4,71 metra dolg križanec rafale, ki kupce privablja z dinamično obliko in nizko streho, je na trgu prisoten že več kot pol leta. Pri Volanu smo hibridno različico že dodobra preizkusili na testu, ki si ga lahko pogledate spodaj, te dni pa na trg prihaja še njegova priključnohibridna različica. Ta je močnejša, dražja, ponuja pa bistveno več električnega dosega. E-tech plug-in hybrid je oznaka nove različice avtomobila, ki je ime dobil po majhnem dvosedežnem in enokrilnem letalu iz tridesetih let prejšnjega stoletja. Caudron C.430 rafale se je imenoval, poganjal pa ga je Renaultov motor. Ja, zanimiva zgodba in prav fino se mi zdi, ko ima avtomobil takšno močno ime in ne le številke, ki zelo neromantično pove, kako velik je.
slika
Oblika rafala s prihodom nove različice pričakovano ostaja znana in hitro prepoznavna. Sicer je povsem možno, da ga bo kdo zamenjal z nižjim peugeotom 408, ampak obstaja dober razlog za to. Pod obliko obeh se je podpisal Gilles Vidal, ki je pred petimi leti od Peugeota prestopil k Renaultu. Če priključnohibridni rafale primerjamo s hibridnim, opazimo, da ima ta polnilni vratci na obeh bokih vozila, na zadku pa napis e-tech in ne e-tech hybrid. Ja, očitno je za e-tech plug-in hybrid zmanjkalo prostora, je pa rafale dobil nova, kar 21-palčna lita platišča (ta pri hibridnem rafalu merijo 20 palcev). Rezervirana so za nov paket opreme, atelier alpine se imenuje, z njim pa lahko priključnohibridni rafale opremite še s posebno modro barvo, ki jo vidite na fotografijah. Matiran lak mu res paše, je pa tudi res, da ni poceni, saj zanj zahtevajo 1500 evrov doplačila. V osnovi je avtomobil rdeč s črno streho, na voljo pa je še v štirih drugih barvah (beli, sivi, črni in modri).
slika
Podobno kot zunanjost tudi notranjost priključnohibridnega rafala ostaja bolj ali manj enaka. Še vedno je zelo prostorna, zelo razgibana, dodobra digitalizirana in prav nič dolgočasna. Merilniki so digitalni, 12 palcev merijo že v osnovi, tudi osrednji zaslon jih ima toliko - razlika je le, da je ta pokončen. Na voljo je tudi projekcijski prikazovalnik, predvsem pa ima rafale veliko fizičnih stikal. Bi posledično pričakoval, da je ergonomija odlična, pa vse skupaj malce pokvarijo tri ročice ob volanu. Te so enake tako pri priključnohibridnem kot hibridnem rafalu, kar pomeni, da kritika ostaja. Po drugi strani lahko ponovno pohvalim multimedijski sistem Open R-link, ki deluje na osnovi Androida 12. Navdušuje s preglednimi in logičnimi meniji ter številnimi Googlovimi aplikacijami. Tudi Googlovimi zemljevidi, ki za potrebe električne vožnje optimizirajo načrt poti. Računalnik poskrbi, da avtomobil električne energije ne porabi takoj, pač pa karseda učinkovito.
slika
Vse, ki bolj kot elektronski pameti zaupate desni nogi, bo navdušilo še novo stikalo na pomični sredinski konzoli. To je v bistvu tudi edina vidna novost rafala e-tech plug-in hybrid v notranjosti. EV mode se imenuje, preko tega pa lahko voznik izbira med tremi različnimi načini delovanja: električnim, hibridnim in načinom, ki ohranja napolnjenost baterije. Rafale tudi v tej novi močnejši različici ponuja do 30 varnostnih in asistenčnih sistemov. S tipko my safety perso jih lahko na srečo utišate z le dvema klikoma, kar je vredno pohvale. In pohvale je vreden velik prtljažnik. 539 litrov se sliši super in tudi je, je pa res, da prtljažnik hibridne različice ponuja še dodatnih 88 litrov prostora, če vam je to najbolj pomembno. Ja, nekam je treba spraviti polnilnik in dodatni elektromotor. Pa kakšen polnilni kabel, jasno.
slika
S tem že namigujem, za kakšen pogonski sklop gre. Osnovo priključnohibridnega rafala, ki tako kot hibridni stoji na modularni platformi CMF-CD, tudi v tem primeru predstavlja 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik. Ta je bil za potrebe nove različice deležen nekaj dodelav – večji je turbopolnilnik, večji je vztrajnik in novo ime ima. Namesto e-tech M mu pravijo e-tech M+, o ja! Pri Renaultu so posodobili tudi menjalnik multi-mode - DB45 je oznaka tistega, ki ga najdete v hibridnem rafalu, pri priključnohibridnem je oznaka DB49. Razlika? Predvsem ta, da mu dodatni navor ne dela preglavic. Koliko ga je, me ne sprašujte, ker podatka ne navajajo, vam pa lahko povem, da rafale e-tech plug-in hybrid s kar tremi elektromotorji v športnem načinu razvije do 221 kilovatov moči oziroma okroglih 300 'konjičkov'. V drugih manj, manj tudi takrat, ko je napolnjenost baterije manjša od 40 odstotkov.
