Dva bosta povsem električna (govorimo o modelih 5 E-tech electric in 4 E-tech electric oziroma o 'petki' in 'katrci' po domače), za znamko še kako pomembna pa ostajata tudi tradicionalna igralca clio in captur. Če smo lani govorili o prenovi clia, je letos leto capturja. Od 2013, ko je prvič zapeljal na trg, je prepričal že več kot dva milijona kupcev, da bo teh še več, pa je zdaj na voljo v prenovljeni podobi. Captur druge generacije, faze dve (kot Francozi radi poimenujejo svoje prenovljene modele), sledi novemu oblikovnemu jeziku, ki so ga leta 2022 prvič napovedali s konceptnim modelom scenic vision. Ta novincu prinaša nov sprednji odbijač in novo motorno masko, nova sta tudi žarometa in svetlobni podpis dnevnih luči v obliki poldiamanta. Vse skupaj močno spominja na serijski scenic E-tech electric ter novi rafale, kmalu pa bo s podobnim sprednjim delom na trg zapeljal še model symbioz. Da boste tudi nepoznavalci prenovljeni captur lahko ločili od naštetih, bosta poskrbela bok in zadek vozila. Ta z izjemo malenkost drugače oblikovanih litih platišč ter nekoliko temnejših zadnjih luči ostajata praktično nespremenjena. Za raznolikost prenovljenega modela bo še naprej skrbela dvobarvna karoserija, za katero Renault zahteva od 500 do 700 evrov doplačila (odvisno od paketa opreme). Rdeča barva flame je edina, za katero ne zahtevajo doplačila (za druge to znaša 500 evrov), nova v ponudbi pa je siva rafale. Novi sta še dve barvi strehe, in sicer siva highland in sivobež champagne.
slika
V primerjavi z modelom pred prenovo znotraj ni večjih sprememb. Oziroma so, pa niso tako vidne, da bi bil avtomobil videti povsem drugače. Še najbolj pomembno novost predstavlja nov osrednji zaslon z novim multimedijskim vmesnikom open R link. Ta lahko po novem meri do 10,4 palca (prej 9,3), podprt s sistemom android automotive 12 pa je na voljo z integriranimi Googlovimi pripomočki. Pred volanskim obročem z novim logotipom se nahajajo še novi 10,25-palčni digitalni merilniki (v osnovi so ti sedempalčni), captur pa so s prenovo opremili še z USB-vhodi tipa C. Drugačna so stikala prezračevanja, drugačna oblazinjenja (ta so nova pri vseh paketih opreme), bolje založene različice pa po novem niso več opremljene z ozvočenjem znamke Bose, pač pa Harman Kardon.
slika
Glede na precej skromne zunanje mere novinec znotraj ostaja precej prostoren avtomobil - v kabini je za skoraj 25 litrov odlagalnih površin in predalov (vključno z novim odlagališčem pod osrednjim zaslonom). Serijsko je še vedno na voljo za kar 16 centimetrov pomična zadnja klop, kar capturju omogoča, da lahko pred koleni zadnjih potnikov ostane za več kot 22 centimetrov prostora. Izdaten pomik klopi obenem omogoča, da se lahko prtljažnik z najmanj 484 litrov poveča na do kar 616 litrov, kar je za velikost vozila naravnost ogromno. S podiranjem klopi (ta je deljiva v razmerju 1/3 oziroma 2/3) lahko nastane povsem ravno dno, prtljažnik pa je moč povečati na do 1596 litrov. Zaradi novih varnostnih pravil Evropske unije je novih še nekaj varnostnih in asistenčnih sistemov. Skupaj jih je na voljo kar 26, ker pa so nekateri kar malce tečni, je Renault captur opremil še s posebno tipko my safety switch, ki postavljena levo pod volan z le enim klikom omogoča takojšnji izklop vnaprej nastavljenih sistemov.
slika
Prenova capturju, ki tako kot slabih 20 centimetrov krajši clio stoji na modularni platformi CMF-B, pod motorni pokrov ne prinaša novosti. Motorna ponudba ostaja enaka tisti pred prenovo, je pa res, da se je od prihoda druge generacije že marsikaj spremenilo. Najcenejša in najbolj priljubljena različica bo tako še naprej TCe 90 (ob lansiranju druge generacije je bila to nekoliko močnejša TCe 100). Ta litrski trivaljni turbobencinski motor razvije 67 kilovatov moči (91 KM) ter 160 Nm navora. Bolj zahtevni kupci, ki ste se pred leti spogledovali z močnejšima različicama TCe 130 in TCe 150, boste zdaj izbirali med dvema blagohibridnima. V obeh primerih govorimo o enakem 1,3-litrskem turbobencinskem štirivaljniku z majhno, 0,13 kWh litij-ionsko baterijo. Motor v primeru šibkejše različice mild hybrid 140 razvije 103 kilovate moči (torej 140 'konjičkov', kot namiguje že sama oznaka) ter 260 Nm navora, v primeru močnejše mild hybrid 160 pa 116 kilovatov (158 KM). Največji navor znaša 270 Nm, ta pa se na sprednji kolesi vedno prenaša preko sedemstopenjskega robotiziranega menjalnika EDC. Pri šibkejši različici ni na voljo, tam bo vedno serijski šeststopenjski ročni, kakršnega je moč najti tudi v različici TCe 90.
