Skoraj 1400 sklenjenih pogodb v prvih treh mesecih (kar je približno 30 odstotkov več kot v enakem obdobju lani), dobavljenih pa le malo manj kot 1500 vozil, je lepa popotnica za novi superb, ki je pred dnevi zapeljal na naše ceste. Škodin paradni konj s tem vstopa v četrto generacijo (sicer pa gre za peti model s tem imenom), za razliko od sorodnega volkswagna passat pa na evropski trg prihaja v dveh karoserijskih različicah. Na voljo kot petvratna limuzina in prav-toliko-vratni kombi bo nagovarjal tako velike družine kot poslovne uporabnike. Če smo v primeru novega passata zapisali, da je ta v dolžino zrasel za skoraj 15 centimetrov, pri superbu ne bomo. Takšne razlike v primerjavi s prejšnjo generacijo vseeno ni, čeprav je limuzinska različica v dolžino pridobila dobre štiri centimetre, kombi pa točno 4. Tudi v višino je pridobil nekaj milimetrov, je pa postal nekoliko ožji, medtem ko medosna razdalja z 2,84 metra ostaja enaka. Tako dolgo ima tudi novi passat, ki je zdaj mersko bližje superbu kot kadarkoli prej.
slika
Zdi se, da se je precej kupcev tretje generacije superba zanjo odločilo prav zaradi dodatnih milimetrov v primerjavi s kombijevskim passatom variant, zdaj pa je razlike med njima le še nekaj milimetrov, pa še to v prid passatu – ta je od superba combi daljši za poldrugi centimeter, točno toliko je tudi višji, širina in medosna razdalja pa ostajata enaki. Zato bo zelo pomembno, kako je videti. V primerjavi s prejšnjo generacijo bi rekel, da gre za oblikovno evolucijo in ne revolucijo. Bolj prečiščeno deluje, manj je nepotrebnih linij, predvsem pa ima novi superb spredaj drugo generacijo matričnih led žarometov. Ti svetijo s skupaj kar 36 matričnimi moduli, medtem ko svetlobni podpis flying arrow (leteča puščica) ostaja podoben prejšnjemu. Nova je tudi oblika motorne maske, ki je zdaj oktagonalna, nad njo pa se bohoti še nov logotip znamke. Kot motorna maska in velik napis ŠKODA na zadku je odet v mat barvo unique dark chrome. Novi so oba odbijača in luči na zadku (te so enake pri obeh karoserijskih različicah), strešne letve so postale nekoliko nižje, strešni spojler nekoliko večji, lita platišča pa merijo od najmanj 16 do največ 19 palcev.
slika
Četudi se zdi, da je superb s tem, ko je passat postal daljši, izgubil veliko konkurenčno prednost, prostornost ostaja njegova glavna vrlina. Prtljažni prostor limuzinske različice po novem sprejme kar 645 litrov (ob podiranju klopi ga je moč povečati na do 1795 litrov), kar je 20 več kot prej. Še večji je prtljažnik kombijevske različice, ki je pridobil 30 litrov in jih po novem sprejme že 690 oziroma 1920. Do litra enako kot passat torej in tudi v kabini ne pričakujte ničesar drugega. Prostora je naravnost ogromno, sploh v drugi vrsti, nad glavami potnikov pa bo ostalo enako milimetrov ne glede na to, ali se boste odločili za Škodin ali Volkswagnov model. Na tej točki vas najbrž ne bo presenetil podatek, da je za razvoj obeh modelov odgovorna Škoda, za nameček pa prihajata celo z istih proizvodnih trakov Škodine tovarne v Bratislavi.
slika
Ker sta si tudi tehnično zelo blizu (oba imata lahko velik projekcijski prikazovalnik, pred voznikom vedno 10,25-palčne digitalne merilnike, na sredini pa velik zaslon, ki pri superbu meri do 12,9 palca, pri passatu pa celo 15) je bolj pomemben podatek, da sta si armaturni plošči vseeno precej različni. Škodina deluje bolj prijetno, bolj domače, sploh pa so mi všeč trije pametni gumbi, ki jih passat nima. Dva sta namenjena nastavitvi notranje temperature (obenem služita še za nastavitev gretja in prezračevanja sedežev), sredinski pa ima več funkcij. Natančneje šest, in sicer za nastavitev glasnosti multimedije, velikosti zemljevida in izbiro voznega načina, preostale tri pa upravljajo prezračevanje (nastavitev količine zraka, smeri zraka in upravljanje s funkcijami smart clima). Glasovni asistentki, ki si pomaga z integriranim sistemom ChatGPT, ni ime Ida, ampak Laura, da ne boste slučajno pomešali in bo prišlo do ljubosumja, omeniti pa velja še mobilno aplikacijo MyŠkoda z nekaterimi novimi funkcijami, številne pametne rešitve Simply Clever in praktično vse najnaprednejše varnostne in asistenčne sisteme, s katerimi je opremljen novi superb.
slika
Ta je ob lansiranju na voljo z le dvema motornima različicama v treh konfiguracijah moči. Vstopno izbiro predstavlja 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik. Gre za blagohibridni pogon, ki razvije 110 kilovatov moči (150 KM) ter 250 Nm navora. Prav toliko moči (navora pa nekoliko več, natančneje 360 Nm) razvije turbodizelski štirivaljnik. Ta je na voljo tudi v močnejši različici s 142 kilovati (193 KM) in 400 Nm, a le v povezavi s pogonom na vsa štiri kolesa. Superb, ki navor v osnovi še naprej pošilja na sprednji kolesi, se v četrti generaciji ob tem poslavlja od ročnega menjalnika. Podobno kot pri hišnem passatu tega ni več v ponudbi, kar pomeni, da so praktično vse različice opremljene s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG in obvolansko izbirno ročico.
slika
Pravim praktično vse, ker ena vseeno ne bo – ta bo spojena s šeststopenjskim menjalnikom DSG. Govorim o priključnohibridni različici, ki bo na trg pripeljala v kratkem. Po novem jo bo poganjal 1,5-litrski (in ne več 1,4-litrski) turbobencinski motor TSI, v kombinaciji s 85-kilovatnim (115 KM) elektromotorjem, integriranim v menjalnik, pa bo razvila 150 kilovatov sistemske moči (204 KM) in 350 Nm navora. Če je kapaciteta litij-ionske baterije superba iV (kot so poimenovali priključnohibridno različico) prej znašala okroglih 13 kilovatnih ur, jih bo v novi generaciji skoraj še enkrat toliko – 25,7. To naj bi zadoščalo za več kot sto kilometrov zgolj na elektriko, naprej pa na bencin. Kapaciteta rezervoarja za gorivo bo znašala 45 litrov, še bistveno bolj pomembno pa je, da bosta superb iV in super combi iV prvič omogočala hitro polnjenje na enosmernem toku DC. V tem primeru se bosta lahko polnila z do 50 kilovati, na izmeničnem toku pa največ 11. Ob priključnohibridni različici lahko pričakujemo še dve dvolitrski turbobencinski: prva bo razvila 150 kilovatov moči (204 KM) ter 320 Nm navora, močnejša s pogonom na vsa štiri kolesa pa 195 (265 KM) ter 400 Nm. Ob tem velja omeniti še, da je novi superb že zdaj lahko opremljen s sistemom DCC plus. Gre za prilagodljivo vzmetenje z novimi dvoventilskimi blažilniki ter novo krmilno enoto. Pri paketu selection je moč izbrati tudi športno podvozje, ki le-to zniža za 15 milimetrov, pri paketih essence in selection pa tudi paket za slabše terene. Ta naredi ravno obratno – podvozje zviša za 15 milimetrov, ob tem pa ga opremi še z dodatno zaščito.
slika
Škoda tudi s superbom sledi novi strukturi ponudbe, ki sprva vključuje tri pakete opreme: to so osnovni essence, bolje opremljen selection in bogato založen paket Laurin&Klement oziroma L&K, kot boste opazili v ceniku. Ko smo ravno pri njem, ta pravi, da za novi limuzinski superb pripravite najmanj 34.327 evrov (superb 1.5 TSI mHEV DSG essence, 7-st. rob.), medtem ko je najcenejši kombijevski s ceno 35.478 (superb combi 1.5 TSI mHEV DSG essence, 7-st. rob.) dražji za dobrih 1100 evrov. Tolikšna razlika je tudi med dražjimi različicami, vrh ponudbe pa tako v primeru limuzinskega kot kombijevskega superba za zdaj predstavlja močnejša turbodizelska različica s štirikolesnim pogonom in paketom Laurin&Klement. Kasneje bosta ti mesti prevzeli priključnohibridni različici iV z enakim paketom opreme.
slika
Sodeč po prodaji tretje generacije se bo velika večina kupcev še naprej odločila za bolj prostorno kombijevsko različico (ta je pri nas predstavljala kar 84 odstotkov prodaje) s turbodizelskim motorjem (po katerem je v preteklosti poseglo 87 odstotkov kupcev) in robotiziranim menjalnikom DSG. Ročnega očitno ne bo pogrešal skoraj nihče, saj je v prejšnji generaciji pri nas po njem poseglo le šest odstotkov kupcev. Četudi podatka o deležu prodaje štirikolesno gnane različice niso ponudili, je bolj ali manj jasno, da bo najbolj priljubljena različica na voljo za 41.162 evrov (kolikor stane kombijevski superb z dvolitrskim turbodizelskim motorjem TDI, robotiziranim menjalnikom DSG in paketom selection), kar je podoben znesek, kot ga boste odšteli za primerljiv kombijevski passat variant 2.0 TDI DSG business, ki stane 41.981 evrov. V primeru, da ste se za avtomobil že odločili in se odločate le še med devetimi oblikami litih platišč, osmimi karoserijskimi barvami ali pa sedmimi slogi notranjosti, vas najbrž zanima še podatek, kako hitro ga lahko dobite. Če govorimo o kombijevski različici, ki je na zalogi, je odgovor v nekaj dneh, sicer pa boste na svojega čakali približno dva do tri mesece. Na limuzino nekoliko dlje, saj bodo prvi primerki k nam pripeljali šele konec poletja, predvidoma meseca septembra. Do konca leta naj bi trgovci po državi prodali približno 300 vozil, že po prvi vožnji in zanimanju mimoidočih pa je jasno, da bo novi superb še naprej ostal ljubljenec slovenskih kupcev - četudi se križanci prodajajo bolje. O novem kodiaqu pa kdaj drugič, če ne prej, ko pripelje k nam.
slika
Cene:

