Eden izmed najpogostejših mitov glede slabosti električnih vozil pravi, da v takšna vozila vgrajeni akumulatorji električne energije sčasoma izgubljajo kapaciteto, vse to pa se odraža pri akcijskih dosegih električnih avtomobilov. Žal ta mit drži, čeprav ne v celoti, ker je vse skupaj odvisno od načina polnjenja akumulatorjev in načina uporabe električnega avtomobila. Na to, kako hitro bodo vgrajeni akumulatorji pričeli izgubljati kapaciteto, pa vpliva tudi njihova starost in pa število prevoženih kilometrov.
slika
Akumulatorji, ki se trenutno nahajajo v večini električnih avtomobilov, so v določenih situacijah (konstantno polnjenje akumulatorjev na hitrih polnilnicah z visokim enosmernim električnim tokom (DC), visoka nihanja temperature ozračja) lahko hitro pod stresom, vse to pa se seveda začne odražati pri njihovi kapaciteti. Strokovnjaki nemške organizacije TüV Nord ocenjujejo, da lahko električni akumulatorji v električnih avtomobilih v obdobju od osmih do desetih let starosti v povprečju izgubijo približno 30 odstotkov prvotne kapacitete, omenjajo pa tudi možnost, da se kapaciteta akumulatorjev skrči v manjšem ali večjem obsegu, ker je to odvisno tudi od načina uporabe vozila, podobno kot pri fosilno gnanih vozilih, kjer vemo, da stalna vožnja na krajših relacijah povzroči večjo obrabo sestavnih delov kot konstantna vožnja na dolgih relacijah. Pravilo igre je v tem primeru zelo enostavno (10.000 prevoženih kilometrov po mestu je enako 15.000 prevoženim kilometrom na avtocestah ).
slika
Po izkušnjah strokovnjakov podjetja Mahle, ki so jih pridobili na osnovi uporabe njihove nove diagnostične naprave z oznako 'E-Health Charge', ker lahko ta naprava v roku petnajstih minut oceni stanje akumulatorjev, je izguba kapacitete akumulatorjev pri samo nekaj let starih električnih avtomobilih minimalna, kritičen upad kapacitete akumulatorjev pa zaznavajo pri električnih avtomobilih, ki so starejši od osmih let. Ob tem so tudi omenili najvišjo možno starost (približno 20 let …) električnih avtomobilov, posledično ta vozila v bodočnosti najbrž ne bodo imela statusa starodobnikov. Ob tem so nanizali tudi dva primera. Pri skoraj novem renaultu (model megane 'E-Tech') je naprava izmerila 99 odstotno kapaciteto vgrajenih akumulatorjev, pri približno 10 let starem BMW-ju i3 je naprava izmerila samo še 74-odstotno kapaciteto vgrajenih akumulatorjev.
Posted on

EKG test električnega avtomobila

Iz nemškega podjetja Mahle prihaja informacijo o pričetku prodaje nove testne naprave, ki bo serviserjem električnih vozil omogočila vpogled glede stanja vgrajenih akumulatorjev, ker jo bodo lahko priključili na akumulatorski ‘Black Box’.

Beri dalje
40 let Fiatove žepne rakete
NOVICE
40 let Fiatove žepne rakete
FIAT uno turbo i.e.
Iztok Krajnc
Sedem sedežev na elektriko
NOVICE
Sedem sedežev na elektriko
Škoda
Iztok Krajnc
Do 106 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 106 kilometrov na elektriko
Audi A6 e-hybrid quattro
Iztok Krajnc
Corolla s pridihom osemdesetih
NOVICE
Corolla s pridihom osemdesetih
Toyota corolla FX edition
Iztok Krajnc
Majhen, a mogočen!
NOVICE
Majhen, a mogočen!
Land rover defender 80
Iztok Krajnc
Test terenskih pnevmatik
NOVICE
Test terenskih pnevmatik
ADAC
Iztok Krajnc
Najprej prihaja v Evropo
NOVICE
Najprej prihaja v Evropo
Jeep compass
Iztok Krajnc
Elektrika za boxster in cayman
NOVICE
Elektrika za boxster in cayman
Porsche 718 EV
Iztok Krajnc
Naslednjič z večjim motorjem
NOVICE
Naslednjič z večjim motorjem
Mazda MX-5
Iztok Krajnc
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
NOVICE
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
Nissan frontier pro
Iztok Krajnc