Vedno nam je všeč, ko avtomobilski proizvajalci svoje zanimive koncepte pretvorijo v proizvodno obliko, sploh, če je ne spreminjajo zelo. Nekaj takšnega so Francozi naredili z renaultom 5 E-tech, ki se oblikovno poklanja legendarni ’petki’. Gre za manjši električni avtomobil, ki bo imel več različnih baterijskih sklopov, prevažal bo lahko pet oseb, prtljažnik pa bo sprejel dobrih 300 litrov prtljage, tako da bo zanimiv tudi za raziskovanje podeželja. Nova ’petica’ je izdelana na posodobljeni platformi CMF-BEV, ki so jo poimenovali AmpR small, gre pa za osnovo električnih avtomobilov, ki je zaradi zmanjševanja stroškov vsaj v sprednjem delu podobna kot pri modelih clio in captur.
slika
Renault 5 E-tech v dolžino meri 3,92 metra, torej je krajši od marsikaterega modernega majhnega električnega avtomobila, celo od clia je krajši za 9 centimetrov. Medosje je po drugi strani krajše samo za 4 centimetre, tako da lahko v zanimivi notranjosti pričakujete kar nekaj prostora. Zanimiva so še velika, 18-palčna platišča, takisto obraz avtomobila, kamor so namestili zanimive luči, ki z dnevno osvetlitvijo spominjajo na junake iz japonskih stripov manga, prav tako pa ob zaznanju ključa na strani, kjer se približuje lastnik, pomežiknejo. Poseben je še navidezni dotok zraka na pokrovu motorja, ki se poklanja starejšim modelom, tudi twingu, v tokratni obliki pa pravzaprav sploh ni dovod zraka temveč zaslon, ki prikazuje napolnjenost baterije med polnjenjem. Renault 5 E-tech ima za 6 centimetrov višjo streho, zakrite kljuke zadnjih vrat in posebno oznako modela na zadku.
slika
Vstopni renault 5 E-tech se bo ponašal s tremi različno zmogljivimi elektromotorji, ki bodo ponudili 70 kW (95 KM) in 215 Nm navora, 90 kW (122 KM) in 225 Nm navora ter 110 kW (150 KM) in 245 Nm navora. Najzmogljivejši motor bo premogel največjo baterijo, ki bo pospravila 52 kWh elektrike, manj zmogljiva pa bosta za premikanje uporabljala baterijo, ki sprejme 40 kWh elektrike. Najzmogljivejši renault 5 E-tech se bo do 100 km/h pognal v osmih sekundah, za kar je kriva tudi skupna teža manj kot 1500 kilogramov. Hitrost je omejena na 150 km/h, pri čemer lahko renault 5 E-tech s polno baterijo prevozi do 400 kilometrov, do 300 z manjšo. Manjša baterija se polni z največ 80 kW preko enosmernega toka, večja z največ 100 kW, zato se lahko slednja napolni od 15 do 80 odstotkov v slabe pol ure. Verjetno bomo tudi v Sloveniji že v osnovni opremi dobili toplotno črpalko, predgretje baterije pa bo na voljo preko aplikacije na pametnem telefonu. Vgrajeni polnilnik bo imel moč 11 kW, prav tako pa bo mogoče polniti zunanje naprave z elektriko iz baterije. Prvi primerki bodo sicer imeli funkcijo B (break) zaradi katere bo samodejno zaviranje elektromotorja bolj intenzivno, vendar sprva še ne bo mogoča vožnja s samo eno stopalko. Ta bo omogočena kakšno leto po splovitvi, vendar v novejših modelih, ki bodo imeli še nekaj dodatne strojne opreme.
slika
Tako kot zunanjost se tudi notranjost poklanja legendarnemu modelu, dodatki so lahko iz različnih materialov, tudi iz recikliranih PET plastenk in iz recikliranih tkanin. Po napovedih je kvaliteta izdelave podobna tisti pri renaultu clio, torej dobra. Vstopni primerki bodo imeli digitalne merilnike na 7-palčnem zaslonu, ostali na 10-palčnem, ravno toliko palcev pa bo v diagonalo vedno meril zaslon multimedijskega sistema. Seveda bo notranjost za štiri odrasle malenkostno utesnjena, bo pa prtljažnik po drugi strani sprejel 326 litrov prtljage, od tega 27 litrov pod polico prtljažnika, kjer bo gotovo prostor za polnilne kable.
slika
Sprva bo na voljo 5 barv zunanjosti, bela, črna, temnomodra, rumena in divja zelena, seveda pa bo k tem mogoče dodati kontrastne nalepke, ali nalepke v drugih barvah, takisto bo več različnih oblik 18-palčnih platišč. V Franciji bo vstopni model stal najmanj 25.000 EUR.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Retro do 400 kilometrov daleč

Pri Renaultu so danes na ženevskem avtomobilskem salonu predstavili novi električni renault 5 E-tech, ki prevozi do 400 kilometrov.

 

Beri dalje
40 let Fiatove žepne rakete
NOVICE
40 let Fiatove žepne rakete
FIAT uno turbo i.e.
Iztok Krajnc
Sedem sedežev na elektriko
NOVICE
Sedem sedežev na elektriko
Škoda
Iztok Krajnc
Do 106 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 106 kilometrov na elektriko
Audi A6 e-hybrid quattro
Iztok Krajnc
Corolla s pridihom osemdesetih
NOVICE
Corolla s pridihom osemdesetih
Toyota corolla FX edition
Iztok Krajnc
Majhen, a mogočen!
NOVICE
Majhen, a mogočen!
Land rover defender 80
Iztok Krajnc
Test terenskih pnevmatik
NOVICE
Test terenskih pnevmatik
ADAC
Iztok Krajnc
Najprej prihaja v Evropo
NOVICE
Najprej prihaja v Evropo
Jeep compass
Iztok Krajnc
Elektrika za boxster in cayman
NOVICE
Elektrika za boxster in cayman
Porsche 718 EV
Iztok Krajnc
Naslednjič z večjim motorjem
NOVICE
Naslednjič z večjim motorjem
Mazda MX-5
Iztok Krajnc
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
NOVICE
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
Nissan frontier pro
Iztok Krajnc