Če so leta 2010, ko je duster prvič zapeljal na naše ceste, kupci in konkurenti na romunskega križanca gledali zviška, danes zagotovo ne več. Samo lani so jih pri nas prodali kar 1173! To je bilo z več kot sedemodstotnim tržnim deležem dovolj za tretje mesto v segmentu B-SUV (med kupci bolj priljubljena sta bila le renault captur in peugeot 2008). Z dobro prodajo so se spremenile tudi ambicije znamke, zato Dacia letos vstopa še v Evropi najbolj priljubljen in obenem enega najhitreje rastočih segmentov, segment C-SUV. Ta je lani predstavljal skoraj 23 odstotkov celotne prodaje (tudi pri nas je delež znašal okrog 20 odstotkov) oziroma skoraj tri milijone vozil. Velik potencial pomeni, da je konkurenca ogromna, pravijo, da je v segmentu več kot 40 predstavnikov, pa ima Dacia z novim bigsterjem vseeno velike načrte.
slika
Bigster tako ni velik le po imenu in merah, velik je tudi njegov potencial, zato ne preseneča, da velja za enega najbolj pričakovanih avtomobilov pri nas. Čeprav pri zastopniku znamke pravijo, da novinec v osnovi ostaja preprost avtomobil, ki ponuja le to, kar želi trg, v ponudbo vseeno prinaša kar nekaj novosti. Za začetek je s 4,57 metra dolžine to največja dacia do sedaj. 2,3 centimetra daljši je od modela jogger in malo manj kot 23 centimetrov daljši od dusterja, ki mu je najbližji tako po obliki kot tehniki. Bigster je, kot obljublja že ime, v primerjavi z dusterjem še dobrih pet centimetrov višji, 4,5 centimetra daljša je tudi njegova medosna razdalja. Ker je kot prvi Daciin model na voljo z 19-palčnimi litimi platišči in posledično večjimi pnevmatikami, je obenem še štiri centimetre bolj oddaljen od tal (skupaj 22 centimetrov).
slika
Oblikovno sicer težko govorimo o velikih novostih, saj je bigster poleg merskega prirastka praktično enak manjšemu dusterju, nekaj razlik je le pri odbijačih, malce drugače postavljenih sprednjih meglenkah, okrasni letvi na prtljažnih vratih (ta so lahko prvič električno pomična), mogoče še najbolj opazno razliko predstavlja dekorativni element na boku vozila. Starkle, kot se imenujejo plastične zaščite okrog vozila, ostajajo, zato tudi bigster na pogled deluje robustno, obenem pa je celo malce trajnosten, ker je plastika izdelana iz do 20 odstotkov recikliranega polipropilena. Na voljo je šest barv karoserije, med katerimi je brezplačna bela, povsem nova pa je modra indigo na fotografijah. Zanjo zahtevajo 650 evrov doplačila. Bigster je obenem prva dacia, kjer lahko doplačate za dvobarvno karoserijo, doplačilo za črno streho pa znaša skromnih 150 evrov.
slika
Tudi notranjost deluje znano, ker je armaturna plošča nalašč podobna tisti v dusterju. To sicer pomeni veliko trde plastike, a na srečo dobro izdelavo, kjer nič ne škripa in poka. Na srečo pomeni tudi odlično ergonomijo z veliko odlagališči in številnimi fizičnimi stikali. Meni še posebej všeč je tipka my safety levo od volana, ki omogoča hiter in enostaven izklop nadležnih asistenčnih sistemov, všeč so mi tudi fizične tipke dvopodročne klimatske naprave. Bigster je za razliko od dusterja že v osnovi na voljo z 10-palčnim osrednjim zaslonom in kamero za vzvratno vožnjo. Na voljo sta tudi projekciji Android Auto in Apple CarPlay, medtem ko je integrirana navigacijska naprava na voljo le pri bogatejših paketih opreme. Merilniki so v primerjavi z dusterjem vedno digitalni, v osnovi 7-palčni, na voljo so tudi večji, 10-palčni.
