Seveda moram takoj priznati, da je to eden od avtov, ki sem ga najbolj čakal v zadnjem letu. Jaz sem pač fen takšnih vzdržljivih strojev in land cruiser je eden najboljših, če ne celo najboljši. To je dejstvo, ki si ga nisem izmislil jaz, ampak trobijo povsod po svetu. Svetu, ja, ker je to, če se ne motim, še vedno avto, ki se prodaja v največ državah sveta, že leta 2019 pa je prodaja presegla 10 milijonov vozil vseh generacij, kar je za terenca nora cifra.
slika
Če na hitro še malo o zgodovini land cruiserja … Začelo se je kot odgovor na Jeepov willys, prvi pravi predhodnik pa naj bi bil BJ leta 1951. Kmalu je sledila nadgradnja, model J20, ki je izgledal precej bolj civilno, če lahko tako rečem, ker prvi so bili, jasno, razviti za vojsko, leta 1960 pa že pride J40. Še vedno so bili to delovni stroji, zato se je Toyota odločila, da vzporedno naredi še eno vejo velikih in bolj udobnih terencev, najprej J50 že v 60ih letih, potem so pa leta 1990 predstavili še J70, manjši land crusier, ki mu marsikje rečemo prado, ker smo v Evropi pač želeli malo manjši ampak še vedno zmogljiv stroj. In vse to je pripeljalo do najnovejšega, ki se zdaj z interno oznako imenuje J250 oziroma LC250. Mimogrede, J70 je bil predstavljen leta 1984 in se proizvaja še danes za nekatere daljne trge!
slika
Kaj lahko torej leta 2024 ponuja avto, ki obstaja na trgu že 72 let in je Toyoto dejansko utrdil na svetovnem zemljevidu s svojo zanesljivostjo? Očitno še naprej zanesljivost, predvsem pa terenske zmogljivosti. Vedno se hvalijo, da je to avto, s katerim se boš odpeljal na pustolovščino in prišel varno tudi nazaj. Je kar nerodno, če obstaneš kje v divjini brez signala in vode. Kar 6 let je trajal razvoj novega modela, navadno nove avte razvijajo po 4, Kitajci celo samo 2 leti. In zato naj bi spet živel naslednjih (mogoče celo) 15 let kot predhodnik LC150, s katerim sem se sam vozil po vseh možnih cestah sveta, najbolj pa sem si zapomnil avanturi v Namibiji in na Islandiji. Me prav zanima, kakšne pustolovščine bom doživel s tem ...
slika
Najpomembnejše za poznavalce terenskih avtov: še vedno ima ločeno šasijo, torej ni postal pomehkužen cestni terenec kot nekdanja konkurenca. Seveda ima novo platformo, ki so jo vzeli od terensko že itak zmogljivega in še malo večjega LC300, obenem pa so želeli, da se še vedno pelje po cesti tako lepo oziroma lepše kot predhodnik. Jim je uspelo? Zaenkrat se mi zdi, da so zmagali na vseh področjih, ker smo se peljali po vseh možnih podlagah in me ni prav nič zmotilo. Nova platforma se imenuje GA-F, omogoča pa celo, da se mehansko z gumbom odklopi stabilizator in ima s tem veliko boljši stik s podlago. So izračunali, da za 20 odstotkov, torej je toliko več časa kolo na tleh in ne v zraku, kar je pri terenski vožnji še kako pomembno, ker kaj ti bo kolo v zraku, če ne more prenašati navora na podlago, da se avto lahko premika, a ne?
slika
Land crusier že prej ni bil ravno majhen avto, čeprav mu pri Toyoti pravijo, da je to tamali model, novi pa je še za 10 centimetrov zrasel v dolžino. Ampak to ne pomeni, da so se poslabšali vstopni, prehodni in izstopni koti, ne, ostali so enaki, tako da lahko leze preko isto velikih skal kot prej, ker prej ali slej bo zmanjkalo poti. Novost je tudi pomoč za spuščanje po klancu, ki zdaj deluje do hitrosti 30 na uro in ne rabite imeti vklopljenega reduktorja. Zelo praktična zadeva, ko se vozite po kakšni spolzki cesti in če nimate tako dobrega občutka na zavorah, bo to avto naredil sam, da kolesa ne bodo blokirala.
slika
Pa motor? Zaenkrat isti, kot je bil v prejšnji generaciji, torej turbodizelski, itak, kaj pa bi lahko imel drugega v stroju za na konec sveta! Ima štiri valje, 2,8 litra delovne prostornine in 150 kilovatov, to so 204 ’konji’, pa 500 Nm navora od 1600 vrtljajev naprej. To je pomembno, da velik navor razvije pri čim nižjih vrtljajih, da se lahko izkoplje iz kakšne blatne luknje. In ima novo turbino za boljši izkoristek ter predvsem odzivnost. Bo pa ta motor že čez eno leto zamenjan s sodobnejšim, ki bo temeljil na 48-voltnem omrežju, zato naj bi bil še malo bolj odziven in malenkost bolj varčen. Mu pravijo blagi hibrid, torej bo prvič nekaj hibridnega prišlo v land cruiser, ampak seveda elektrika še ne bo služila za pogon koles, samo pomagala bo določenim napravam v avtu.
slika
Velika novost je tudi novi 8-stopenjski samodejni menjalnik s kompaktnim pretvornikom navora in precej krajšimi prestavnimi razmerji, razvili pa so ga skupaj z Aisinom in je prvič vgrajen v katerikoli avto. Zakaj se bolje pelje? Ker je na šasiji uporabljeno kar 11,9 metra strukturne smole, ki drži dele skupaj, 84 je tudi dodatnih točk za varjenje, s čimer so dosegli res največjo možnost togost, da je avto suveren na terenu in cesti. In to se pozna. Sicer se tisti dan nisem zapeljal na tako hud skalnat teren kot pred leti v Namibiji, ampak deluje kot monolit, kot da se res nič ne zvija.
A je sploh važno, kako takšen stroj na koncu izgleda? Očitno je, ker ne izgleda slabo. Z boka je prepoznavno ’landcruiserski’, če se lahko tako izrazim, Japonci temu pravijo uporabna lepota, ker so občutljive komponente spredaj namestili visoko, da se čim manj poškodujejo, ko se vozite po terenu. Sploh first edition z ’retro izgledom’ je meni zelo všeč, ampak jih bo samo 3 tisoč in seveda so že vsi razprodani. Ampak ne biti preveč žalostni, baje bo v prihodnosti možno določene dele enostavno zamenjati, recimo oglate luči za okrogle kot pri first edition, tako da si boste lahko ustvarili svojega.
slika
In še ena zanimiva zadeva: štirje land cruiserji, ki smo jih vozili na prvi vožnji, so edini v Evropi, tako da smo morali še posebej paziti nanje, kar seveda ne pomeni, da smo se peljali po lahkem terenu. Verjetno so posnetki dovolj zgovorni. Bili so predprodukcijski prototipi in so nam jih dali za peljati po krasni naravi Škotske, da jim damo še kakšen uporaben nasvet, preden gredo v velikoserijsko proizvodnjo, tako da bodo jeseni prvi avti na cestah. Sem jim dal kakšen uporaben nasvet? V bistvu ne, ker so bili že predprodukcijski tako dodelani, da se lahko samo veselim serijskega in se z njim spet odpeljem na nepozabno avanturo.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

