Leta 1953 so pri znamki AC prvič pokazali njihov novi prototip izrazito (dvosed …) športnega avtomobila, ki je bil takrat okrašen z oznako 'AC-Tojeiro Ace' (interna koda: AE20). Ker je bil novi športni dvosed, ki so ga Britanci oblikovali v stilu nekaterih ferrarijev iz konca štiridesetih in začetka petdesetih let prejšnjega stoletja (lep primer tega je ferrari 166 MM 'Barchetta', 1948-1950), zelo toplo sprejet pri tedanjih kupcih, so pri znamki AC Cars še v istem letu zagnali serijsko proizvodnjo modela ace, zadnji primerki tega avtomobila so bili izdelani leta 1963. Ko se je v to zgodbo vmešal legendarni Carroll Shelby in v ta avto vgradil 4,3-litrski bencinski V8 motor znamke Ford, smo dobili cobro, ace pa je do leta 1986, ko smo dobili prototipni 'AC Ace Autokraft', poniknil v analih zgodovine.
slika
Sedaj, po več kot šestdesetih letih odsotnosti, se ace vrača na prizorišče kot novi vstopni model nedavno ponovno obujene znamke AC, vendar ob povezavi s prisilno polnjenim (turbo) 2,3-litrskim 4-valjnikom znamke Ford, medtem ko so prvotni primerki modela ace opremljeni z vrstnimi 6-valjniki (2,0 (66 kW/90 KM) in 2,6-litra (88 kW/120 KM) delovne prostornine) znamk AC, odnosno Ford (2,6-litra). Pred kratkim so Britanci sporočili, da si bodo kupci njihovih vozil leta 2025 lahko omislili nakup novega modela ace, ki bo za razliko od predhodnikov oblečen v karoserijo iz ogljikovih vlaken, spremenjena pa je tudi zasnova nosilne šasije in podvozja, ker bo novi ace občutno močnejši (ob tem govorijo o več kot 300 'konjih' (220 kW)) od predhodnikov. Ob tem bo obdržal prvotno vizualno podobo, drugačen je samo prednji par žarometov, kjer lahko najdete bolj moderno svetilno tehniko.
slika
Ker gre v tem primeru za puristično oblikovanega športnika, se novi ace lahko pohvali z zelo nizko maso (približno 1100 kg), posledično pa tudi z dobrimi voznimi lastnostmi ter odlično zmogljivostjo (0-100 km/h: 4,6 sekunde). Vse skupaj pa ni ravno poceni, ker vas bo novi ace ob morebitnem nakupu dobro udaril po žepu, ker boste ob tem lahko lažji za približno 200.000 evrov. To je še vedno ceneje kot nakup enega izmed prvotnih primerkov modela ace, ker morate v današnjih časih za odlično ohranjen primerek takšnega avtomobila odšteti precej več denarja (od 320.000 do 390.000 evrov).
slika
ferrari 166 MM barchetta
slika
AC tojeiro ace prototype
slika
AC tojeiro ace prototype
slika
1958 AC Ace_Bristol
slika
slika
slika
Posted on

Kobrin bratec se vrača

Verjetno na tem planetu ni ljubitelja avtomobilov, ki ne bi poznal legendarne AC cobre, precej manj ljudi pa pozna njenega starejšega in šibkejšega bratca (AC ace), brez katerega se Shelbyjeva ‘Cobra’ ne bi nikoli rodila, ker cobra v bistvu ni nič drugega kot ace z ameriškim ‘ladijskim motorjem’.

Beri dalje
40 let Fiatove žepne rakete
NOVICE
40 let Fiatove žepne rakete
FIAT uno turbo i.e.
Iztok Krajnc
Sedem sedežev na elektriko
NOVICE
Sedem sedežev na elektriko
Škoda
Iztok Krajnc
Do 106 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 106 kilometrov na elektriko
Audi A6 e-hybrid quattro
Iztok Krajnc
Corolla s pridihom osemdesetih
NOVICE
Corolla s pridihom osemdesetih
Toyota corolla FX edition
Iztok Krajnc
Majhen, a mogočen!
NOVICE
Majhen, a mogočen!
Land rover defender 80
Iztok Krajnc
Test terenskih pnevmatik
NOVICE
Test terenskih pnevmatik
ADAC
Iztok Krajnc
Najprej prihaja v Evropo
NOVICE
Najprej prihaja v Evropo
Jeep compass
Iztok Krajnc
Elektrika za boxster in cayman
NOVICE
Elektrika za boxster in cayman
Porsche 718 EV
Iztok Krajnc
Naslednjič z večjim motorjem
NOVICE
Naslednjič z večjim motorjem
Mazda MX-5
Iztok Krajnc
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
NOVICE
Kitajski poltovornjak lahko postane SUV
Nissan frontier pro
Iztok Krajnc