Da ima Kia z izdelavo električnih vozil kar veliko izkušenj, med drugim dokazujeta limuzinski EV6 in gromozanski SUV EV9, ki pa ga na cestah videvate podobno pogosto kot Chupacabro. Verjamem, da vas novi EV3 oblikovno takoj spomni na veliki EV9, zato ga tudi omenjam. Oba sta namreč križanca in oba precej ostrih linij z nastopaško in pokončno masko ter kot s katano odrezanim zadkom. Ampak takšen EV3 je vsaj dve številki manjši, saj je dolg le 4,3 metra, pravzaprav je nekakšna zamenjava za nekdanji električni model soul. In seveda tudi tega poganja elektrika. V svojem segmentu ima že kar nekaj tekmecev, na primer hišno kono in volvo EX30, prihajajočo škodo elroq in tako naprej. Cel kup tekmecev ima tudi med klasičnimi križanci tega segmenta, celo v domači hiši model niro, sicer pa je druščina konkurentov z bolj klasičnimi pogoni izjemno velika, saj gre za enega najbolj priljubljenih avtomobilskih segmentov.
slika
Kia ima na Slovaškem v mestu Žilina eno od svojih tovarn, tam izdelujejo model sportage in vse izvedenke modela ceed, EV3 pa tam ne bodo izdelovali, ker je proizvodnja predvidena samo v Koreji. Pri Kii trdijo, da zaradi tega cena vozila ne bo višja ali nasploh drugačna, sicer pa pri tej znamki vedno najdejo način, da so njihova vozila cenovno zanimiva. Včasih jim pri nekaterih modelih manjka nekaj oblikovne drznosti, ampak v zadnjem času to 'hibo' hitro odpravljajo in EV3 je že dokaz večje oblikovne domišljije.
slika
Nad notranjostjo sem postal navdušen prvo minuto, saj je zanimiva in moderna, obenem pa se zdi tudi precej uporabna. Na osrednjem delu je tkanina, ki nekako oplemeniti izgled, moje testno vozilo sicer ni imelo najbogatejšega paketa opreme in sem notranjosti zameril le barvno suhoparnost, kar lahko hitro odpravite s kakšno dodatno barvo, ki je moje vozilo pač ni imelo, ali pa s paketom GT line, kjer je potem voznikovo okolje še bolj dodelano. Je pa precejšen del armaturne plošče oziroma notranjosti nasploh izdelan iz recikliranih materialov. Sicer vas nobena stvar na to ne bo opominjala, omenim pa vseeno.
slika
Delovni prostor je spredaj zgledno urejen, pred voznikom je enormen zaslon s širino kar 75 centimetrov, razdeljen je na tri sklope, ki potem prikazujejo različne podatke, vse skupaj pa se zdi zelo pregledno, a bomo to ugotavljali, ko avtomobil dobimo na test. Štromarji imajo velikokrat tudi več odlagališč, ker med sprednjima sedežema ni tunela za pogon ali pa elementov menjalnika, zato je tudi tukaj predal lahko precej velik, naslonu za roke so celo namenili posebno mizico, ki lahko deluje kot delovna podlaga, na kateri stoji laptop, jaz sem pomislil celo na desko za rezanje salame. No, tega pri snovanju najbrž vseeno niso imeli v mislih. Prtljažnik ima 485 litrov, kar je nekako povprečno, je pa spredaj še 25-litrski ’frunk’ za polnilni kabel, da se ne bo valjal zadaj. Nasploh lahko pohvalim prostornost, kabina je zračna in zadaj se sedi dobro. Elemente klimatske naprave so denimo zasnovali na novo in so bolj kompaktni, zato je za noge pred sovoznikom zelo veliko prostora.