slika
Novost v primeru hibridne različice hybrid 155, kjer je menjalnik samodejni, predstavlja še visoka sredinska konzola s hladilnim predalom, zaprtim odlagališčem za pijačo ter prostorom za brezžično polnjenje mobilnega telefona. Nasploh je odlagališč veliko, veliko je tudi prostora za potnike in prtljago. Spredaj se sedi solidno in prostorsko razkošno, voznikov sedež je lahko tudi električno pomičen (a le v štiri smeri, kar pomeni, da ga morate naprej in nazaj še vedno pomikati ročno), v drugi vrsti pa bigster nima prave konkurence. Kar 24 centimetrov prostora ponuja pred koleni, kar je ogromno in obenem največ v segmentu. Klop je deljiva v razmerju 40:20:40, kar pomeni, da je moč prevažati tudi dolge predmete, moti edino, da zadaj nima klasičnega naslona za roko. Ta se skriva v naslonu sredinskega sedeža. Tako bo v kabini malce bolj hrupno, moram pa vseeno pohvaliti, da je vožnja vseeno precej tišja kot v dusterju. Razlog je v dodatni zvočni zatesnitvi, debelejših steklih ter akustičnem vetrobranu. Na avtocesti boste vozniki še bolj cenili, da je na voljo prilagodljivi radarski tempomat (na voljo le pri hibridni različici), potnike bo lahko razvajalo veliko panoramsko strešno okno (ki se odpre do 57 centimetrov v dolžino), za avanturiste pa bo opcija sleep pack. Tako so pri Dacii poimenovali zložljivo posteljo v prtljažniku. Ko ga ravno omenjam, bigster ima vedno pet sedežev, zato ta meri do kar 702 litra, odvisno od različice, zanimiva pa je še opcija nove mobilne aplikacije Dacia AR, ki lahko med drugim predlaga, kako stvari karseda učinkovito zložiti v prtljažnik.
slika
Za začetek je na voljo z dvema motorjema v štirih različicah. Prvi je 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki ga poznamo že iz modela duster, na voljo pa je v različicah mild hybrid 130 4x4, mild hybrid 140 ter mild hybrid-G 140. V prvem primeru govorimo o 96-kilovatni (131 KM) različici, ki je edina opremljena s štirikolesnim pogonom (tudi petimi voznimi načini in sistemom za nadzorovan spust), zato zna biti zelo zanimiva, v drugem primeru pa o nekoliko močnejši, 103-kilovatni različici (140 KM), kjer je pogon na sprednji kolesi. Mild hybrid-G 140 je oznaka različice na utekočinjen naftni plin LPG, ki deluje v kombinaciji z 48-voltnim omrežjem in baje ponuja doseg do kar 1400 kilometrov. Duster ima v tem primeru pod pokrovom še starejši litrski motor, tu pa je že nov 1,2-litrski s prav tako 103 kilovati moči (140 KM). Za zdaj je na voljo le z ročnim menjalnikom, s katerim sta spojeni tudi različici mild hybrid 140 ter mild-hybrid 130 4x4. Proti koncu leta bodo ponudbo obogatile še različice z robotiziranim menjalnikom EDC, kar sovpada s tem, da je povpraševanja po ročnih menjalnikih vse manj.
slika
Največjo novost pod motornim pokrovom vseeno predstavlja nov hibridni pogon. Hybrid 155 je oznaka različice, kjer je bencinski motor po novem 1,8-litrski atmosferski štirivaljnik. Gre za evolucijo znanega 1,6-litrskega motorja, ki ima po novem večji hod batov, višje kompresijsko razmerje, variabilno oljno črpalko, neposredni vbrizg, za manj trenja pa uporablja tudi drugačno motorno olje. Rezultat je motor, ki je močnejši, ima več moči in več navora, tudi bolj učinkovit in varčen je. V kombinaciji z večjo kapaciteto litij-ionske NMC-baterije (prej 1,2 kWh, po novem pa 1,4 kWh) in menjalnika multimode, ki mu pri nas pravijo kar E-tech, to v praksi pomeni, da se boste z bigsterjem več časa vozili na elektriko (pravijo, da v mestu tudi do 80 odstotkov), predvsem pa, da vas motor pod obremenitvijo z zaganjanjem v visoke vrtljaje ne bo spravljal ob živce. Različica je za zdaj na voljo le pri bigsterju, kmalu pa bo obogatila še ponudbo modelov duster, jogger in sandero, pri Renaultu pa bo poganjala modele symbioz, captur in clio.