škoda superb 1.5 TSI mHEV DSG essence, 7-st. rob. (110 kW) – 34.327 EUR
škoda superb 1.5 TSI mHEV DSG selection, 7-st. rob. (110 kW) – 37.545 EUR
škoda superb 1.5 TSI mHEV DSG L&K, 7-st. rob. (110 kW) – 42.726 EUR
škoda superb 2.0 TDI DSG essence, 7-st. rob. (110 kW) – 36.761 EUR
škoda superb 2.0 TDI DSG selection, 7-st. rob. (110 kW) – 40.011 EUR
škoda superb 2.0 TDI DSG L&K, 7-st. rob. (110 kW) – 45.127 EUR
škoda superb 2.0 TDI 4x4 DSG essence, 7-st. rob. (142 kW) – 40.680 EUR
škoda superb 2.0 TDI 4x4 DSG selection, 7-st. rob. (142 kW) – 43.929 EUR
škoda superb 2.0 TDI 4x4 DSG L&K, 7-st. rob. (142 kW) – 49.031 EUR
škoda superb combi 1.5 TSI mHEV DSG essence, 7-st. rob. (110 kW) – 35.478 EUR
škoda superb combi 1.5 TSI mHEV DSG selection, 7-st. rob. (110 kW) – 38.695 EUR
škoda superb combi 1.5 TSI mHEV DSG L&K, 7-st. rob. (110 kW) – 43.878 EUR
škoda superb combi 2.0 TDI DSG essence, 7-st. rob. (110 kW) – 37.911 EUR
škoda superb combi 2.0 TDI DSG selection, 7-st. rob. (110 kW) – 41.162 EUR
škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K, 7-st. rob. (110 kW) – 46.277 EUR
škoda superb combi 2.0 TDI 4x4 DSG essence, 7-st. rob. (142 kW) – 41.831 EUR
škoda superb combi 2.0 TDI 4x4 DSG selection, 7-st. rob. (142 kW) – 45.089 EUR
škoda superb combi 2.0 TDI 4x4 DSG L&K, 7-st. rob. (142 kW) – 50.196 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Ljubljenec slovenskih voznikov