slika
Na srečo gre za priključni hibrid s precej veliko baterijo, ki jo Renaultu dobavlja kitajski BYD. Ta je 400-voltna litij-ionska NMC (nikelj-mangan-kobalt), ob osmih modulih pa ima bruto kapaciteto 22 kWh. Neto 21 kWh, kar po podatkih tovarne zadošča za 105 električnih kilometrov. V praksi mogoče kakšen kilometer manj, za večino dnevnih potreb pa bo več kot dovolj. Bolj pomembno bo, kako pridno ga boste polnili. Z do 7 kilovati se polni na eni fazi in izmeničnem toku, medtem ko opcije hitrega polnjenja ne ponuja. Po eni strani škoda, po drugi pa zato ni prave potrebe. Rafale e-tech plug-in hybrid je eden redkih avtomobilov, ki pri priključnohibridni različici ponuja enako velik rezervoar za gorivo. 55 litrov sprejme, kar pomeni do 1000 kilometrov kombiniranega dosega - to so pa že številke na nivoju varčnih dizlov.
slika
Ko smo že ravno pri številkah - rafale lahko na elektriko vozi do 130 kilometrov na uro, v praksi celo nekaj malega več (do 145 km/h). Že v osnovi ni peresno lahek, takšen pa je še 290 kilogramov težji. Nekaj na račun elektromotorja zadaj, predvsem pa na račun 166 kilogramov težke baterije. Kljub 1950 kilogramom, kolikor tehta v preizkušeni različici atelier alpine, pa v ponudbo prinaša eno zelooo pomembno novost. Rafale plug-in hybrid je (za razliko od hibridnega) na voljo s prilagodljivim vzmetenjem, ki si pomaga s kamero in deluje med 7 in 130 kilometri na uro. Žal je na voljo le pri najbogatejšem paketu opreme, razvili pa ga niso pri Renaultu ampak Alpinu! Deluje v kombinaciji s štirikolesnim krmiljenjem 4control advance, ki v tem primeru ponuja le tri in ne 13 načinov delovanja, kolikor jih pri hibridnem. Bolj pomembno je, da v obeh primerih prinaša odličen obračalni krog, ki meri le 10,4 metra, kar je v bistvu enako kot pri dobrih 65 centimetrov krajšem cliu. Dodatni elektromotor na zadnji osi pomeni, da je novinec štirikolesno gnan. Mehanske povezave med sprednjo in zadnjo osjo v tem primeru seveda ni, a bo na spolzkih podlagah dodatni oprijem (precej ga ponujajo že Continentalove letne pnevmatike, razvite posebej za rafale) prišel še kako prav. V načinu sport je razporeditev navora stalna, 50 proti 50, v načinu sport pa ga večino pošilja na zadnji kolesi. Vlečna zmogljivost priključnohibridne različice ostaja enaka, 1500 kilogramov znaša.
slika
Ker osnovni paket techno v tem primeru ni na voljo, se ponudba začne s športnim in bogato opremljenim esprit alpine. Na voljo je še nov paket atelier alpine, ki predstavlja vrh ponudbe, rezerviran pa je le za priključnohibridno različico. Ta za 4500 evrov doplačila rafale med drugim opremi s prej omenjenim prilagodljivim vzmetenjem, matričnimi led žarometi, 360-stopinjsko kamero, radarskim tempomatom, sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu, pa sistemom za samodejno parkiranje, ogrevan je lahko tako volan kot vetrobransko steklo. Sedeži so električno pomični s pomnilno funkcijo, vem, pa da bodo koga privabila že samo 21-palčna lita platišča. Doplačilo je vredno že zaradi prilagodljivega vzmetenja, ker je hibridni rafale res trd in posledično neudoben, ta je bistveno boljši, seveda pa ne poceni.
slika
Rafale že v osnovi stane slabih 45 tisočakov, v primeru priključnega hibrida pa približno 11 tisoč evrov več. Paket esprit alpine, ki je na voljo pri obeh, lepše in bolj realno prikaže cenovno razliko. Razlika 6500 evrov v tem primeru ni tako huda, sploh, ker gre za priključni hibrid s tako veliko baterijo, močjo in konec koncev tudi s štirikolesnim pogonom. 55.790 evrov stane osnovni (rafale e-tech plug-in hybrid 4x4 300 esprit alpine, n-st. sam.), s paketom atelier alpine je na voljo za 60.290 evrov (rafale e-tech plug-in hybrid 4x4 300 atelier alpine, n-st. sam.). Renault v primeru rafala ponuja še 2000 evrov standardnega popusta oziroma 1500, če se odločite za financiranje. V obeh primerih pričakujte še štiri leta servisov s programom My Revision (oziroma do 80.000 prevoženih kilometrov) ter podaljšano jamstvo osmih let (150.000 kilometrov). Po besedah zastopnika znamke bo ponudba letno prepričala približno 50 slovenskih kupcev. Med njimi bo 70 odstotkov še naprej izbralo cenejšo hibridno različico, 30 pa novo e-tech plug-in hybrid. V številki torej 15 vozil, ki bodo neslišno letela pod radarjem.
slika
Cene:

renault rafale e-tech full hybrid 200 techno, n-st. sam. (147 kW) - 44.990 EUR
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine, n-st. sam. (147 kW) - 49.290 EUR
renault rafale e-tech plug-in hybrid 4x4 300 esprit alpine, n-st. sam. (221 kW) - 55.790 EUR
renault rafale e-tech plug-in hybrid 4x4 300 atelier alpine, n-st. sam. (221 kW) - 60.290 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Let pod radarjem

Čeprav so majhni in srednje veliki križanci segmentov B-SUV in C-SUV bistveno bolj priljubljeni kot tisti večji, na priljubljenosti pridobiva tudi segment D-SUV. Renault ima v ponudbi kar dva, prvi je model espace, ki je prostornejši in ima lahko tudi sedem sedežev, drugi pa je bolj dinamični rafale.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc