Renault ima pestro zgodovino podiranja rekordov s svojimi nabritimi megani in tokratni rekord na Nordschleife ni nič presenetljivega, je pa vsekakor nekaj zelo pohvalnega. Konkurenca je namreč huda in inženirji so morali narediti veliko stvari, da je bil čas na stezi tako dober. Zato bo najbolj brutalni megane RS trophy-R na voljo le v omejeni izdaji 400 primerkov, cena pa najbrž vratolomna. Nekaj več civiliziranosti, a še vedno obilo brutalne navihanosti, pa prinaša drugi najbolj agresivni megane RS - takšen brez črke R in vseeno z oznako trophy.
slika
Tukaj si lahko preberete test navadnega megana RS, če mu sploh lahko rečem 'navaden'. Že najosnovnejši RS je namreč precej agresivna zver, še najbolj me je motilo, da motor ne oddaja nobenega zanimivega zvoka. Izpuh je vse preveč zadušil ter odstranil tisto dramo, ki takšnemu avtomobilu pritiče. Trophy je dokazal, da megane RS lahko zelo samozavestno vpije in poka, da je profesor dramskega krožka in dobitnik velike nagrade za oponašanje grmenja.
slika
Razlike med tem in prejšnjim? Po fotografijah sodeč jih skorajda ni in tudi prejšnji je imel podvozje cup, ki ga naredi še bolj cestno dirkaškega, je pa pri navadnem za takšno podvozje potrebno doplačati, pri različici trophy je serijsko. Prav tako so serijske zmogljive zavore Brembo, razlika je precej opazna že na cesti, najbrž pa še veliko bolj na dirkališču. Grabijo zelo močno in poskrbijo za zaviranje, ki oči skorajda potisne iz jamic. Priporočam še doplačilo za Recaro sedeža, ker poskrbita, da voznik lahko sedi res nizko in je njegovo telo zasidrano vanju kot Arturjev meč v skalo. Pa hkrati sploh nista neudobna in naporna.
slika
Seveda je tudi tukaj serijska zapora diferenciala, ta je v teh vozilih nujno zlo, če želite res uživati in z meganom RS trophy nedvomno boste. Trd je in glasen, pri pospeševanjih pa kljub zapori vleče volan malo po svoje, ker bi očitno najraje kar potrgal asfalt. Volan se zdi zaradi štirikolesnega krmiljenja hudo direkten in zato je megane RS za nežnejše voznike bolj naporen kot kakšen leon cupra. Za fanatike pa še bolj poseben in vozniško super. Točno takšen, kot takšen avto v bistvu mora biti!
slika
In trophy je od navadnega RSa tudi močnejši, čeprav je to povsem nepomembno. Dvajset ’konjičkov’ več ponudi, skupaj okroglih 300, a bolj kot sama moč me navduši malce spremenjen režim delovanja. 1,8-litrski motor v tem primeru lepše vleče že pri najnižjih vrtljajih, pri prejšnjem pa se mi je zdelo, da vseeno potrebuje več vzpodbude. Pravi huligan je in meni zelo všeč. Pa do najboljše stvari še prišel nisem …
slika
Tista največja in najbolj opazna razlika različice trophy je v zvoku. Drugačen izpušni sistem poskrbi, da je že v prostem teku zvok bolj rezek, da pri višjih vrtljajih motor bolj suvereno zarohni, predvsem pa, da ves čas poka in seka, ko prestavite v načina 'sport' ali 'race'. Porabo goriva sem imel ves čas več kot 13 litrov, ker sem vozil kot nekdo, ki je ravnokar naredil vozniški izpit in še nima občutka. Plin in spustiš, pa plin in spustiš in tako naprej. Ker vsakič po spuščanju tako suvereno poka in ropota, kot bi deloval na fižol in ne na bencin. To ’poprdevanje’ zasvoji in avto postane še večja igrača. Igrača, ki se je zlepa ne boste naveličali.
Tehnični podatki Renault megane R.S. TCe 300 energy trophy
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, štiri ventili na valj
Prostornina v ccm 1798
Moč v KW (KM) pri vrt./min 221 (300) pri 6.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 3.000
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4372 x 1874 x 1445
Medosna razdalja v mm 2669
Prtljažnik v litrih 384
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1474 (425)
Največja hitrost v km/h 260
Pospešek 0-100 km/h v s 5,7
Poraba (po normah EU) v l/km 8,2
Poraba na testu v l/km 13,3
Cena osnovnega vozila v EUR 15.640
Cena testnega vozila v EUR 34.340 (*1.750)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.530 (*1.750)
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Gre na fižol, ne na bencin

Z najbolj brutalnim in le še napol civilnim meganom RS trophy-R je Renault pred nedavnim na slavni Severni zanki postavil rekord med vozili s sprednjim pogonom. Mu je običajni trophy vsaj malo podoben?

Beri dalje
Električna petka turbo
TESTI
Električna petka turbo
alpine A290 GTS EV52 160 kW GTS
Iztok Krajnc
Najboljši sodobni M
TESTI
Najboljši sodobni M
BMW M3 sedan M xDrive competition
Iztok Krajnc
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc