V teh dneh smo dobili novo poročilo nemškega združenja avtomobilske industrije (VDA) glede aktualne vrednosti starodobnih vozil, ki razkriva avtomobile, ki so se v zadnjih štirih letih spremenili v zelo donosne naložbe.
Poročilo pokriva obdobje od začetka leta 2018 pa vse do zaključka leta 2022. Med desetimi starodobnimi avtomobili, ki so v omenjenem časovnem terminu na nemškem tržišču pridobili največ na vrednosti, je osem predstavnikov nemške avtomobilske industrije. Ob tem je potrebno povedati tudi to, da se Nemci ob sestavljanju tega poročila niso ukvarjali s kakšnimi eksotičnimi, izredno dragocenimi avtomobili, temveč so se raje posvetili nekdanjim velikoserijskim izdelkom.
Najbolj pa so s tem poročilom lahko zadovoljni lastniki Fordovega kultnega kupeja (odnosno kombikupeja v primeru kasnejših 3-vratnih različic), ker je model capri v omenjenem obdobju dosegel rekordno povečanje (+ 100 %) vrednosti. Ob tem seveda govorimo o prvi generaciji (1968-1974) tega avtomobila. Nekoliko pa bodo razočarani lastniki prvotnega Volkswagnovega 'hrošča', ker sta ga iz tokratne lestvice izrinila dva kasnejša serijska volkswagna (modela K70 in passat), posledično prvotni 'hrošč' ni več med desetimi starodobniki, ki so v zadnjih nekaj letih največ pridobili na vrednosti. Oba omenjena volkswagna se lahko pohvalita z odličnim dvigom vrednosti (+ 92,7 %) v zadnjih štirih letih. V primeru modela K70 (1969-1975), ki so ga prvotno razvili pri znamki NSU kot 'nizkocenovno' različico modela Ro80, gre za prvega serijskega volkswagna s prednjim pogonom in vgrajenim vodno hlajenim bencinskim motorjem, ki je na tržišču utrl pot prvemu passatu (B1, 1973-1980), sicer sorodniku audija 80, ki so ga kupcem ponujali v dveh kombilimuzinskih (3 & 5 vrat) ter v 5-vratni karavanski različici.
Z razvojem dogodkov so lahko zelo zadovoljni tudi lastniki trabantov (model P601, 1963-1990), ker je že zdavnaj kultni izdelek DDR industrije v zadnjih štirih letih močno pridobil na vrednosti (+ 81,3 %), posledično je na nemških cestah čedalje več trabantov. Z dogajanjem na tržišču starodobnikov so lahko zelo zadovoljni tudi lastniki druge generacije pontiaca firebird (1970-1981), ki si je z nastopom v filmih kot je 'Smokey and the Bandit' že zdavnaj zagotovil kultni status pri ljubiteljih avtomobilov, ker je v zadnjih nekaj letih poskočila (+ 63,6 %) tudi vrednost tega klasičnega ameriškega kupeja. Točno 50 odstotnega prirastka pri vrednosti se lahko razveselijo tudi lastniki Fordovih taunusov (različice 12/15/17/20/26 M), podobno je v zadnjih štirih letih zrastla (+ 47,7 %) tudi vrednost druge generacije Volkswagnovega golfa (1983-1993). Med zmagovalci pa najdemo tudi dva modela (rekord C (1966-1971) in olympia A (1967-1970)) znamke Opel, ker sta se v enakem obdobju podražila za 45,8 odstotka. Na vrednosti pa pridobiva (+ 42,9 %) tudi legendarni wartburg 353 (1966-1988). Na zadnjem mestu lestvice desetih avtomobilov, ki so v zadnjih nekaj letih pridobili na vrednosti pa prvič najdemo tudi izdelek znamke Toyota v obliki legendarne prve generacije kupeja celica (1971-1977). Vrednost tega klasičnega kupeja je poskočila za 39,3 odstotka.
Obstajajo pa tudi starodobniki, ki jim je vrednost v zadnjih nekaj letih nekoliko padla. Ob tem so omenili izdelke ameriških znamk Chevrolet (model camaro), Cadilliac (model eldorado) in Ford (model thunderbird), za 1,3 odstotka so se pocenili tudi resnično premijski mercedes-benzi iz serij W 108/109, medtem ko je kultni jaguar e-type izgubil 7 odstotkov vrednosti. Še slabše (- 13 %) jo je v zadnjih štirih letih odnesel mercedes-benz 190 SL (W121) in pa prestižni BMW-jev kupe z oznako CS (E9, 1968-1975), ker so kupeji iz te serije v zadnjih štirih letih izgubili 14,1 odstotka njihove vrednosti.
Deutsche Oldtimer-Index 2022
Beri dalje