S škornji v Škotskem višavju

S škornji v naslovu mislim na land cruiser, čeprav sem tudi visoke škornje imel v prtljažniku. Ampak za pot v divjino, kjer imaš pravi mir, živali nekje daleč, svež zrak, tudi sonce ob vsem dežju in vetru, rabiš pravi stroj in Toyota ga še vedno ima.

Beri dalje
Ljubljenec slovenskih voznikov
PREMIERE
Ljubljenec slovenskih voznikov
Domača premiera: Škoda superb
Iztok Krajnc
S škornji v Škotskem višavju
PREMIERE
S škornji v Škotskem višavju
mednarodna premiera: toyota land cruiser
Iztok Krajnc
Tiger in legvan že tretjič
PREMIERE
Tiger in legvan že tretjič
Domača premiera: Volkswagen tiguan
Iztok Krajnc
Poplesavanje v vetriču
PREMIERE
Poplesavanje v vetriču
Mednarodna premiera: Suzuki swift
Iztok Krajnc
Žarek z daljnega vzhoda
PREMIERE
Žarek z daljnega vzhoda
Domača premiera: Geely coolray
Iztok Krajnc
ZRe V prihodnost
PREMIERE
ZRe V prihodnost
Domača premiera: Honda ZR-V
Iztok Krajnc
Razcvet med kombiji
PREMIERE
Razcvet med kombiji
Domača premiera: Ford tourneo custom
Iztok Krajnc
Tako podobna in tako različna
PREMIERE
Tako podobna in tako različna
Domača premiera: BMW X2 in mini countryman
Iztok Krajnc
Osvežitev manjših modelov
PREMIERE
Osvežitev manjših modelov
Škoda scala in kamiq
Iztok Krajnc
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
PREMIERE
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
Mednarodna premiera: Toyota C-HR plug in hybrid
Iztok Krajnc