Za Cupro zlahka rečemo, da je znamka dinamičnih avtomobilov, in ko so Španci leta 2019 pokazali koncet tavascan, smo potiho upali, da bo tako dobro izgledal tudi proizvodni model.
Vsekakor nas niso razočarali z obliko svojega novega električnega križanca, saj že na daleč opozori s svojo drznostjo. Pri Cupri si pač upajo, zato pa se ljudje ustavljajo in buljijo njihove avtomobile. Sem opazil, da je bilo enako tudi na mojem parkirišču.

Vsekakor nas niso razočarali z obliko svojega novega električnega križanca, saj že na daleč opozori s svojo drznostjo. Pri Cupri si pač upajo, zato pa se ljudje ustavljajo in buljijo njihove avtomobile. Sem opazil, da je bilo enako tudi na mojem parkirišču.

Cupra tavascan je zelo prostoren električni križanec, ki v dolžino meri 4,64 in v širino 1,86 metra. Niti malenkost nižja streha zadaj ne bo povzročala težav višjim, je pa res, da se boste morali omejiti pri tovoru, saj zaradi nizke strehe omar ne boste mogli prevažati, še vedno pa boste lahko napolnili prtljažnik s 540 litri prtljage.

Poseben je tudi v notranjosti, ker so na zanimiv način armaturno ploščo povezali s sredinsko konzolo. Če so včasih nekateri ves čas imeli roko na ročici menjalnika, jo bodo zdaj lahko imeli na povezovalnem loku. Sam lok ni nekaj, kar bi samo ločilo voznika od sovoznika, saj dejansko služi kot strukturni del notranjosti, zato ni nobenega škripanja in pokanja. Potem ne manjkata niti športna sedeža spredaj, povsod so tudi reciklirani materiali. Predpražniki so na primer iz recikliranega najlona, tako da so mnogim nogavicam podaljšali življenje. Kupci se lahko znotraj odločite za kontrastne tone, da si svoj tavascan prilagodite svojim željam, vedno pa bo multimedijski zaslon v diagonalo meril 15 palcev. Je pregleden in deluje hitro, zelo uporabne so tudi bližnjice, ko lahko takoj izklopite tečno piskanje zaradi prometnih znakov in podobno.

Na voljo je še napredni projekcijski prikazovalnik z razširjeno resničnostjo, ki navidezno projicira pomembne podatke na cestišče pred vozilo, kar je seveda vidno na vetrobranu. So pa tudi 5,3-palčni digitalni merilniki dovolj pregledni in bogati z informacijami. Mogoče bo samo pisava za nekatere okuse za odtenek premajhna.
Tavascan je izdelan na platformi MEB, zato v trebuhu nosi baterijo, ki pospravi bruto 82 kWh elektrike. Za vožnjo je na voljo 77 kWh energije elektronov, s čimer bo mogoče po WLTP prevoziti do 550 kilometrov. Realno seveda manj, če boste do konca pritiskali na stopalko za moč in če bo zunaj mrzlo kot zdaj. Elektromotor namreč na zadnji kolesi pošilja 210 kilovatov moči, torej 286 ’konjičkov’, in 460 Nm navora, zato se do 100 km/h požene v 6,8 sekunde. Na voljo so še štiri stopnje regeneracije zavorne moči, pri čemer boste največkrat uporabljali kar avtomatiko, po potrebi pa je mogoče preko obvolanskih ročic povečati ali zmanjšati nivo regeneracije.

Kot najbolj napreden električni križanec znamke je na voljo še s predgretjem baterije, ki ga aktivirate na zaslonu, potem pa se baterija do prihoda na polnilnico pripravi, da lahko karseda hitro pogoltne največ energije. Sicer ne bo šlo hitreje od 135 kW, ampak to pomeni, da bo v 7 minutah napolnjen za novih 100 kilometrov vožnje, baterija pa bo od 10 do 80 odstotkov napolnjena v manj kot pol ure, če bodo razmere idealne in napolnjenost dovolj majhna.

Tavascan je tudi varna cupra s celim kupom varnostnih sistemov, za vstopni model pa boste po ceniku odšteli 47.999 EUR brez subvencije, medtem ko je z akcijskim popustom ob financiranju ter subvencijo lahko še bistveno cenejša.
Takšen kot koncept
Beri dalje