Pisalo se je leto 1902, v septembru tega leta je Henry Royce, sicer tedanji inženir elektrotehnike z lastnim proizvodnim podjetjem izvedel nakup povsem novega avtomobila francoske znamke Decauville, modela z oznako 10 H.P., ker so Francozi s tem avtomobilom očarali tedanjo globalno avtomobilistično stroko. Za ta nakup se je Royce odločil po tem, ko je prebral knjigo z naslovom 'The Automobile: Its Construction and Management', ker je bil prepričan, da bo izdelek znamke Decauville zelo dobra osnova za nastanek njegove prve konstruktorske kreacije v obliki kasnejšega prvega serijskega modela znamke Royce (model 10 H.P. iz leta 1904), ki je nastal v samo treh primerkih.
slika
decauville 10 HP
Ob tem je uvedel prakso (razstavljanje povsem novega konkurenčnega vozila na 'prafaktorje' …), ki je za proizvajalce avtomobilov nekaj povsem običajnega tudi v današnjih časih, in ob tem pridno delal zapise in skice sestavnih delov francoskega 4-kolesnega izdelka. Po podrobni preučitvi zapisov in skic je ob snovanju svojega prvega serijskega modela uporabil vse tehnične rešitve, ki so mu bile s konstruktorskega vidika zelo všeč, vendar ob povezavi s povsem novim, z njegove strani razvitim 2-valjnim bencinskim motorjem in izboljšavami uplinjača, ležajev, hladilnika in menjalnika. Poskrbel pa je tudi za občutno izgubo mase nekaterih francoskih sestavnih delov, posledično je royce 10 H.P. približno 20 kilogramov lažji od francoskega donatorja tehnološke platforme. Prvi izdelek njegove znamke Royce se je svetu predstavil 4. maja leta 1904.
slika
royce 10 HP
Leta 1902 se je z avtomobili pričel ukvarjati tudi Charles Stewart Rolls, ker je v Londonu odprl enega izmed prvih britanskih prodajnih salonov avtomobilov. Posel (prodaja novih avtomobilov) je cvetel, vendar Rollsu ni bilo všeč dejstvo, da so tedanji britanski kupci kupovali predvsem nove izdelke francoske, ameriške, nemške in italijanske avtomobilske industrije, ker tedanji britanski proizvajalci avtomobilov še niso bili sposobni dosegati standardov tuje konkurence. Za preobrat v zgodbi je poskrbel njegov prijatelj Henry Edmunds, ki mu je ob priložnosti omenil prvi serijski model znamke Royce in ga prepričal, da 4. maja leta 1904 skupaj odpotujeta v Manchester na prvo predstavitev tega avtomobila. To se je tudi zgodilo, ob tem je Rolls spoznal svojega bodočega partnerja in preizkusil njegov prvi serijski model, nad katerim je bil Rolls resnično navdušen, ker je iskal nekaj podobnega za razširitev ponudbe v njegovi prodajalni avtomobilov.
slika
Sir Henry Royce in eksperimentalen rolls-royce 6EX
Ker sta se Rolls in Royce na prvem srečanju spoprijateljila in ugotovila, da imata veliko skupnega, je njuno navdušenje še v istem letu pripeljalo do ustanovitve znamke Rolls-Royce in kasnejše (1905) predstavitve prvega, rahlo preoblikovanega in tehnološko izboljšanega modela 10 H.P., ki je uradno prvi serijski rolls-royce.
slika
Henry Edmunds
slika
Sir Henry Royce in eksperimentalen rolls-royce 6EX
slika
Sir Henry Royce
slika
Charles Stewart Rolls
slika
decauville 10 HP
slika
rolls-royce 10
slika
royce 10 HP
slika
royce 10
slika
prva tovarna v Manchestru
slika
razstavni prostor C.S. Rolls, londonski avtomobilski salon 1906
slika
Sir Henry Royce
slika
Charles Stewart Rolls
slika
royce 10 HP in rolls-royce 10 HP pripravljena na predstavitev na pariškem avtomobilskem salonu leta 1904
Posted on

4. maj ima posebno mesto v zgodovini znamke

Tokrat boste izvedeli, kako je nastala aristokratska avtomobilska znamka Rolls-Royce, ker so Britanci ob letošnji jubilejni 120-letnici prvega serijskega modela znamke Royce razkrili nekaj novih informacij.

Beri dalje
Zamenjava za huracan
NOVICE
Zamenjava za huracan
Lamborghini temerario
Iztok Krajnc
Zelo ekskluzivna izdaja
NOVICE
Zelo ekskluzivna izdaja
Bentley bentayga Apex edition by Mulliner
Iztok Krajnc
Razvoj bolj ekološko sprejemljivih letal
NOVICE
Razvoj bolj ekološko sprejemljivih letal
Projekt EXACT
Iztok Krajnc
Pripelje že prihodnje leto
NOVICE
Pripelje že prihodnje leto
Porsche 718 boxster electric
Iztok Krajnc
Slabo vreme ni zaveznik električnih avtomobilov
NOVICE
Slabo vreme ni zaveznik električnih avtomobilov
Automobile Propre
Iztok Krajnc
V Nemčiji za najmanj 24.000 EUR
NOVICE
V Nemčiji za najmanj 24.000 EUR
Opel frontera
Iztok Krajnc
Prvi električni AMG
NOVICE
Prvi električni AMG
Mercedes-AMG GT 4-vratni električni 'kupe'
Iztok Krajnc
Kužkom prijazen koncept
NOVICE
Kužkom prijazen koncept
Genesis X dog concept
Iztok Krajnc
V Angliji je že na voljo!
NOVICE
V Angliji je že na voljo!
Toyota hilux GR sport II
Iztok Krajnc
Še vsaj 10 let s klasičnimi motorji
NOVICE
Še vsaj 10 let s klasičnimi motorji
Audi Q5
Iztok Krajnc