Pozabite na veliki ameriški behemot z oznako explorer, kakršnega je imel Ford v paleti še lansko leto. Zdaj je tukaj novi explorer, ki je bil zasnovan v Evropi in za evropske kupce, izdelujejo pa ga v Kölnu, kjer od lanskega leta stoji najnovejša Fordova tovarna, ki si pri izdelavi vozil pomaga z umetno inteligenco. Zato je novi explorer od prejšnjega krajši za debelih 60 centimetrov in mnogo bolj prijazen slovenskim cestam. Obenem seveda tudi bistveno bolj sodobnega izgleda in tehnologij, poganja pa ga elektrika.
slika
Malo manj kot 4,5 metra je dolg, oblikovno pa kljub dokaj skromnim dimenzijam hudo udaren. Ostre linije in dokaj visoko nasajena karoserija pomenijo, da ga boste v poplavi plehovja na cesti hitro opazili. Seveda je na voljo v številnih barvah, a prav ta na fotografijah se zdi, da mu je najbolj usojena in z obliko odlično sodeluje. Črni stebrički vsenaokoli optično znižajo vozilo, obenem pa poskrbijo, da ostrešje v enaki barvi kot karoserija na pogled lebdi.
slika
Tudi znotraj je hudo simpatičen, osrednji zaslon ima 14,6 palca in je skratka ogromen, za seboj pa skriva predal, do katerega je mogoč dostop ob dvigu celotnega zaslona navzgor, obenem pa se pri zaklepanju vozila dodatno zaklene tudi možnost pomika zaslona in dostopa do predala. Torej bodo stvari tam znotraj pred nepridipravi precej dobro skrite. Obenem ne manjka niti ostalih odlagališč, sredinski pod naslonom za roke je hudo modularen in ponuja kar 17 litrov prostornine, kajpak boste v explorerju lahko brezžično polnili svoj mobilni telefon in se brezžično tudi povezovali z Android Auto in CarPlay. Prav tako je za potnike prostor odmerjen precej bogato, prtljažnik pa ponuja uporabnih 470 litrov prostora. Ob doplačilu bo na voljo Bang&Olufsen ozvočenje z močjo 480 vatov in nizkotoncem.
slika
Sicer pa je explorer na voljo z zadnjim pogonom in enim elektromotorjem ali pa s štirikolesnim pogonom in dvema elektromotorjema. Osnovna izvedenka s 125 kW moči in z manjšo baterijo kapacitete 52 kWh pride k nam naslednje leto, zdaj pa je na voljo baterija s 77 kWh pri različici z zadnjim pogonom in s 79 kWh pri štirikolesno gnanem explorerju. Prvi ima 210 kW moči oziroma 286 konjičkov moči, štirikolesno gnani pa z dvema motorjema 340 konjičkov. Ford pravi, da so motorni pogon optimizirali zelo dolgo in je zato doseg po WLTP kar do 602 kilometra, hvalijo tudi moč polnjenja, ki naj bi bila najboljša v segmentu in zato baterija od 10-80 odstotkov napolnjena v 26 oziroma 28 minutah. Explorer z dvema motorjema svojo baterijo lahko polni s 185 kW moči.
slika
Izjemno so poenostavili še pakete opreme, pravzaprav sta le dva. Osnovni Explorer ima že skoraj vse v svoji opremi, vseeno pa doplačilni Explorer Premium pa za precej ugodnih 2.700 EUR dodaja še prej omenjeno ozvočenje, večja platišča, matrične led luči, električno pomična prtljažna vrata in nekaj drugih malenkosti. Dodatno si boste lahko omislili še sedem drugih dodatkov, med katerimi sta zame najbolj zanimiva toplotna črpalka, ta vas bo olajšala za dober tisočak, in poklopna vlečna kljuka. Celo pri Fordu priznavajo, da se bo večina odločila za toplotno črpalko.
slika
Letos načrtujejo, da bo novi explorer izbralo okoli 80 kupcev in prvim namenjajo še dodatnih 500 EUR popusta, sicer pa bo osnovni explorer z 210 kW moči stal 48.400 EUR. V primeru izbranega financiranja dobite še popust v vrednosti 3.146 EUR, po dodatnem odštetju subvencije pa takšen stane 40.754 EUR.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Električni raziskovalec

V zadnjih šestih letih je Ford pri nas konkretno prevetril ponudbo svojih vozil in večine modelov, ki so bili v prodaji pred nekaj leti, ni več, paleta pa je zdaj sestavljena iz povsem drugih modelov, veliko med njimi je takšnih z legendarnimi oznakami. Na primer explorer!

Beri dalje
Po novem tudi s sedmimi sedeži
PREMIERE
Po novem tudi s sedmimi sedeži
domača premiera: citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš