Kot sem izvedel od šefa razvoja tega modela, so mu tako govorili v razvojni fazi, ko sploh še niso imeli imena, pa se ga je očitno tako dobro prijelo, da je na koncu kar obveljalo. In sem skoraj prepričan, da so zadeli v polno, ker bigster je – velik!
slika
4,57 metra je dolg, tako da paše točno v sredino razreda C-SUV. In zakaj je Dacia morala v ta razred? Ker predstavlja že kar 23 odstotkov trga v Evropi, to je skoraj 3 milijone avtov na leto, to pa je zelo lep peskovnik, v katerem se splača igrati, zato so leta 2021 na dogodku Renaulution predstavili prvi koncept. Je pa bigster še marsikaj več kot samo velik. Čeprav je tehnološka osnova res ista kot pri dusterju, je to prvi model dacie, ki ima recimo dvopodročno klimatsko napravo in ločeno prezračevanje zadaj. Prvič ima lahko tudi električno odpiranje vrat prtljažnika, kar to baje zahtevajo stranke v tem razredu.
slika
Ko so pred štirimi leti začeli z razvojem tega modela, so obenem kar veliko skupino voznikov po vsej Evropi vprašali, kaj vse mora imeti takšen avto, zaključki pa so bili zelo zanimivi. Predvsem so jih spraševali, če mora imeti sedem sedežev, pa je bil veliko bolj pomemben dizajn, ki so ga postavili na prvo mesto. Na drugo in tretje pa potem vrednost za ceno in, pazite to, enostavnost uporabe, torej ne nešteto zaslonov in nekih piskajočih sistemov, ampak da je avto takšen, kot je bil nekoč, v uporabi voznika, ne pa voznik v nemilosti avta. Bigster vseeno je sodoben, ima tudi moderne sisteme, ki pa jih lahko na hitro izklopite z 2-kratnim pritiskom na gumb levo od volana in je zadeva rešena.
slika
Tudi na armaturki je nekaj klasičnih gumbov, ker želijo, da je uporaba enostavna, ima pa lahko še brezžično polnjenje telefona in sredinski naslon s hlajenjem, da bo pijača mrzla. Tudi električno nastavljiv voznikov sedež je novost in sprednja imata lahko nastavljivi ledveni opori. Panoramsko strešno okno je dolgo 1,2 metra, od tega se odpre 57 centimetrov, da lahko spiš pod zvezdami, če vzameš še ’sleep pack’ z 1,9 metra dolgo posteljo. Že vidim, da bo spet treba z njim na kakšen trip, kot smo šli lani z joggerjem v Grčijo. Sploh z malo bolj robustno različico extreme, ki res privlačno izgleda, za strešni šotor pa ima na voljo modularna vzdolžna nosilca, ki sta ves čas na avtu in ju po potrebi enostavno zasukate prečno, pri čemer je nosilnost 80 kilogramov.
slika
Pa prtljažnik? Velik. Do 702 litra lahko spravite vanj, kar sploh pride prav, če ste na primer v Provansi, kjer je potekala mednarodna premiera, da boste lahko domov pripeljali vse buteljke odličnega vina. In zadnja klop se deli v razmerju 40:20:40, pa naslon se zloži, če potegnete tipko v prtljažniku, to so tudi zahtevali kupci.
slika
Vse bolj zanimiva postaja njihova domislica youclip, ko lahko precej enostavno po kabini premikate razne dodatke, kot so lučke, nosilci in podobno, da bi bila zadeva še bolj zanimiva, pa so organizirali natečaj za šole v Franciji, kjer so učenci pripravili 65 predlogov, štirje so prišli v ožji izbor, mi pa smo morali glasovati za najboljšega. Meni je bila najbolj všeč večnamenska vreča, podloga, vse v enem, kar lepo pospraviš v prtljažnik. Zvezdice na zunanjih plastičnih oblogah pa niso od blizu vidne zato, ker bi bil umazan, ampak ker je to 20-odstotno recikliran poliprilen, ki se pri njih imenuje starkle.
