Lancia je ena izmed tistih avtomobilskih znamk, ki so trenutno opazne samo po zaslugi minule slave in nesebične ljubezni ljubiteljev avtomobilov te znamke, ki skrbno negujejo in čuvajo nekdanje serijske izdelke te znamke. Podobno velja tudi za znamko Alfa Romeo, ker pravi alfisti ne želijo imeti nič z medijsko opevanim modelom tonale in podobnimi sodobnimi pridobitvami trapaste 'IKEA mode' (SUV vozila in oblikovni križanci), ki s športnim izročilom znamke Alfa Romeo nimajo prav nič skupnega. K sreči si ljubitelji te znamke lahko trenutno omislijo vsaj model giulia, medtem ko je Lancia omejena samo na kompaktni model Y, ki ga še vedno zelo cenijo v Italiji.
slika
Sedaj je pred nami lancia pu+ra HPE, prototip, ki nam ponuja možno podobo bodoče serijske delte, s katero si prototipna lancia deli tudi kratico HPE, ki je zaznamovala 3-vratno kombilimuzinsko delto druge generacije, čeprav segajo korenine te modelne oznake v leto 1975, ko so Italijani predstavili legendarno beto HPE (High Performance Estate), enega izmed tedanjih predstavnikov 3-vratnih kombikupejev (v to kategorijo pravih 'Shooting Brake' avtomobilov spadata tudi reliant scimitar GTE in pa volvo 1800 ES). Na začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja je kratica HPE doživela nov pomen (High Performance Executive), sedaj pa predstavlja nekaj drugega, namreč 'High Performance Electric'. Prototip z oznako pu+ra HPE predstavlja oblikovalsko sintezo nekdanjih slavnih modelov znamke Lancia, ker Italijani ob tem omenjajo oblikovne elemente modelov kot sta aurelia in flaminia, velik vpliv na oblikovalce pa izkazujeta tudi modela beta HPE in stratos, predvsem v predelu zadka. Precej bolj radikalno je oblikovanje notranjosti potniške kabine, ki so ga izpeljali ob pomoči oblikovalcev znamke Cassina, medtem ko so za tehnološko platformo tega striktno električno gnanega avtomobila uporabili platformo bodoče lancie Y, ki naj bi jo dobili že leta 2024.
slika
In kakšni so realni obeti za uspeh znamke Lancia in vrnitev te znamke na pota stare slave? Leta 2003 so Italijani pokazali študijo novodobne fulvie kupe, ki bi jo seveda morali spraviti v serijsko proizvodnjo, vendar jo niso … Od takrat naprej se niso znali odločiti, kaj hudiča naj sploh počnejo z znamko Lancia, ker so bili v tem času tudi že lastniki znamke Alfa Romeo. Zadnji resnični tehnološki biseri znamke Lancia (modela delta HF integrale & thema 8.32), ki so znamko Lancia lahko postavili ob bok najboljšim, so nastali že pred mnogimi leti, potem je sledila stagnacija v ponudbi modelov, ki je na koncu pripeljala do chryslerjev z logotipi znamke Lancia (boljši recept za uničenje znamke bi težko našli …) in umika znamke Lancia z večine tržišč. Sedaj bo znamka Lancia v podobni vlogi kot Alfa Romeo in znamka DS. Res ne razumem, zakaj mora biti v današnjih avtomobilskih koncernih toliko 'premijskih' znamk, namesto, da bi to vlogo pripisali samo eni avtomobilski znamki in se skoncentrirali nanjo. Lep primer tega je nekdanji koncern Auto Union z znamkami DKW, Wanderer, Audi in Horch, kjer je imela vsaka znamka svoj krog kupcev, zato si niso skakale v zelje. Osebno menim, da je znamka Lancia dejansko že mrtva, posledično ji tudi italijansko-francosko oživljanje z 'elektro šoki' ne bo pomagalo pri vrnitvi med žive. Morda se pa motim.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Lancia pu+ra HPE

V teh dneh smo dobili novo konceptno lancio, ki napoveduje novo dobo te italijanske dobro meščanske avtomobilske znamke, ki so jo v Torinu v preteklosti že skoraj pokopali, sedaj je pred nami napovedano oživljanje tega, že skoraj mrtvega italijanskega ‘pacienta’.

Beri dalje
Električni malček za 20.000 EUR
NOVICE
Električni malček za 20.000 EUR
Volkswagen ID.1 concept
Iztok Krajnc
Prihaja konec aprila
NOVICE
Prihaja konec aprila
Ferrari 296 VS
Iztok Krajnc
Test odsevnih brezrokavnikov
NOVICE
Test odsevnih brezrokavnikov
ADAC
Iztok Krajnc
Cene citroëna C3 aircross in ë-C3 aircross
NOVICE
Cene citroëna C3 aircross in ë-C3 aircross
Citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Bo pokopal porsche macan?
NOVICE
Bo pokopal porsche macan?
Alpine A390
Iztok Krajnc
Grdi raček se je spremenil v laboda
NOVICE
Grdi raček se je spremenil v laboda
Citroën TYPE-AMI by Caselani Carrosserie
Iztok Krajnc
1,8 % električnih avtomobilov
NOVICE
1,8 % električnih avtomobilov
Evropa
Iztok Krajnc
Raval bo kmalu med nami
NOVICE
Raval bo kmalu med nami
Cupra raval
Iztok Krajnc
Vojaška mravljica
NOVICE
Vojaška mravljica
Ari 1570
Iztok Krajnc
Končno jih je srečala pamet
NOVICE
Končno jih je srečala pamet
Audi
Iztok Krajnc