Rezultati prvega kvartala letošnjega leta namigujejo, da je pred znamko Škoda dobra letina. 11-odstotni skupni tržni delež znamko na slovenskem trgu postavlja na drugo mesto po prodaji, v prodaji fizičnim osebam so na prvem.

 

 

 

 

 

Beri dalje
Samo nebo je meja
PREMIERE
Samo nebo je meja
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Obuditev legende
PREMIERE
Obuditev legende
Domača premiera: fiat 600
Iztok Krajnc
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
PREMIERE
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
mednarodna premiera: renault 5 E-tech electric
Iztok Krajnc
Nazaj med prve tri
PREMIERE
Nazaj med prve tri
Domača premiera: Nissan qashqai
Gašper Miš
V simbiozi z družinami
PREMIERE
V simbiozi z družinami
Domača premiera: renault symbioz
Iztok Krajnc
Velike toyote so med nami
PREMIERE
Velike toyote so med nami
Mednarodna premiera: toyota professional
Iztok Krajnc
Kitajska ofenziva
PREMIERE
Kitajska ofenziva
Domača premiera: MG3 in MG HS
Iztok Krajnc
Po prenovi tudi v nabriti različici N
PREMIERE
Po prenovi tudi v nabriti različici N
Domača premiera: Hyundai ioniq 5
Gašper Miš
Aduti v senci
PREMIERE
Aduti v senci
Domača premiera: Mitsubishi ASX
Iztok Krajnc
Prvi v roke ljubljanskim zmajem
PREMIERE
Prvi v roke ljubljanskim zmajem
Domača premiera: Renault captur
Gašper Miš