Ideja ni povsem nova, ker smo nekaj podobnega spoznali že davnega leta 1973, ko se je na tedanjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu prvič pojavil 'antipotrošniški' porsche FLA (tip 296), ki je bil namenjen predvsem ljudem, ki so želeli že takrat imeti dobro vest glede neusmiljenega izkoriščanja vseh razpoložljivih materialnih dobrin na našem planetu, ki smo mu ob upoštevanju pravil neomejenega in dostikrat nerazumnega potrošništva priča tudi v današnjih časih, ker nekaterim ljudem očitno še ni jasno, da naš planet ni 'vreča brez dna'. Zato so pri znamki Porsche takrat ustvarili avtomobil za 'antipotrošniški' življenjski stil, ki je seveda utelešal danes že zdavnaj pozabljen moto 'Built to Last', ker živimo v časih, ko proizvajalci avtomobilov dokončno pokopljejo določene serijske modele že po štirih letih njihovega življenja.  
slika
Za realizacijo te napredne in dejansko okoljevarstveno naravnane ideje je zaslužen predvsem profesor Günther Schuh (RWTH Aachen), ki ga povezujemo tudi z nastankom električno gnanih modelov znamk Streetscooter in E-Go Mobile. Ob tem so Nemci prvič pokazali tudi njihovo 'Upgrade Re-Assembly Factory', kjer bodo v naslednjih dveh letih pripravili proizvodnjo modela e.Volution SPACE, ki v prvi vrsti nagovarja večje družine ter obrtnike. Ideja temelji na uporabi modularnosti v obliki trajne samonosne karoserije iz aluminija z lahko izmenljivimi sestavnimi deli karoserije in notranjosti potniškega prostora. Na ta način naj bi Nemci za približno 80 odstotkov pocenili izdelavo električnih avtomobilov. Model e.Volution SPACE bo na voljo samo za zakup, vsakih 5 let najema pa bodo Nemci zaključili s prenovo vozila, ki bo vključevala tudi menjavo vgrajenih akumulatorjev.
slika
Medtem ko bo prenova na vsakih 5 let prinesla tudi posodobljeno opremo (senzorji, zasloni, glavna procesna enota, svetila, prevleke sedežev …), je za kasneje predvidena tudi vgradnja rezervoarjev za vodik ter pogonske gorivne celice. Posledično se e.Volution SPACE ne more pohvaliti z dobro aerodinamiko, ker na opazovalce deluje kot oblikovni križanec med klasičnim kombijem ter SUV vozilom, za to je zaslužna napovedana vgradnja rezervoarjev in akumulatorjev v dno karoserije. Kupcem, odnosno naročnikom bodo ponudili dve možni različici karoserije z različno medosno razdaljo ter posledično različnim številom možnih karoserijskih bočnih vrat. Krajša različica (dolžina: 409 cm) tega vozila bo namenjena petim potnikom, daljša (492 cm) bo ponudila prostor za 7 potnikov. Za samodejno premikanje tega vozila bodo Nemci uporabili dva pogonska sklopa, ki bosta premikala obe osi. Vsak pogonski sklop bo uporabniku lahko ponudil 140 kW (190 KM) pogonske moči.
slika
Osnovna konfiguracija tega vozila, ki bo lahko doseglo največjo hitrost 160 km/h, bo opremljena z manjšim paketom akumulatorjev (kapaciteta: 40 kWh), ki bo uporabniku lahko ponudil največ 150 kilometrov akcijskega dosega. Za vse, ki bi radi s samo enim polnjenjem akumulatorjev prevozili daljšo razdaljo (približno 600 km …) so Nemci pripravil hibridno različico z vgrajenim 2-valjnim pogonskim sklopom, ki kot gorivo uporablja utekočinjen naftni plin (LPG). V tem vozilu bo takšnemu pogonskemu sklopu pripadla samo vloga podaljševalca dosega, v naslednjih petih letih pa naj bi dobili tudi različico z vgrajenimi rezervoarji za vodik ter pogonsko gorivno celico. V tem primeru se bo akcijski doseg povečal na 750 kilometrov. Kot posebnost tega vozila pa omenjajo tudi 4-kolesni volanski mehanizem zaradi večje priročnosti takšnega vozila.
slika
Seveda pa vsi niso ravno navdušeni nad takšno idejo o dolgoživosti avtomobilov, ker bi imel padec popularnosti potrošništva (ključna predispozicija za dejanski zeleni prehod) v naši družbi usodne posledice (izguba velikega števila delovnih mest) v avtomobilski industriji in spremljevalnih dejavnostih (trgovina & servisiranje), posledično pa bi izginil tudi aktualni 'mastni' dobiček proizvajalcev vozil.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Circular-Car-Concept

V Aachnu so strokovnjaki spoznali novo konceptno vozilo RWTH Aachen, ki je zasnovano po merilih krožnega gospodarstva, posledično naj bi takšen avtomobil lahko ‘živel’ približno 50 let.

Beri dalje
Ogromno električne moči
NOVICE
Ogromno električne moči
Audi S6 in RS 6
Iztok Krajnc
Vsi že imajo svojega lastnika
NOVICE
Vsi že imajo svojega lastnika
Lamborghini huracan sterrato all-terrain
Iztok Krajnc
Večji brat smartu #1 pokažejo 25. aprila
NOVICE
Večji brat smartu #1 pokažejo 25. aprila
Smart #5
Iztok Krajnc
Sedemsedežni električni križanec za teren
NOVICE
Sedemsedežni električni križanec za teren
Porsche K1
Iztok Krajnc
Praktičnost bo njegova vrlina
NOVICE
Praktičnost bo njegova vrlina
Citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Sedem sedežev prihaja jeseni
NOVICE
Sedem sedežev prihaja jeseni
Mazda CX-80
Iztok Krajnc
Pravi superšportnik
NOVICE
Pravi superšportnik
Aston martin DBS
Iztok Krajnc
Test otroških koles
NOVICE
Test otroških koles
ADAC
Iztok Krajnc
Vizualno je zdaj bolj jezen
NOVICE
Vizualno je zdaj bolj jezen
Nissan qashqai
Iztok Krajnc
Alpina B3
NOVICE
Alpina B3
Enaka bosta še nekaj časa
Iztok Krajnc