Na tem svetu obstaja že nešteto 'restomod' različic porscheja 911, zato ideja o 'restomod' različici porscheja 912, ki jo je pred leti dobil Miklós Kázmér (ustanovitelj podjetja KAMM Manufaktur) na prvi pogled ne deluje najbolj smiselno, razen če vam je jasno, da je legendarni porsche 912 (1965-1969) občutno lažji (- 100 kg (približno)) od prve generacije modela 911 in tudi veliko bolj krotek (bolj ugodna razporeditev mase in precej manj opletanja zadka …) in posledično bolje vodljiv, ker je vgrajeni 1,6-litrski štirivaljni pogonski sklop (66 kW/90 KM) iz porscheja 356 pač lažji od 2,0-litrskega šestvaljnika v modelu 911 (tip 901/ 1964-1969), ki je na začetku lahko mobiliziral 81 kW (110 KM) pogonske moči. V približno štirih letih proizvodnje je porsche 912 pritegnil približno 30.000 kupcev, predvsem zaradi občutno nižje prodajne cene, ki pa ni imela vpliva na njegov prehitevalni prestiž, ki mu ga je zagotovil 'močnejši brat' z oznako 911, ker sta si oba avtomobila na prvi pogled izredno podobna.
slika
Zaradi takšnega razmišljanja Miklósa Kázmérja, ki zase pravi, da je ponosni sin budimpeštanske avtomobilske kulture, smo sedaj dobili 'superlahkotnega' porscheja 912c, ki bo v vsakdanjem prometu v pogledu voznih lastnosti in zmogljivosti lahko zasenčil marsikaterega večjega in bolj modernega 'brata' z bolj prestižno oznako 911, sploh pa današnje, več kot odlično 'rejene' serijske primerke modela 911 z maso v območju od 1,5 do 1,8 tone (približno) in posledično že rahlo absurdno odmerjeno zalogo motorne moči (od 385 (283 kW) do 650 (478 kW) KM). Madžari se vsake predelave lotijo zelo resno, ker je donatorsko vozilo v obliki serijskega primerka modela 912 vedno deležno obsežnih restavratorskih posegov, vse skupaj pa Madžari zaokrožijo s karoserijskimi deli iz ogljikovih vlaken in stekli iz polikarbonata, zato ima 912c za današnje čase 'zavaljenih 4-kolesnih krav' resnično nizko maso v območju 750 kg (samo v vednost, renault 4 ('katrca') 1,1 GTL se lahko pohvali s 720 kilogramsko maso …), in to ob povezavi z zelo zmogljivim 2,0-litrskim zračno hlajenim atmosferskim bencinskim štirivaljnikom švicarske znamke JPS Aircooled, ki lahko mobilizira 140 kW (190 KM) pri športnih 7200 vrtljajih (8500 vrt./min. v primeru tekmovalne različice …) v minuti ob povezavi z 228 Nm motornega navora. Dejansko zmogljivost vgrajenega 4-valjnega pogonskega sklopa pa ponuja tudi primerjava litrske moči z ikono modela 911 v obliki legendarne različice 2,7 RS (za številne poznavalce je to še vedno najboljši 911 vseh časov …), ki je uporabniku lahko ponudila zdravih 57 kW (78 KM) pogonske moči na liter delovne prostornine. Madžarski porsche je v tem pogledu še zmogljivejši (95 KM / 70 kW na liter delovne prostornine).
slika
Ja vem, kaj pa je 190 KM v današnjih časih, ko se povprečna masa novih avtomobilov približuje dvema tonama, v primeru ogromnih SUV vozil pa že veselo drvimo proti trem tonam jekla, plastike in gume na kolesih … Eden izmed kreatorjev kalifornijske tuning scene, povezane predvsem s tuningom prvotnih hroščev, ki ima na drag stezah (0-400 m) veliko izkušenj, je nekoč dobro pojasnil razliko v masi vozila in njene posledice na pospeševanje. Kot primer je navedel vozilo s 750 kilogramsko maso in 200 KM (144 kW) pogonske moči. Če želi voznik še enkrat težjega vozila (1,5 tone) na križišču ob startu z mesta ubežati lažjemu avtomobilu z 200 KM (144 kW), potem mora njegov pogonski sklop motorizirati približno 500 KM (368 kW) … Dvig pogonske moči pri porscheju 912c pa je prinesel tudi bolj dodelano podvozje in bolj zmogljiv zavorni sistem znamke AP Racing. Za pretikanje so Madžari uporabili Porschejev 5-stopenjski ročni menjalnik iz različice 901/2, vgradili so tudi ZF-ov diferencial z omejenim zdrsom (pogonska os), od današnjih modnih smernic (čedalje večja kolesa …) pa odstopa tudi obutev madžarskega porscheja. Kupec se ob tem lahko odloči za tri možne klasične variante (15-palčna platišča (J7 x 15R) v obliki platišč modela 917, jeklena platišča (15-palčna spredaj in 16-palčna zadaj s širino J6), lahko pa si omisli tudi legendarna platišča znamke Fuchs (J6 x 15R)).
slika
Je pa ob tem potrebno povedati, da takšen 912c sploh ni poceni, ker boste za takšen avtomobil v Budimpešti lahko odšteli 360.000 evrov, odnosno 320.000 evrov, če Madžarom ob predelavi dostavite en vozni primerek modela 912, kar je veliko več odštetega denarja kot za odlično ohranjen serijski primerek modela 912, ki vas bo trenutno lahko olajšal za približno 70.000 evrov, vendar ne ob povezavi z zavidljivimi zmogljivostmi porscheja 912c. Prvi izdelani primerek takšnega posebnega porscheja 912 so Madžari v letošnjem januarju dostavili kupcu iz ZDA, letos naj bi nastala še dva takšna porscheja 912.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Predstavitev serijske verzije

Madžari so se specializirali za obnovo in nadgradnjo legendarnega porscheja 912, avtomobila, ki je moral nekoč živeti v senci bolj zmogljivega porscheja 911, sedaj se bo to spremenilo.

Beri dalje
Prihodnje leto!
NOVICE
Prihodnje leto!
Dacia bigster
Iztok Krajnc
Avto je na soncu pregreta past!
NOVICE
Avto je na soncu pregreta past!
AVP
Iztok Krajnc
Priključnohibridnih 782 ‘vrancev’
NOVICE
Priključnohibridnih 782 ‘vrancev’
Bentley flying spur
Iztok Krajnc
Tole bo električni cayenne
NOVICE
Tole bo električni cayenne
Porsche cayenne EV
Iztok Krajnc
Za še bolj prostran nasmeh
NOVICE
Za še bolj prostran nasmeh
Porsche panamera turbo S E-hybrid in GTS
Iztok Krajnc
Zbogom in adijo!
NOVICE
Zbogom in adijo!
Mercedes-benz EQC
Iztok Krajnc
Po vzoru električnega kolosa
NOVICE
Po vzoru električnega kolosa
Kia sportage
Iztok Krajnc
Vstopni model s 360 ‘konji’
NOVICE
Vstopni model s 360 ‘konji’
Porsche macan
Iztok Krajnc
Nesrama podražitev majhnih in kompaktnih avtomobilov
NOVICE
Nesrama podražitev majhnih in kompaktnih avtomobilov
ADAC
Iztok Krajnc
Bo tudi RS 7 priključni hibrid?
NOVICE
Bo tudi RS 7 priključni hibrid?
Audi RS 7
Iztok Krajnc