V ZDA so že nekaj časa zelo priljubljeni majhni poltovornjaki, ki večinoma prihajajo iz Japonske, ker so pomemben sestavni del njihove 'Kei Jidōsha' (lahek avtomobil) kulture, ki bi jo v interesu reševanja prometnih zagat v naših mestih lahko podpirali tudi Evropejci. Namesto tega smo se v Evropi seveda raje odločili za 'amerikanizacijo' (čedalje večji in čedalje težji avtomobili) naših voznih parkov in temu neumnemu trendu žal ni videti konca. Sedaj je ta, v ZDA priljubljeni trend, dosegel tudi Evropo, kjer nagovarja predvsem uporabnike poltovornjakov, ki jim je uporabnost vozila ob povezavi z majhnimi obratovalnimi stroški pomembnejša od modnega šopirjenja z ogromnimi (za evropske razmere) poltovornjaki z dvojno kabino na mestnih ulicah. Poleg tega imajo majhni japonski poltovornjaki tudi pošten odmerek 'cute' faktorja, podobno kot aktualni fiat 500, ker znajo s svojo preprostostjo in majhnimi merami karoserij pričarati nasmehe na obrazih ljudi.
slika
'Kei Jidōsha' pravila igre so enostavna (največja dovoljena dolžina vozila: 340 cm, največja dovoljena širina: 140 cm, največja dovoljena višina: 200 cm, največja dovoljena delovna prostornina in moč pogonskega motorja: 660 cm3 & 64 KM / 47 kW), poleg tega je lastnik takšnega vozila na Japonskem oproščen plačila nekaterih dajatev, izogne pa se lahko tudi najbolj 'krutemu' (za Evropejce in Američane) pravilu, ker si tam kakšno veliko '4-kolesno kravo' lahko omisli samo človek, ki je lastnik parkirišča ali garaže (to pravilo bi morali uvesti tudi v Evropi), kjer so avtomobili dostikrat že 'večji od stanovanj', kjer živijo njihovi lastniki. Majhni japonski avtomobili so v pogledu opremljenosti in varnostnih pripomočkov lahko povsem enakopravni z njihovimi večjimi sorodniki, vendar ob povezavi z dejanskim zelenim prehodom, ker so utelešenje zdravega razuma in skromnosti, ki jo ob želenem zelenem prehodu seveda ne želi omenjati nihče od vpletenih, ki v naši družbi poveličujejo takšen družbeni prehod.
slika
Sicer pa smo v Evropi nekoč že imeli nekaj podobnega v obliki Piaggiovega modela porter, ki smo ga prvič spoznali že leta 1992. To je lep primer sodelovanja med Italijani in Japonci, ker je ta avtomobil na določenih tržiščih znan kot daihatsu hijet, pa tudi kot innocenti porter. Leta 2010 smo dobili še 4-kolesni piaggio ape mini, ki pa ni razvit za potrebe Evropejcev, temveč za potrebe Indijcev. Sedaj so se v Nemčiji pojavili prvi uvozniki majhnih in dejansko zelo praktičnih (sploh v mestih) majhnih japonskih poltovornjakov. Eden izmed njih je nemško podjetje Yakosei Imports, kjer kupcem ponujajo predvsem rabljene japonske poltovornjake iz konca osemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja, predvsem znamk Honda (acty), Mitsubishi (minicab), Subaru (sanbar) in Suzuki (carry). Največ zanimanja med nemškimi kupci je do sedaj požela majhna poltovorna honda acty druge generacije (1988-1999), ki so jo pri znamki Honda prenehali izdelovati leta 2021.
slika
Za odšteti znesek denarja (od približno 8.000 do 10.000 evrov) bo kupec prejel simpatično majhen poltovornjak, ki je približno 700 kilogramov lažji od aktualne FIAT-ove pande in ima v predelu zadka več prostora za tovor (največja možna dolžina in širina: 194 x 141 cm) kot pa aktualna toyota hilux in podobni izdelki drugih znamk, kot edini pravi minus takšnih vozil pa velja omeniti skromno uporabno nosilnost v območju 400 kilogramov. Pod motornim pokrovom takšne, prav nič športne honde, se skriva 660-kubični pogonski sklop, ki lahko mobilizira največ 38 'konj' (28 kW) in po zaključku pospeševanja 'drvi' z največ 110 km/h. Ja, praktični in razumno orientirani Japonci so svetu že pred mnogimi leti pokazali kako se lahko družba spopade s perečim problemom (preveč pločevine v mestih), vendar bomo Evropejci v pogledu mobilnosti raje še naprej uživali v dekadentnih razvadah, ki so k nam zašle iz ZDA.
Posted on

Majhni japonski poltovornjaki

Čeprav znamo Evropejci od Američanov prevzeti večino njihovih dekadentnih razvad, se v Evropi tu pa tam navdušimo tudi nad kakšno bolj razumno idejo.

Beri dalje
Popravki za najbolje prodajanega
NOVICE
Popravki za najbolje prodajanega
Dacia sandero
Iztok Krajnc
Primerjava stroškov različnih pogonov
NOVICE
Primerjava stroškov različnih pogonov
ADAC
Iztok Krajnc
120. obletnica dezéna
NOVICE
120. obletnica dezéna
Continental
Iztok Krajnc
X7 in GLS, pazita se!
NOVICE
X7 in GLS, pazita se!
Audi Q9
Iztok Krajnc
Škatlast kot še nikoli
NOVICE
Škatlast kot še nikoli
Jeep cherokee
Iztok Krajnc
Pet milijonov primerkov
NOVICE
Pet milijonov primerkov
Škoda fabia
Iztok Krajnc
Poklon preteklosti in naravi
NOVICE
Poklon preteklosti in naravi
Alpine A310
Iztok Krajnc
Subtilne a nujne posodobitve
NOVICE
Subtilne a nujne posodobitve
Land rover defender
Iztok Krajnc
Dominacija znamke BMW v iskalniku Google
NOVICE
Dominacija znamke BMW v iskalniku Google
Autoscout24
Iztok Krajnc
Nekaj elektrike tudi za CX-5
NOVICE
Nekaj elektrike tudi za CX-5
Mazda CX-5
Iztok Krajnc