slika
Tako 1,5-litrski štirivaljni turbodizelski različici dCi 95 ter dCi 115 kot priključni hibrid E-tech plug-in hybrid ostajajo del zgodovine. Pravijo, da je cenovni preskok pri priključnem hibridu enostavno prevelik, zato vse svoje adute stavijo na samopolnilni oziroma polni hibrid. E-tech full hybrid 145 je različica, ki je bila na voljo že pred prenovo, govorimo pa o kombinaciji 1,6-litrskega štirivaljnega atmosferskega bencinskega motorja, ki s pomočjo dveh elektromotorjev ter 1,26 kWh litij-ionske baterije razvije 105 kilovatov sistemske moči (143 KM). Ta razvije še 205 Nm navora, povezana pa je z neskončnostopenjskim samodejnim menjalnikom multi-mode. Pri Renaultu pravijo, da lahko takšen captur z enim polnjenjem posode za gorivo prevozi celo do tisoč kilometrov, saj naj bi bila poraba hibridnega sklopa približno 40 odstotkov manjša. Pomembno novost v tem primeru predstavlja še funkcija E-save, ki omogoča ohranjanje do najmanj 40-odstotne napolnjenosti baterije.
slika
Če je bil captur ob lansiranju druge generacije na voljo s petimi paketi opreme (life, zen, intens, edition one in initiale paris) je s prenovo le še s tremi. To sta paketa evolution in techno, pomembno novost pa po vzoru drugih Renaultovih modelov predstavlja še oprema esprit alpine. Ta športni paket (ki capturju prvič prinaša kar 19-palčna lita platišča) predstavlja vrh ponudbe, na voljo pa je le pri močnejših različicah mild hybrid 160 EDC ter E-tech full hybrid 145 multi-mode. Z osnovno ceno 23.190 evrov bo verjetno najbolj priljubljena različica TCe 90 techno, medtem ko najcenejši captur, ki je od manjšega clia dražji za dobrih štiri tisoč evrov, stane vsaj 21.790 evrov. Pri Renaultu veliko stavijo še na captur E-tech full hybrid 145 (ta je do danes predstavljal le približno 10 odstotkov celotne prodaje), ki je z osnovno ceno 27.590 evrov zdaj na voljo že pri vstopnem paketu opreme. Pri GA Adriatic, zastopniku znamke Renault pri nas, so prenovljeni model lansirali v ljubljanskih Stožicah, ob tem pa izrazili željo, da bi z njim ohranili prvo mesto v segmentu. Letno želijo prodati približno 2000 vozil (lani so, zgolj za primerjavo, zabeležili dobrih 1100 registracij), prve primerke pa je v sklopu triletnega sodelovanja s košarkarskim klubom Cedevita Olimpija v polletno uporabo prejelo 13 ljubljanskih zmajev.
slika
Cene:

renault captur TCe 90 evolution, 6-st. roč. (67 kW) – 21.790 EUR
renault captur TCe 90 techno, 6-st. roč. (67 kW) – 23.190 EUR
renault captur mild hybrid 140 techno, 6-st. roč. (103 kW) – 24.990 EUR
renault captur mild hybrid 160 EDC techno, 7-st. rob. (116 kW) – 26.990 EUR
renault captur mild hybrid 160 EDC esprit Alpine, 7-st. rob. (116 kW) – 28.990 EUR
renault captur E-tech full hybrid 145 multi-mode evolution, n-st. sam. (105 kW) – 27.590 EUR
renault captur E-tech full hybrid 145 multi-mode techno, n-st. sam. (105 kW) – 28.890 EUR
renault captur E-tech full hybrid 145 multi-mode esprit Alpine, n-st. sam. (105 kW) – 30.890 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Prvi v roke ljubljanskim zmajem

Ker v Evropi približno tretjina vseh novo prodanih vozil prihaja iz segmenta B (delež pa še naprej raste), ne preseneča, da bo imel Renault v njem kmalu kar štiri predstavnike.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc