Veliko ljudi misli, da bodo prihranili, če bodo z zimskimi pnevmatikami vozili tudi poleti. Na koncu pa se zgodi ravno obratno, saj se zimske pnevmatike pri visokih temperaturah hitreje obrabijo, posledično jih je treba prej zamenjati, prihrani pa se čisto nič, morebiti si še celo na slabšem.
slika
Še vedno pa opažamo, da vas je veliko, ki se celo leto vozite z zimskimi. Tega nikakor ne priporočamo. Že slabši oprijem bi moral biti dovolj dober razlog, da poleti vozite z letnimi pnevmatikami, saj se na zimskih pri visokih temperaturah lahko lamele zlepijo in pozimi nimajo več takšnih lastnosti, zaradi katerih ste jih sploh kupili. Poleg tega je sama zmes zimske pnevmatike precej drugačna od tiste pri letni, zato se lamele pri visokih temperaturah deformirajo in zimska guma naslednjo zimo ne bo več dobra.
slika
Kaj sploh so lamele? Lamele so dodatne zareze pri pnevmatiki in delujejo kot neke vrste brisalec, ki ves čas pridno čisti vodo, sneg ter brozgo s stične površine pnevmatike in jo potiskajo v kanale. S tem pnevmatiki zagotavljajo dobre aquaplaning lastnosti. Problem zimskih lamel je, da so nekoliko ožje in daljše, narejene iz mehkejših materialov, zato postanejo pri višjih temperaturah še bolj fleksibilne in mehke, posledično pa lahko prihaja do trganja materiala in luščenja lamel, posledično pa so slabše tudi vozne lastnosti. Če vozite malo in še to večinoma v mestih in okolici, veliko bolj priporočamo celoletne pnevmatike, da bomo posledično vsi bolj varni na cestah.
slika
Tudi letos smo preverili 400 avtomobilov, po 100 v Mariboru, Novem mestu, Ljubljani in Kranju. Rezultat raziskave je pokazal, da je bilo 39,5 % avtomobilov na zimskih pnevmatikah, 54,25 % avtomobilov na letnih pnevmatikah in 6,25 % avtomobilov na celoletnih pnevmatikah. Pri slednjih opažamo trend rasti uporabe, saj je leta 2022 od 400 pregledanih avtomobilov imelo 3,5 % vseh celoletne pnevmatike, lansko leto pa že 3,75 %.
slika
slika
slika
Po štirih letih raziskave lahko rečemo, da je trend uporabe zimskih pnevmatik poleti v upadu. Še vedno pa je skrb vzbujajoč podatek, da se z zimskimi pnevmatikami v visokih temperaturah vozi okoli 40 odstotkov avtomobilov v Sloveniji, kar je skoraj pol milijona avtov.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Maribor, Novo mesto, Ljubljana, Kranj

Že četrto leto zapored smo preverili, kako pridni smo Slovenci pri menjavi zimskih pnevmatik z letnimi. Vožnja z zimskimi poleti je namreč lahko zelo nevarna.

 

 

 

 

 

Beri dalje
Ko ves svet trepeta pred Kitajci
EKSTRA
Ko ves svet trepeta pred Kitajci
Avtosalon: Shanghai 2025
Iztok Krajnc
Zaključek
EKSTRA
Zaključek
Misija motor 5. del
Iztok Krajnc
Relacijska vožnja
EKSTRA
Relacijska vožnja
Misija motor 4. del
Iztok Krajnc
Cesta in avtocesta
EKSTRA
Cesta in avtocesta
Misija motor 2. in 3. del
Iztok Krajnc
Začetek kategorije A
EKSTRA
Začetek kategorije A
Misija motor 1. del
Iztok Krajnc
Dežela, kjer je Hyundai doma
EKSTRA
Dežela, kjer je Hyundai doma
avtosalon: Seoul mobility show 2025
Iztok Krajnc
Po cestah med riževimi polji
EKSTRA
Po cestah med riževimi polji
Jaecoo J7 & Vietnam
Iztok Krajnc
Z vsemi štirimi
EKSTRA
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
EKSTRA
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
EKSTRA
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc