Glavni razlog je ta, da je na trg prišla pred dobrimi tremi leti, torej v času, ko je konkurenca res velika. Vseeno so pri Nissanu samo v Evropi z njo prepričali več kot 350.000 kupcev, zato qasqhai še vedno velja za najbolj priljubljen križanec te velikosti in obenem najbolj priljubljen Nissanov model pri nas. Da bo tako še naprej, so qasqhai prenovili. Prenova tretji generaciji prinaša novo motorno masko. Oblikovalci so navdih zanjo črpali iz starodavnih japonskih vojnih oklepov, zanimiva pa je še, ker lepo objame nova sprednja svetila. Tudi ta oblikovni navdih črpajo iz istega vira, predvsem pa so bolj ostro zašiljena. Pri bogatejših paketih opreme so prvič na voljo sekvenčni smerniki in osvetljeni napis NISSAN tik nad njimi (oziroma delom dnevnih luči, ko je smernik izklopljen). Nova so še zadnja svetila, ki imajo zdaj prozorno plastiko, notri pa OLED-elemente, da svetijo še bolj rdeče, zato ne preseneča, da so jih poimenovali kar super red. Qashqai ima po prenovi še nove logotipe, lita platišča (ta merijo od 17 do 20 palcev) in malenkost drugačna odbijača.
slika
Ker so stekla debelejša, je v notranjosti tišji, s kar 64 barvami ambientalne osvetlitve pa bolj živahen. Nekaj je novih materialov in dekorativnih elementov, še največjo novost pa predstavlja nov osrednji zaslon. Ta je večji, že serijsko meri 12,3 palca, od drugega paketa dalje pa je podprt z novim multimedijskim vmesnikom z integriranimi Googlovimi funkcijami (na primer glasovnim pomočnikom Google Assistant, trgovino Google Play in zemljevidi Google Maps). Pri Nissanu so dodatno izboljšali še sistem AVM 360°, ki po novem ne le omogoča prikaz s ptičje perspektive, pač pa tudi 3D-prikaz in tako imenovan prosojni pokrov motorja. Qashqai v osnovni opremi obenem prinaša še nekaj novih varnostnih in asistenčnih sistemov.
slika
Novinec je še naprej na voljo v različici e-POWER. Na kratko: gre za različico, kjer 1,5-litrski turbobencinski trivaljnik (ta je opremljen s sistemom, ki omogoča spreminjanje kompresijskega razmerja) služi kot generator električne energije. Ta preko inverterja bodisi polni 1,8 kWh litij-ionsko baterijo oziroma to pošilja 140-kilovatnemu elektromotorju, ki direktno poganja sprednji kolesi. Če motor ni preveč obremenjen, lahko celo oboje hkrati. To pomeni, da menjalnika v tem primeru ni, pri Nissanu pa pravijo, da gre vseeno za precej preprosto rešitev. Glavna prednost je ta, da lahko uporabnik uživa v povsem električni izkušnji, ki bi jo sicer dobil le pri električnem modelu. Celo funkcijo e-PEDAL, ki omogoča vožnjo z le enim pedalom, ima, večina pa bo bolj navdušena, da se bo vozila v tišini in obenem ne skrbela, kdaj in kje bo potrebno avtomobil polniti z elektriko. Pri porabi 7,6 litra na sto prevoženih kilometrov, ki smo jo zabeležili, ko smo qashqai e-POWER preizkusili prvič, se sicer poraja vprašanje, če je res smiselna (saj samo s porabo ne upraviči visoke cene), je pa zagotovo zanimiva. Od septembra 2022, ko so jo predstavili na trgu, so (tako v qashqaiu kot X-trailu, kjer je tudi na voljo) v Evropi z njo prepričali že več kot 100.000 kupcev. To je pa že lepa številka!
slika
Ob različici e-POWER v ponudbi še vedno ostaja 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik. Ta je opremljen z majhno 12-voltno litij-ionsko baterijo in je blagi hibrid, na voljo pa je v dveh konfiguracijah moči. Vstopna različica razvije 103 kilovate moči (140 KM) ter 240 Nm navora, tega pa preko šeststopenjskega ročnega menjalnika pošilja na sprednji kolesi. Komur ni do ročnega pretikanja, bo izbral močnejšo različico 1.3 DIG-T MHEV 158, ki, kot pove že sama oznaka, razvije 116 kilovatov moči oziroma 158 'konjičkov'. 270 Nm navora, kolikor razvije, se v tem primeru prenaša preko samodejnega menjalnika X-tronic, kot so pri Nissanu poimenovali neskončnostopenjski CVT. Pogon je v osnovi še vedno na sprednji kolesi, je pa za poldrugi evrski tisočak na voljo tudi štirikolesni. Kljub razumnemu doplačilu je očitno, da kupci danes iščete le namišljeno robustnost, ne pa pravih terenskih zmogljivosti - pred prenovo se je za štirikolesni pogon odločilo le med 5 in 10 odstotkov kupcev.
