Politiki EU še vedno trmasto vztrajajo, da je treba prepovedati prodajo novih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje leta 2035, kar se po vsej verjetnosti ne bo uresničilo. V vsakem primeru pa bo mogoče avtomobile z motorji na notranje zgorevanje voziti tudi po tej letnici, verjetno še vsaj nekaj desetletij. Da bodo vsi v Evropi preklopili na električne avtomobile bo trajalo še bistveno dlje, saj je količina električnih avtomobilov na cestah skoraj zanemarljiva. Leta 2023 je bilo na cestah v EU 249 milijonov avtomobilov, povsem električnih je bilo samo 1,8 %. Če k slednjim prištejemo še priključne hibride, se ta številka povzpne na samo 3,9 %.
slika
Še več, pri Evropskem združenju avtomobilskih proizvajalcev ACEA so ugotovili, da se Evropejci dlje časa oklepajo svojih starejših avtomobilov, tudi zaradi vse višjih cen novih avtomobilov. Povprečen avtomobil na cestah EU je namreč star 12,5 let, v Grčiji celo 17,5, najnovejši pa so v Luksemburgu, kjer je povprečna starost avtomobila samo 8 let.
slika
Skupno je bilo leta 2023 v Evropski uniji 248.824.542 avtomobilov, če k državam EU prištejemo še Islandijo, Norveško in Švico ter Veliko Britanijo, pa se ta številka povzpne na 294.480.894 avtomobilov. Statistika še pokaže, da imajo Italijani najraje avtomobile, saj jih imajo 694 na 1000 prebivalcev, najmanj avtomobilov pa je v Latviji, kjer jih je 381 na 1000 prebivalcev. Poleg tega poprečen Evropejec letno prevozi 12.346 kilometrov.
slika
Če pogledamo še lansko leto. Delež prodanih povsem električnih avtomobilov v EU je znašal 13,6 %, kar je 1 odstotek manj kot leta 2023, prav tako je padel delež prodanih priključnih hibridov, ki je iz 7,7 padel na 7,1 %. Če gledamo na Evropo bolj globalno, torej z Islandijo, Švico, Norveško in Veliko Britanijo, pa se je delež prodanih električnih avtomobilov lansko leto zmanjšal s 15,7 na 15,4 %, priključnih hibridov pa s 7,7 na 7,3 %.
slika
Proizvajalci avtomobilov se že mučijo izpolniti vse strožje predpise o emisijah, veliko pred ciljem 0 g/km, določenim za leto 2023. Avtomobilska podjetja tvegajo plačilo velikih kazni, če presežejo cilje glede voznega parka, ki so začeli veljati letos. Volkswagen je tako pred kratkim izrazil zaskrbljenost, da bo letos morda moral odšteti kar 1,5 milijarde evrov zaradi preseganja omejitev.
Posted on

1,8 % električnih avtomobilov

Na cestah v Evropi ni veliko električnih avtomobilov, zelo težko pa bodo v kratkem času dohiteli količino avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje.

 

Beri dalje
40 let Fiatove žepne rakete
NOVICE
40 let Fiatove žepne rakete
FIAT uno turbo i.e.
Iztok Krajnc
Sedem sedežev na elektriko
NOVICE
Sedem sedežev na elektriko
Škoda
Iztok Krajnc
Do 106 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 106 kilometrov na elektriko
Audi A6 e-hybrid quattro
Iztok Krajnc
Corolla s pridihom osemdesetih
NOVICE
Corolla s pridihom osemdesetih
Toyota corolla FX edition
Iztok Krajnc
Majhen, a mogočen!
NOVICE
Majhen, a mogočen!
Land rover defender 80
Iztok Krajnc
Test terenskih pnevmatik
NOVICE
Test terenskih pnevmatik
ADAC
Iztok Krajnc
Najprej prihaja v Evropo
NOVICE
Najprej prihaja v Evropo
Jeep compass
Iztok Krajnc
Elektrika za boxster in cayman
NOVICE
Elektrika za boxster in cayman
Porsche 718 EV
Iztok Krajnc
Naslednjič z večjim motorjem
NOVICE
Naslednjič z večjim motorjem
Mazda MX-5
Iztok Krajnc
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
NOVICE
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
Nissan frontier pro
Iztok Krajnc