Dva razloga sta, zaradi katerih imam običajno nižje avtomobile rajši od križancev. Prvi je, da so bolj dinamični za peljati, tudi če po karakterju niso športni, in manj se nagibajo ter pretresajo, ker so pač nižji in je nižje tudi težišče.
Prvi razlog je pomemben meni in najbrž le peščici voznikov, drugi bi pa moral biti pomemben prav vsem. Vsi se ne vozite radi hitro, se pa radi udobno in umirjeno, a ni tako? In na fotografijah je križanec, sem pa Hondin CR-V izbral zato, ker je v poplavi križancev tega segmenta vseeno malo poseben. Ni edini takšen, je pa eden zelo redkih tako velikih in visokih avtomobilov, ki se pelje lepo in umirjeno ter brez pretresanj, zato bi ga za družinski avtomobil imel takoj.

Pustimo to, da pri Hondi obvladajo prostor in ima prtljažnik okoli 600 litrov, vrata se odpirajo skoraj pod kotom 90 stopinj, zato se otroški sedež z lahkoto postavi notri, prostora na sami klopi je veliko in spredaj je tudi eno samo razkošje prostora. Drži, avto je dolg 4,7 metra in se od njega to pričakuje, ampak je vseeno med bolj prostornimi v segmentu. Lahko izberete samopolnilni hibrid s 587 prtljažnimi litri, ali pa priključni hibrid s kar 617timi, in to kljub temu, da je baterija mnogo večja. Nameščena je namreč pod zadnjo klop in ne v prtljažnik, kjer jo ima, sicer manjšo, navaden hibrid.

V bistvu je zanimivo, kako se znajo določene znamke v nekaj desetletjih prilagoditi in povsem spremeniti tisto, po čemer slovijo. V 90tih je bila Honda polna oznak VTi, integra, S2000 in sinonim za športne vozne lastnosti ter motorje, ki so se vrteli skoraj tako hitro kot tisti v motociklih. Danes - pravo nasprotje. Poleg kakovosti, ki je itak od nekdaj tudi ena od vrlin te znamke, je pomembno predvsem umirjeno in varno okolje za potnike. Sodobnih asistenčnih sistemov ima danes vsak nov avto en kup, ampak so velikokrat nekateri na voljo šele za doplačilo. Osnovni ne, ostali pa. Hondin Sensing je serijski že pri najbolj osnovni opremi takšnega CR-V, saj osnovna itak ne pomeni le volana in sedežev, ampak veliko vsega. No, Honda Sensing pomeni, da zna CR-V prepoznavati črte, znake, omejitve, vas spremlja, kako zaspano škilite, pa opozarja na prečni promet, promet zadaj, niti nima smisla naštevati, ker je v paketu dejansko vse.

Na precej prijetne vozne lastnosti tudi niso pozabili, zato dajem CR-V kot primer križanca, ki mi je všeč. Če potrebujete veliko prostora in ste radi z zadnjico visoko, je to super stroj, zelo udoben, malo se nagiba in luknje lepo pobira, krmiljenje je pa tako dobro, da tudi vliva veliko zaupanja. Če ne potrebujete tako velikega avta, povem, da je številko manjši ZR-V še bolj dinamičen, ampak za to velikost je tudi CR-V krasen. Pač, se vidi, da je umirjen karakter tukaj vodilo, zato je zvočno dobro zadušen, nič ne škripa, super je.
Samopolnilni hibrid smo že imeli na testu, novi pa je priključni in je skoraj čisto svež pri nas. Sicer motorne moči ni nič več, še vedno je v njem dvolitrski bencinski stroj, elektromotor pa energijo dobiva od baterije s 17,7 kWh kapacitete in Honda obljublja 82 kilometrov električnega dosega. To je seveda WLTP-vrednost, v praksi pa se boste na elektriko lahko peljali kakšnih petdeset kilometrov daleč na avtocesti, sicer pa še dlje. Polnilnik je 6,8-kilovatni, ampak enofazni, trifazni bi bil pač boljši. Sicer pa 2,5 ure na polnilnici in bo baterija polna.

Pomembno se mi je zdelo povedati, da so avtomobili, ki so višji in prostorni ter razvajajo z usnjenimi sedeži in panoramskimi strehami, lahko tudi vozniški. V osnovi res ciljajo na tiste kupce, ki hočete predvsem udobje, ampak znajo pocrkljati tudi tiste, ki smo malo specifični in mogoče bolj zahtevni glede same vožnje. Jih ni veliko, so pa, CR-V je eden od njih. Malo se mi kolca po nekdanjih hitrovrtečih Hodninih motorjih, ampak časi so takšni, da so pomembne druge lastnosti, zato sta danes v ospredju varnost in okoljska ozaveščenost.

Prihod različice e:PHEV na ponudbo e:HEV ne bo vplival – ta je še naprej na voljo tako s sprednjim kot štirikolesnim pogonom ter paketoma elegance tech in advance. Priključni hibrid je po drugi strani na voljo le s paketom advance tech. Ta je nov in z bogato serijsko opremo predstavlja vrh CR-Vjeve ponudbe. Med skupaj šestimi barvami karoserije je nova biserno zlata, ki je obenem rezervirana za priključni hibrid. Zanjo zahtevajo 700 evrov doplačila, toliko stanejo tudi druge barve z izjemo brezplačne biserno črne. Doplačilo za barvo in opcija nakupa podaljšanega jamstva (dodatni dve leti oziroma 150.000 prevoženih kilometrov) sta obenem edini možni doplačili, vse drugo vključuje že paket sam. 56.990 evrov stane bogato opremljen CR-V e:PHEV, kar je v primerjavi s samopolnilnim hibridom (kjer je trenutno na voljo tudi akcijski prihranek) kar 12.500 evrov več. Upoštevajoč velikost baterije in goro dodatne opreme je razlike manj, je pa jasno, da s priključnim hibridom Honda cilja na najbolj zahtevne kupce.
Tudi za zahtevne voznike
Beri dalje