slika
Z novim hibridnim pogonom se povečuje tudi vlečna zmogljivost, ki v primeru hibrida znaša okroglih tisoč kilogramov, v primeru blagohibridnih različic pa poldrugo tono. Kar se podvozja tiče, pri Dacii pravijo, da to ostaja enako kot pri dusterju, zato velja omeniti še, da se klasičen štirikolesni pogon proti koncu leta poslavlja. Kdor išče štirikolesni pogon z ročnim menjalnikom, naj pohiti, ker leta 2026 v ponudbo prihaja različica, kjer bo zadnji kolesi poganjal elektromotor (kar pomeni, da mehanske povezave med sprednjo in zadnjo osjo ne bo več). Pri Dacii sicer pravijo, da bo pogon, ki ga dobi tudi duster (razlog je v zmanjševanju emisij in zagotavljanju, da bo ustrezal normativom Euro 7), vseeno dovolj zmogljiv, je pa dejstvo, da bo dražji. Če ne drugega, že zaradi robotiziranega menjalnika EDC, s katerim bo povezan v osnovi.
slika
To je lahko kar pomemben podatek pri avtomobilu, ki precej stavi na ceno. Bigster je na voljo s štirimi že znanimi paketi opreme, in sicer essential, expression, journey in extreme (ta prinaša pralne prevleke sedežev, gumijaste tepihe in korito, tudi modularne strešne nosilce ter dekorativne elemente v bakreni barvi), osnovna cena pa je 23.490 evrov. Med kupci najbolj priljubljen bo verjetno v različicah mild hybrid 140 in mild hybrid 130 4x4, kar pomeni, da bo večina zanj odštela do 28 tisočakov. Zastopnik znamke ne skriva navdušenja nad tem, da so prva vozila že pri nas, saj je bilo povpraševanje po njih ogromno. Ker avtomobil ni velik le po imenu, pač pa tudi vsebini, pričakujejo, da bodo med kupci tako fizične kot pravne osebe. Približno 500 naj bi jih prodali letno (kasneje zaradi dodatnih dobav še več), kar bo dovolj za približno petodstotni tržni delež v drugem največjem avtomobilskem segmentu pri nas.
slika
Cene:

dacia bigster mild hybrid-G 140 essential, 6-st. roč. (103 kW) – 23.490 EUR
dacia bigster mild hybrid-G 140 expression, 6-st. roč. (103 kW) – 24.490 EUR
dacia bigster mild hybrid-G 140 journey, 6-st. roč. (103 kW) – 26.690 EUR
dacia bigster mild hybrid-G 140 extreme, 6-st. roč. (103 kW) – 26.790 EUR
dacia bigster mild hybrid 140 essential, 6-st. roč. (103 kW) – 23.490 EUR
dacia bigster mild hybrid 140 expression, 6-st. roč. (103 kW) – 24.490 EUR
dacia bigster mild hybrid 140 journey, 6-st. roč. (103 kW) – 26.690 EUR
dacia bigster mild hybrid 140 extreme, 6-st. roč. (103 kW) – 26.790 EUR
dacia bigster mild hybrid 130 4x4 essential, 6-st. roč. (96 kW) – 27.190 EUR
dacia bigster mild hybrid 130 4x4 expression, 6-st. roč. (96 kW) – 28.190 EUR
dacia bigster mild hybrid 130 4x4 extreme, 6-st. roč. (96 kW) – 30.490 EUR
dacia bigster hybrid 155 E-tech expression, n-st. sam. (115 kW) – 28.190 EUR
dacia bigster hybrid 155 E-tech journey, n-st. sam. (115 kW) – 30.390 EUR
dacia bigster hybrid 155 E-tech extreme, n-st. sam. (115 kW) – 30.490 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Veliki brat

Dacia je znamka, ki ima v ponudbi lani najbolje prodajan model v Evropi, sandero, in duster, ki že vse od leta 2018 na stari celini velja za najbolj priljubljeni križanec med fizičnimi kupci. Letos predstavljajo nov model, s katerim želijo osvojiti segment C-SUV, to je bigster.

Beri dalje
Nova puščica iz Alpine
PREMIERE
Nova puščica iz Alpine
mednarodna premiera: alpine A390
Iztok Krajnc
Veliki brat
PREMIERE
Veliki brat
domača premiera: dacia bigster
Gašper Miš
Električna mačka z dobro ceno
PREMIERE
Električna mačka z dobro ceno
Ford puma gen-E
Iztok Krajnc
Vozili smo prototip e vitare
PREMIERE
Vozili smo prototip e vitare
mednarodna premiera: suzuki e vitara
Iztok Krajnc
Po novem tudi s sedmimi sedeži
PREMIERE
Po novem tudi s sedmimi sedeži
domača premiera: citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc