in mercedes-benz razreda E bodo z novim lexusom ES dobili hudega konkurenta, ki se bo ponašal tako s hibridnim kot s popolnoma električnim pogonom, seveda pa bo zanimiv tudi na pogled. Dejansko ima novi lexus ES podobno obliko kot vsi novejši lexusi in toyote, torej so spredaj deljene ozke luči, razlika med hibridnim in električnim pa je spredaj samo v dodatni reži za hlajenje.

Stranske linije lexusa ES so precej bolj kompleksne, kot smo vajeni, sploh na sprednjih vratih. Streha se lepo spušča proti zadku, zato ima novinec bolj kupejevski izgled kot pretekli model, seveda pa gre še vedno za limuzino. Na zadku bo v vseh primerih led trak čez celotno širino, takisto osvetljen napis Lexus. Vizualnih razlik je med različnima pogonoma res malo, električna izdaja ima na primer vratca za polnjenje spredaj, hibrid pa zadaj. Novi lexus ES je precej daljši od predhodnika, saj v dolžino meri 5,14 metra, torej dobrih 16 centimetrov več kot prej, prav tako pa so medosje podaljšali za 8 centimetrov, zaradi česar bo zadaj še več prostora za noge. In ne samo to, lexus ES bo v aktualni generaciji daljši od vseh nemških limuzin istega segmenta.

Japonci so se zelo potrudili pri notranjosti, ki bo navduševala in sproščala. Pred voznikom bodo digitalni merilniki na 12,3-palčnem zaslonu, na armaturi pa bo še 14-palčni zaslon na dotik, kjer bo spodnji del vedno namenjen upravljanju s prezračevanjem. Zaslon bo lahko v diagonalo meril tudi 28 palcev, če bodo kupci za to doplačali, sicer pa bodo v vsakem primeru deležni elegantne in prečiščene sredinske konzole, na kateri je izbirnik prestave, nekaj skritih odlagalnih mest, površina za polnjenje pametnega telefona in dva vhoda USB tipa C. Na sedežih bo sintetično usnje, zadnjim naslonom bo mogoče prilagoditi kot naklona, seveda pa bo na voljo tudi napredni zvočni sistem Mark Levinson, ki je na seznamu dodatne opreme.

Na voljo bodo štirje modeli in sicer lexus ES 300h, lexus ES 350h, lexus ES 350e, lexus ES 500e. Pri obeh hibridih bo na voljo tako štirikolesni pogon kot pogon na sprednji kolesi, pri čemer bo samo lexus ES 300h s sprednjim pogonom imel 2,0-litrski bencinski motor in elektromotor, ki bosta ponudila 145 kW (197 KM) sistemske moči in pospešek do 100 km/h v 9,4 sekunde. Enak model bo s štirikolesnim pogonom imel 2,5-litrski motor in elektromotor, sistemske moči pa bo za 148 kW (201 KM), pri čemer bo pospešek do 100 km/h trajal od 8,3 do 8,5 sekunde. Lexus ES 350h bo z enakim pogonom ponudil 182 kW (247 KM) sistemske moči, odvisno od števila gnanih koles pa se bo do 100 km/h pognal v 7,8 ali 8 sekundah.

Nad hibridnimi pogoni bosta dva električna, pri čemer bo vstopni ES 350e imel pogon na sprednji kolesi, na voljo bo 165 kW (224 KM) sistemske moči in do 100 km/h se bo lahko pognal v 8,9 sekunde. ES 350e bo lahko s polno baterijo po WLTP prevozil do 685 kilometrov, kar je 75 več kot jih bo lahko prevozil ES 500e. Slednji bo premogel štirikolesni pogon in dva elektromotorja, ki bosta ponudila 252 kW (342 KM) sistemske moči in izstrel do 100 km/h v 5,9 sekunde. Koliko kWh elektrike bosta sprejeli bateriji še ni jasno, bo pa hitro polnjenje omogočeno z močjo največ 150 kW, pri čemer se bo baterija od 10 do 80 odstotkov napolnila v najmanj 30 minutah.

Novi lexus ES je pravzaprav izdelan na posodobljeni globalni platformi K, zaradi česar ima malenkost širši kolotek, prvič tudi večtočkovno vpetje vzmetenja zadaj. Posledično se bo ES po napovedih peljal neverjetno udobno, prav tako bo nadzor nad vozilom še boljši, zaradi progresivnega krmiljenja. Novi lexus ES bo na naših cestah spomladi prihodnje leto.
Zeleni pospeški
Beri dalje