slika
Tudi zato bo večini bolj zanimiv podatek, da je prenovljeni qashqai na voljo v osmih barvah karoserije, med katerimi so tri nove (biserna bela, biserna črna ter modrozelena deep ocean, ki jo vidite na fotografijah). V osnovi bo qashqai rdeč, medtem ko doplačilo za pet kovinskih ter dve biserni barvi znaša 600 evrov. Še naprej je na voljo v dvobarvni karoseriji s črno streho, za kar zahtevajo še dodatnih 400 evrov, skupaj torej okrogel tisočak (opcija pri osnovnem paketu acenta ni na voljo, pri najbogatejšem N-design pa je del serijske opreme). Za raznolikost bo skrbelo še pet vrst oblazinjenja, a so ta odvisna od paketa opreme. Qashqai je na voljo s štirimi že znanimi – to so paketi acenta, N-connecta, tekna in tekna +, novost v ponudbi pa predstavlja paket N-design (na fotografijah).
slika
Gre za nadgradnjo pri nas najbolj priljubljenega paketa N-connecta, ki novincu med drugim prinaša kar 20-palčna lita platišča, dvobarvno karoserijo in obrobe v barvi vozila, črne strešne nosilce in črno stropno oblogo. Del opreme je še paket cold, ki vključuje ogrevana sprednja sedeža, ogrevan volan in ogrevano vetrobransko steklo, ne manjka niti fino oblazinjenje v kombinaciji prešitega usnja in alkantare. Paket je postavljen tik pod vrh ponudbe, torej med paketa tekna in tekna +, kar pomeni, da je najcenejši qashqai z njim na voljo za 35.900 evrov (1.3 DIG-T MHEV 158 X-tronic N-design, n-st. sam.). To je 3300 evrov več, kot stane s paketom N-connecta, medtem ko je najcenejša različica na voljo od 28.700 evrov dalje (1.3 DIG-T MHEV 140 acenta, 6-st. roč.). Najdražja je še vedno različica e-POWER, ki z opremo N-connecta stane 37.100, z najdražjo tekna + pa najmanj 41.400 evrov. Zastopnik znamke pravi, da je qashqai letos četrti najbolj priljubljen križanec segmenta C-SUV, s prenovo pa želijo, da bi se vrnil med prve tri. Precej realen cilj, ker do tretjega mesta (kjer je trenutno kia sportage) ne manjka veliko. Doseg cilja bi lani v številkah pomenil prodajo dobrih 700, letos pa slabih 800 vozil.
slika
Cene:

nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 140 acenta, 6-st. roč. (103 kW) – 28.600 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 140 N-connecta, 6-st. roč. (103 kW) – 30.600 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 X-tronic acenta, n-st. sam. (116 kW) – 30.600 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 X-tronic N-connecta, n-st. sam. (116 kW) – 32.600 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 X-tronic N-design, n-st. sam. (116 kW) – 35.900 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 X-tronic tekna, n-st. sam. (116 kW) – 35.300 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 X-tronic tekna +, n-st. sam. (116 kW) – 36.900 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 4WD X-tronic N-connecta, n-st. sam. (116 kW) – 34.100 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 4WD X-tronic N-design, n-st. sam. (116 kW) – 37.400 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 4WD X-tronic tekna, n-st. sam. (116 kW) – 36.800 EUR
nissan qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 4WD X-tronic tekna +, n-st. sam. (116 kW) – 38.400 EUR
nissan qashqai e-POWER 190 N-connecta (140 kW) – 37.100 EUR
nissan qashqai e-POWER 190 N-design (140 kW) – 40.400 EUR
nissan qashqai e-POWER 190 tekna (140 kW) – 39.800 EUR
nissan qashqai e-POWER 190 tekna + (140 kW) – 41.400 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Nazaj med prve tri

Nissan qashqai je avtomobil, ki je začel norijo križancev. Od leta 2007, ko so ga predstavili, je globalno prepričal že več kot štiri milijone kupcev. Že prva generacija je bila noro priljubljena, potem je prišla druga, ki je bila še bolj, tretja pa je za zdaj prepričala najmanj kupcev.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc