Mi smo s prenovljenim prve kilometre nabirali v Turčiji, natančneje v Kapadokiji, kjer je narava prečudovita, marsikje pa tudi popolnoma surova in neokrnjena, zato za premagovanje kilometrov na neutrjeni podlagi dejansko potrebuješ vsestransko zmogljiv stroj. Večina področja je tudi zaščitenega z UNESCOm, pa je vožnja vseeno dovoljena, obenem pa hilux normalno deluje tudi z nefosilnim dizelskim gorivom HVO100, ki je izdelano iz 100-odstotno obnovljivih virov. V Kapadokiji so zaradi nenavadne narave pred desetletji želeli snemati tudi film Star Wars, pa jim Turki niso dovolili.
slika
Sicer je pa 57 let od tega, ko je hilux prvič zapeljal na ceste, torej je še starejši od Vojne zvezd! Mislim, da ste zanj slišali tudi tisti, ki živite pod kamnom, vsi ostali pa zelo dobro veste, da je to eno najbolj trdoživih vozil na svetu. Poltovornjak, ki ga uporabljajo po vsem svetu, poltovornjak, ki so ga pri Top Gearu spustili celo s stolpnice in je preživel, in poltovornjak, ki zmore tono tovora pripeljati do Kredarice. Zadnje sem si sicer izmislil, ampak saj dojamete bistvo.
slika
Toyota se zato z njim ne šali, mogoče res ni tako nastopaški kot Fordov ranger raptor, ampak po prenovi hiluxu z opremo GR sport pri izgledu ne manjka veliko. Oziroma, moram biti natančen, to je GR sport II, ker je imel podobno opremo že pred prenovo. Ta ga zdaj naredi še bolj agresivnega na pogled, in to konkretno, ker je sprednji kolotek skoraj 14 centimetrov širši kot pri navadnem hiluxu, zadnji pa kar 15 in pol. Vstopni kot je za stopinjo boljši in takšen hilux je za 2 centimetra bolj oddaljen od tal kot prej, skupaj skoraj neverjetnih 32 centimetrov. In zato lahko brede skozi vodo, ki je globoka 70 cm.
slika
Če pustim ostale lepotne popravke ob strani, gremo k drugi, najbrž še bolj pomembni novosti. Hilux je zdaj hibrid, in to prvič. Oziroma blagi hibrid, kjer klasiki, torej 2,8-litrskemu turbodizlu s 150 kW moči, pomagajo še 48-voltno omrežje in majhna baterija ter majhen elektromotor. V podrobnosti in občutke se zaenkrat ne bom posebej spuščal, ker je prekmalu in bomo to obdelali v testu, povem pa lahko, da se mi vseeno zdi takoj malenkost bolj prožen pri speljevanju in predvsem tišji. Mogoče tudi zato, ker so uspeli znižati vrtljaje v prostem teku na vsega 600 v minuti. Zaenkrat je v blagohibridni različici na voljo le navadni hilux, brutalnejši GR sport II pa ne. In tudi z dodatnimi komponentami še vedno lahko premaguje mokre ovire do globine 70 centimetrov.
slika
Na terenu je skratka brez kompromisov, zdaj še bolj, ker ima nove programe za izbiro podlage, s pomočjo katerih potem prilagaja delovanje pogona in podpornih sistemov. Pa tudi zato, ker elektrika pomaga ravno toliko, da kakšen primanjkljaj navora dizelskega motorja nadomesti elektromotor. Mogoče škoda, da ni sistem povezan z novim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom kot pri land cruiserju, ampak tudi 6-stopenjska avtomatika ni slaba. Je pa zvok še vedno precej robusten, kar mi je všeč, in tudi pelje se precej dobro, mogoče ne najbolj udobno v segmentu, mu pa dosti ne manjka. Aja, 500 Nm je navora, če vas zanima, in hilux lahko vleče 3 tone in pol težko prikolico.
slika
Malce bolj sodoben je postal tudi znotraj, čeprav sprememb zares ni veliko. Sredino armaturne plošče krasi enako velik zaslon, ki ni tako gromozanski kot pri nekaterih tekmecih, njegov vmesnik pa je zdaj bolj sodoben. Vse skupaj predvsem ostaja enostavno in s številnimi fizičnimi gumbi uporabno tudi z rokavicami. Ne pozabiti, hilux je terensko-delovni stroj in temu je prilagojen. Kljub atraktivnim sedežem pri GR sport II je to stroj za Indiano Jonesa.
slika
In zato Kapadokia nikakor ni slaba lokacija za predstavitev. Dan pred našim prihodom je zunaj sijalo sonce in zrak ogrelo do 25 stopinj, na dan naše vožnje pa je padal sneg in temperatura je bila konkretno pod lediščem. Zato je bil terenski poligon popolnoma razmočen in drseč, tudi 60-kilometrska pot po neokrnjeni naravi je imela vmes nekaj izjemno napornih odsekov z blatom. Ta je objel pnevmatike in poskrbel za ničelni oprijem ter veliko težav, a je hilux zmogel tudi to in vse pripeljal varno nazaj do hotela. Zelo impresivno, skratka, in hkrati dokaz, da je to res eden najbolj vsestranskih strojev na svetu za cesto in teren.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Ostaja trpežen, postaja pa tišji

Prenova Toyotinega hiluxa, ki velja za enega najbolj trpežnih avtov na svetu, je poskrbela za več tehničnih sprememb in manj vizualnih. Še vedno ga boste prepoznali, a po novem morda komaj slišali, ko se bo pripeljal mimo vas.

 

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc