Ko se kupec odloča glede primerne zaloge pogonske moči v njegovem 4-kolesnem 'objektu poželenja' ob tem dostikrat pogleda podatek o pospeševanju od 0-100 km/h, ki pa v bistvu ni tako relevanten kot je podatek o dejanski prožnosti vgrajenega pogonskega sklopa, ki je vedno povezan z zalogo razpoložljivega motornega navora, ker vam samo zadosti motornega navora pri primernih (nižjih) vrtljajih v minuti lahko zagotovi primerno prožnost pogonskega sklopa (ob tem merijo čas, ki je potreben, da s 60 km/h pospešite do 100 km/h v najvišji, ali pa za eno stopnjo nižji prestavi), s tem pa enostavno in varno prehitevanje. Po nemških ugotovitvah lahko vsa vozila, ki opravljeno nalogo (60-100 km/h) opravijo v časovnem razponu od 5,5 (prevoženih približno 122 metrov) do 8 sekund (približno 178 metrov), označimo kot varna vozila, ker se boste s tako zmogljivim vozilom lahko lažje izognili kakšnim kritičnim situacijam ob vključevanju v promet ali pa ob prehitevanju.
slika
In koliko 'konj', odnosno kilovatov potrebujete v vsakdanjem prometu? Na to vpliva več faktorjev. Kot prvega velja izpostaviti to, kako obteženo (število potnikov in količina tovora, odnosno prtljage …) je vaše vozilo po navadi, pomembno je tudi to kako pogosto z njim vlečete priklopnik. Poleg tega morate ob tem upoštevati tudi konfiguracijo (topografijo) terena na vaših običajnih vožnjah in tudi to, kje se večinoma vozite (mestno okolje ali medkrajevne ceste in avtoceste?), največji in najpomembnejši vpliv na primerno zalogo pogonske moči pa ima neto masa vozila, ker je prevelika neto masa največji sovražnik vseh transportnih sredstev. Ob tem so Nemci pripravili zanimivo preglednico glede tega, koliko 'konj' je dejansko (razumsko) potrebnih za dobro sožitje pogonskega sklopa in avtomobila (razmerje med maso in številom 'konj'). Osebno se kar strinjam z nemškimi ugotovitvami, čeprav bi vam ob tem svetoval, da imate pod motornimi pokrovi vaših avtomobilov lahko še kakšne dodatne 'konje' v razponu od + 10 do + 20 KM.
slika
Sicer pa lahko ob nakupu avtomobila upoštevate zlato pravilo, ki pravi, da je avtomobil s srednjo stopnjo motoriziranosti (ne preveč, ne premalo KM) najboljša možna izbira, in to ob povezavi s srednjo stopnjo opremljenosti, ker se samo 'bedaki in konji' ob nakupu avtomobila odločijo za kombinacijo osnovnega pogonskega sklopa in največjega paketa opreme (recept za povišano povprečno porabo goriva in slabe zmogljivosti).
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Koliko ‘konj’ potrebujete?

Pri ADAC so se tokrat lotili iskanja odgovorov na vprašanje koliko pogonske moči je dejansko potrebne ob vožnji z avtomobilom. Odgovor ni preprost, ker je povezan z namembnostjo vozila.

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Po sledeh renaulta 5
NOVICE
Po sledeh renaulta 5
Nissan micra
Iztok Krajnc
Električni GTI verjetno že prihodnje leto
NOVICE
Električni GTI verjetno že prihodnje leto
Volkswagen ID.3 GTI
Iztok Krajnc
40 let Fiatove žepne rakete
NOVICE
40 let Fiatove žepne rakete
FIAT uno turbo i.e.
Iztok Krajnc
Sedem sedežev na elektriko
NOVICE
Sedem sedežev na elektriko
Škoda
Iztok Krajnc
Do 106 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 106 kilometrov na elektriko
Audi A6 e-hybrid quattro
Iztok Krajnc
Corolla s pridihom osemdesetih
NOVICE
Corolla s pridihom osemdesetih
Toyota corolla FX edition
Iztok Krajnc
Majhen, a mogočen!
NOVICE
Majhen, a mogočen!
Land rover defender 80
Iztok Krajnc
Test terenskih pnevmatik
NOVICE
Test terenskih pnevmatik
ADAC
Iztok Krajnc
Najprej prihaja v Evropo
NOVICE
Najprej prihaja v Evropo
Jeep compass
Iztok Krajnc
Elektrika za boxster in cayman
NOVICE
Elektrika za boxster in cayman
Porsche 718 EV
Iztok Krajnc