slika
dacia youclip
slika
dacia youclip
slika
dacia youclip
Kljub vsemu temu naj bi bigster ohranil dobro razmerje med uporabno vrednostjo in ceno. OK, to bomo vedeli, ko se začne že 15. maja prodajati pri nas s ceno od 23.490 evrov naprej, mene pa je na prvi vožnji še bolj zanimalo, kako se obnese na cesti!
slika
Kar v redu, je malo več nagibanja, kot bi si želel, ampak je zato tudi dovolj udoben, da bodo družine zadovoljne. Nenazadnje je od tal odmaknjen vsaj 22 centimetrov. V kabini je tudi veliko trde plastike, ampak me spet ne preseneča glede na cenovni rang, čeprav je pa tukaj konkurenca z daljnega vzhoda že kar močna. Debelina sprednje bočne šipe je 3,85 milimetra namesto 3 pa pol, kot je standard pri Dacii, in več izolacije so uporabili pri kolesih, da bi bilo v kabini tišje, baje je spredaj hrup zato za 2 decibela manjši. Vseeno se Dacia z bigsterjem seli v malo bolj zahteven segment, kjer smo vozniki malo bolj razvajeni, zato so to pomembni detajli.
slika
Isto pogon. Tudi štirikolesni je na voljo z blagim hibridom, ki se po novem imenuje mild hybrid 130 4x4 in ima v tem primeru serijski HDC, to je elektronski pomočnik za spuščanje po strmem klancu, ki deluje od hitrosti 5 do 30 km/h. Potem je naslednji po vrsti mild hybrid 140, ki ima malenkostno dodelan pogon z istim 1,2-litrskim trivaljnim turbobencinskim motorjem in nadgrajena baterijo ter elektromotor, ta je lahko tudi na plin, največja novost pa se imenuje hybrid 155. V slednjem primeru gre za polni samopolnilni hibrid in smo ga prvič vozili na premieri. Staremu 1,6-litrskemu atmosferskemu motorju so povečali hod batov in dodali neposredni vbrizg, zdaj ima 1,8 litra prostornine in bistveno boljše karakteristike, predvsem pri navoru. Razvije ga več in predvsem pri pol nižjih vrtljajih, že pri 1630 vrtljajih doseže maksimum, zato se mora motor manj vrteti in je posledično tudi manj hrupa v kabini. Me je pa presenetil podatek, da motor doseže največjo moč pri kar 7500 vrtljajih. Kok kakšen dirkalnik, kar bigster seveda ni! Ta ima tudi edini samodejni menjalnik. Konec leta pripelje še povsem nova različica z elektrificiranim štirikolesnim pogonom, torej ne bo imel več mehanske povezave med kolesi, ampak bo spredaj klasičen bencinski motor z notranjim zgorevanjem, zadaj pa manjši elektromotor, s čimer bodo zadostili strogim zahtevam glede izpustov, obenem pa še vedno ponujali pogon na vsa kolesa.
slika
Bigster je zelo uporaben družinski avto z veliko prostora in kar nekaj simpatičnimi domislicami, zato se bo brez težav spopadel v najbolj zaželenem segmentu vozil v Evropi, ker že pred prodajo zanj vlada veliko zanimanja. Sploh ker bo še naprej ponujal veliko za zmerno ceno, saj je od leta 2019 cena povprečnega avta v tem segmentu zrasla z 29 tisoč na kar 38 tisoč evrov, Dacia pa si je prizadevala ravno to, da ponuja avto v tistem spodnjem cenovnem rangu, kjer je zdaj nastala vrzel.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Še večji duster = bigster

Kako dati ime svojemu velikemu novemu avtu? Pri Dacii niso rabili kaj dosti razmišljati, ker se je krasno prijelo ime duster in če dodaš big kot veliko, z jezika kar samo zleti bigster.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc