Leta 1974, 25 let pred prihodom v uvodu omenjenega 4-vratnega clia, ki so ga kupci poznali po različnih modelnih oznakah (clio symbol, thalia, clio sedan, clio 4 puertas in clio classic) se je na španskem tržišču, kjer so kupci takrat še vedno zelo cenili klasične 2- in 4-vratne limuzine, pojavila nova 4-vratna karoserijska različica zelo priljubljenega 3-vratnega renaulta 5, ki jo je krasila modelna oznaka siete (španska beseda za številko 7), šele kasneje (leta 1979) je takšen renault prejel uradno oznako 7.
slika
Nastanek te nenavadne (za večino srednjeevropskih kupcev, ki imajo raje kombilimuzine …) 4-vratne karoserijske različice renaulta 5 sovpada z razvojem nam bolje znane 3- in 5-vratne različice renaulta 5, ker naj bi kupcem prvotno namenili tri možne karoserijske verzije, vendar so se Francozi premislili v zadnjem momentu, čeprav so že imeli narejena orodja za serijsko izdelavo 4-vratnega renaulta 5. Baje so se zbali kanibalizma v lastnih vrstah, ker so predvidevali, da bi limuzinska verzija renaulta 5 okrnila prodajo tedanjega renaulta 6 ('premijska katrca'). Na koncu so se odločili, da bodo vsa orodja, ki so bila potrebna za izdelavo limuzinske različice renaulta 5, odstopili Špancem, točneje španski podružnici znamke Renault (FASA-Renault) s sedežem v Valladolidu.
slika
Španski kupci so sprejeli renault siete z odprtimi rokami, ker je ob primerjavi s 3-vratno 'petico' ponujal več udobja (+ 10 cm pri medosni razdalji in 400-litrski prtljažnik v zadku, skupna dolžina: 389 cm) in prestiža (prisotnost večje količine kroma), medtem ko so morali kupci običajnega renaulta 5 živeti samo s tremi vrati (prvo 5-vratno različico renaulta 5 smo dobili šele leta 1979). Prvotne primerke modela siete je premikal 1,0-litrski bencinski štirivaljnik, ki je ob tem lahko mobiliziral 37 kW (50 KM) pogonske moči. Ko so Francozi leta 1978 prvič modernizirali renault 5, so popravki doleteli tudi renault siete, ki se je takrat uradno preimenoval v renault 7. Kasneje (leta 1981) se je pojavila tudi različica 7 GTL z vgrajenim 1,1-litrskim bencinskim motorjem, ki je uporabniku lahko ponudil 33 kW (45 KM) pogonske moči.
slika
Do začetka leta 1984, ko se je zaključila proizvodnja takšnega španskega renaulta, so Španci naredili skoraj 160.000 primerkov avtomobila, ki ga ostali Evropejci večinoma sploh nismo poznali. Njegov spiritualni naslednik se je pojavil šele leta 1999 v obliki clia s pritaknjenim limuzinskim 'notchback' zadkom.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

50 let prve ‘thalie’

Ko se je leta 1999 prvič pojavil limuzinski clio s 4. vrati, se večina ljudi sploh ni zavedala, da ima takšen clio tudi spiritualnega predhodnika.

Beri dalje
40 let Fiatove žepne rakete
NOVICE
40 let Fiatove žepne rakete
FIAT uno turbo i.e.
Iztok Krajnc
Sedem sedežev na elektriko
NOVICE
Sedem sedežev na elektriko
Škoda
Iztok Krajnc
Do 106 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 106 kilometrov na elektriko
Audi A6 e-hybrid quattro
Iztok Krajnc
Corolla s pridihom osemdesetih
NOVICE
Corolla s pridihom osemdesetih
Toyota corolla FX edition
Iztok Krajnc
Majhen, a mogočen!
NOVICE
Majhen, a mogočen!
Land rover defender 80
Iztok Krajnc
Test terenskih pnevmatik
NOVICE
Test terenskih pnevmatik
ADAC
Iztok Krajnc
Najprej prihaja v Evropo
NOVICE
Najprej prihaja v Evropo
Jeep compass
Iztok Krajnc
Elektrika za boxster in cayman
NOVICE
Elektrika za boxster in cayman
Porsche 718 EV
Iztok Krajnc
Naslednjič z večjim motorjem
NOVICE
Naslednjič z večjim motorjem
Mazda MX-5
Iztok Krajnc
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
NOVICE
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
Nissan frontier pro
Iztok Krajnc