slika
Pri obeh EV-modelih z večjo številko Kia uporablja 800-voltno arhitekturo, zaradi česar so polnilne moči potem res dobre. EV3 sloni še na starejši in očitno cenejši 400-voltni arhitekturi, zato se njena baterija ne zmore polniti tako optimalno, vseeno pa obljubljajo precej enakomerno polnilno krivuljo, kar je v praksi vsaj toliko pomembno kot velika polnilna moč. Saj veste, nič ne pomaga, če se baterija polni 3 minute z 200 kW, potem pa počasi. Tukaj je pri veliki bateriji moč omejena na 128 kW, pri manjši pa na 102 kW. Nič posebnega, se strinjam, vseeno pa zagotavljajo, da bo polna v 31 minutah.
slika
Bateriji sta dve, to ste zdaj že ugotovili. Manjša ima 58 in večja 81 kWh, obe zagotavljata energijo enakemu elektromotorju s 150 kW oziroma dobrimi 200 ’konjički’, pogon je speljan k sprednjima kolesoma, pospešek pa je 7,4 ob mali in 7,7 sekunde ob večji in težji bateriji. To vem, da vas je izjemno zanimalo. In drveli boste do 170 na uro. V bistvu med vožnjo sploh nisem pogrešal več moči, itak EV3 nagovarja predvsem družine, ki se bodo vozile umirjeno, zato se mi ’dvestokonjski’ križanec zdi več kot dovolj zmogljiv. Kia pravi, da EV3 z večjo baterijo med polnjenji lahko prevozi 605 kilometrov in kot vedno so te številke precej samozavestne. Mi smo se vozili po lepih portugalskih cestah skoraj ves dan in moja poraba je bila na koncu okoli 14 kWh, kar pomeni doseg preko 500 kilometrov. Če boste več na avtocesti, bo poraba večja, doseg pa seveda manjši.
slika
Naslednji dan pa smo peljali še večji EV6, ki so ga zdaj malo prenovili in posodobili. Nekaj je tudi oblikovnih sprememb, spremenjena sta oba odbijača in luči. Tiste spredaj se zdaj imenujejo ’star map’ in so čisto drugače zašiljene ter bolj moderne, drugačen pa je tudi svetlobni podpis zadaj. Notri ima EV6 zdaj večji zaslon in okolje malo bolj moderno, da bo zlahka ostalo v koraku s tekmeci. Vendar pa so oblikovne spremembe manj pomembne, prenove so se pravzaprav lotili predvsem zaradi želje po izboljšavi pogonskega sklopa.
slika
Predvsem so izboljšali baterijo, da ima zdaj malo večjo kapaciteto, in sicer 84 kWh, prej je imela 77 kWh, pa čeprav je dimenzijsko ostala enaka. Kljub večji kapaciteti se polni enako časa, ker je tudi polnilna moč izboljšana, od 10 do 80 odstotkov jo boste napolnili v zgolj 18 minutah, če bo polnilnica seveda dovolj zmogljiva, ker baterija zmore požirati energijo z največ 258 kW moči. Dve različici imate na voljo, mi smo se vozili s šibkejšo, ki ima pogon zadaj in je seveda več kot dovolj zmogljiva, močnejša pa ima štirikolesni pogon, dva elektromotorja in do sto pospeši v 5,3 sekunde. Ima pa tudi malo manjši doseg, jasno.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Povečal bo prodajne številke

Na skrajno zahodni točki celinske Evrope smo preizkušali povsem novo električno kio EV3, ki bo po napovedih poskrbela za bistveno povečanje prodaje električnih avtomobilov pri tej korejski znamki.

Beri dalje
Električna mačka z dobro ceno
PREMIERE
Električna mačka z dobro ceno
Ford puma gen-E
Iztok Krajnc
Vozili smo prototip e vitare
PREMIERE
Vozili smo prototip e vitare
mednarodna premiera: suzuki e vitara
Iztok Krajnc
Po novem tudi s sedmimi sedeži
PREMIERE
Po novem tudi s sedmimi sedeži
domača premiera: citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc