Za začetek tokrat ponudim dokaz, kako trd in neromantičen je slovenski jezik, vsaj v primerjavi z italijanskim ali pa španskim. Pa ga imam rad, kar takoj povem, da ne bo kdo užaljen. Oznaki, kot sta quattroporte in benzina v italijanščini zvenita super, v slovenščini pa model avtomobila z oznako 'štirivrata' pač ne. In še en španski primer vam dam: terramar. Hudo, a ne? Po slovensko pa 'zemljamorje'. Ni prav zanimivo, ne?
slika
In tokrat smo se udeležili premiere modela, katerega ime bi lahko prevedli v 'zemljamorje'. Cupra je namreč v Španiji predstavila povsem novi križanec terramar. Torej model z enakim imenom kot Autodrom de Sitges Terramar v Barceloni, in to točno na lokaciji, kjer je dobil ime. Le streljaj iz Barcelone namreč že stoeno leto stoji ovalno dirkališče Terramar, ki je sicer zaprto že od leta 1955, so pa po njem in njegovih bočno strmih zavojih nekoč dirjali s povprečno hitrostjo preko 200 km/h. Tudi mi smo se zapeljali po njem z novim terramarjem in na 80-odstotnem naklonu dveh zavojev občudovali pogum nekdanjih dirkačev.
slika
Zdaj vedo že ptički in želve, da je Cupra samostojna znamka in ne več športni del Seata, terramar pa je njihov novi križanec, ki je celo nekaj centimetrov daljši kot priljubljeni formentor; to je Cuprin odgovor na volkswagen tiguan, da si boste lažje predstavljali. Vsaj zame precej bolj oblikovno simpatičen odgovor. Verjamem tudi, da ste za terramar že slišali, saj smo ga prvič lahko na fotografijah videli že pred dvema letoma, Matej je bil zadnjič tudi tam v Barceloni na atraktivnem razkritju, zdaj pa je končno prišel v moje roke, da ga zapeljem na ceste. Zunaj oblikovno sledi zadnjim Cuprinim oblikovalskim smernicam in je zato zelo podoben prenovljenima leonu in formentorju, vsekakor pa je za pogledati zanimiv.
slika
Notri ni presenečenj, okolje je že dobro poznano iz zgoraj omenjenih modelov, sredino armaturne plošče krasi velik zaslon z diagonalo 13 palcev, ki je itak s prihodom passata postal nekakšen zaščitni znak skupine Volkswagen. Imajo pa oblikovalci tukaj očitno bolj proste roke, zato je okolje za pogledati bolj razburljivo in z barvnimi dodatki prijetno, v mojem primeru so bili okrasni elementi v barvi bakra in so notranjost konkretno obogatili. Nekaj klasičnih stikal je ostalo, večina funkcij pa je na voljo preko zaslona, ki ima hiter vmesnik, je pa vseeno terramar znotraj bolj zadržan kot električni tavascan. Škoda. Ali pa tudi ne, ker nisem prepričan, da mi je tista notranjost všeč. Prostora seveda tudi ne manjka, zadaj ga je dovolj za udobno sedenje na daljših poteh in prtljažnik ima ob 4,5 metra dolžine vozila 508 litrov prostora. Zato pa kupujete križance, ni tako? Zaradi prostora. In tega tukaj ni malo.
slika
slika
Motorna različica je sicer precej bogata, bo pa med vami gotovo kdo, ki bo vihal nos nad tem, da v ponudbi ni dizelskega agregata, tiguan ga namreč ponuja. Osnovni motor je tukaj 1,5-litrski e-TSI, torej blagi hibrid s 110 kW moči oziroma 150 ’konjički’. Ta motor že vsi poznamo, ker ga najdemo v številnih modelih celotne skupine. Je v redu, sicer za moj okus malo dolgočasen, mu pa težko zamerim karkoli v zvezi z zmogljivostmi in porabo. Ta je za tiste, ki hočete imeti drzno oblikovan avtomobil, pa ste obenem pragmatični in vas velika poraba in hude zmogljivosti ne zanimajo. No, lahko izberete tudi klasični 1.5 TSI brez blagohibridnega sklopa, a za to ne vidim razloga.
slika
Je pa terramar lahko tudi zelo hiter! V različici VZ je namreč na voljo z dvema motorjema: dvolitrskim turbobencinarjem s 195 kW moči, torej z 265 ’konjički’, takšen se do stotice izstreli v 5,9 sekunde, ali pa z 1,5-litrskim bencinskim motorjem ter močnim elektromotorjem in skupaj s kar 200 kW moči oziroma 272 ’konji’. To je priključnohibridna različica, s katero lahko več kot 100 kilometrov prevozite na elektriko, do 100 pa poskoči v samo 5,4 sekunde. Je pa prtljažnik takšnega terramarja manjši in ima samo 400 litrov, kar ni zanemarljiv podatek, če ga kupujete tudi zaradi prostornosti. Sam sem vozil model z dvolitrskim motorjem in mi je bil zelo všeč, motor pa prijetno prožen in zmogljiv.
slika
Tudi glede vožnje sem lahko kratek, terramar se pelje odlično, precej čvrsto in v zavojih zanesljivo, ni pa pretrd in naporen. Mogoče lahko tukaj prišepnem, da nastaja na isti liniji kot Audijev Q3. Celo VZ je dovolj fin, da boste z njim zlahka shajali vsak dan in vam bo ponudil še nekaj dinamike, ki jo od znamke Cupra tudi pričakujete.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Med zemljo in morjem

Terramar je novi križanec znamke Cupra, malce večji kot formentor in oblikovno atraktiven, dinamičen izgled pa v dveh motornih različicah podkrepi še z dobro mero pospeševalne agresije.

 

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Električna mačka z dobro ceno
PREMIERE
Električna mačka z dobro ceno
Ford puma gen-E
Iztok Krajnc
Vozili smo prototip e vitare
PREMIERE
Vozili smo prototip e vitare
mednarodna premiera: suzuki e vitara
Iztok Krajnc
Po novem tudi s sedmimi sedeži
PREMIERE
Po novem tudi s sedmimi sedeži
domača premiera: citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc