Luč sveta je tiguan ugledal leta 2007, devet let zatem druga generacija, v tem velikostnem segmentu pa so križanci tako ali tako najbolj priljubljeni in zajemajo že 60 odstotkov trga. To pomeni, da so v segmentu veliko bolj priljubljeni kot karavani ali podobno dolge kombilimuzine. In samo letos bo novi tiguan izbralo okoli 1200 kupcev. Kaj pa je tako zanimivega, da ga imate izjemno radi?
slika
Za začetek je križanec, kar pomeni, da se v njem sedi višje, in to je prva stvar. Nova generacija je tudi oblikovno nekoliko manj zadržana, veliko je ostrih linij in nos vozila je nastopaški, obenem pa znotraj tiguan od nekdaj ponuja veliko prostora. Novinec kljub skoraj enakim dimenzijam predhodnika, daljši je le za tri centimetre, ponuja dodatnih 37 prtljažnih litrov, kar skupaj pomeni 652-litrski prtljažnik, ki je s 472 litri manjši le pri priključnohibridni izvedenki, jasno, zaradi baterije.
slika
Nova oblika ni takšna le zaradi nastopaškega faktorja, ampak so Volkswagnovi inženirji precej časa prebili v vetrovniku in uspeli zmanjšati količnik zračnega upora Cw na 0,28, kar je za to avtomobilsko obliko dober rezultat, pomagajo usmerniki zraka, ravno dno ter drugi prijemi. Še ena od stvari, ki jo boste opazili v primeru doplačila za HD-matrične luči, je svetlobna letvica med obema lučema spredaj in enaka je tudi zadaj. Luči imajo kar 19.200 mikro diod, ki so povezane v 12 večjih sklopov, ti pa potem svojo svetlobo lahko prilagajajo vsem mogočim razmeram in vedno skrbijo za odlično vidljivost. Obliko svetlobe zadnjih luči si v tem primeru lahko izberete sami in določate med nekaj ponujenimi možnostmi.
slika
Posipanje s pepelom je takoj vidno v notranjosti, kjer so se v vseh različicah poslovile haptične tipke na volanu in so jih zamenjala uporabniku veliko bolj prijazna klasična stikala, pred voznikom so digitalni merilniki, sredinski zaslon pa v osnovi meri 12,9 palca, doplačilno si lahko omislite tudi 15-palčnega. Oba delujeta z najnovejšim vmesnikom, ki mu pri določenih parametrih pomaga umetna inteligenca s ChatGPT, prestavna ročica se je premaknila ob volan in sprostila nekaj prostora na sredinskem grebenu, kjer zdaj kraljuje veliko stikalo, ki so ga pri Volkswagnu poimenovali 'gumb za doživetje vožnje' in ima funkcijo nastavljanja glasnosti radia oziroma spreminjanja voznih programov ter z njimi povezane ustrezne ambientalne osvetlitve.
slika
Podobno kot pri passatu je tudi tukaj na voljo veliko pogonskih alternativ, priključni hibrid je na voljo v dveh izvedenkah s sistemsko močjo 150 oziroma 200 kW, baterija ima skoraj 20 kWh, kar pomeni doseg po WLTP okoli 100 kilometrov. Baterija je mnogo večja kot pri prejšnji generaciji in tudi veliko bolj uporabna, polni se z 11 kW na običajni polnilnici, omogočeno pa je tudi polnjenje DC z do 40 kW, takrat bo 80-odstotno polna v 25 minutah.
slika
Največ zanimanja bo verjetno za dizelsko različico, ta ima lahko 110 oziroma 142 kW moči, močnejša je na voljo le v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, zanimiva je tudi bencinska različica, pravzaprav blagohibridna, kjer se 1,5-litrskemu štirivaljniku ob manjši obremenjenosti izklapljata dva valja, zato je lahko poraba še nekoliko manjša. Veliko besed so na premieri namenili še blažilnikom z novim sistemom nastavljanja trdote, ti lahko svoje blaženje prilagajajo do dvestokrat na sekundo.
slika
Štirje paketi opreme so na voljo, osnovnemu life delajo družbo še elegance in vizualno atraktivnejši R-line, lahko izberete tudi paket 4ALL. Vsak od njih ima seveda določene specifike, boljši paketi ponujajo sedeža s certifikatom AGR in masažo. In zakaj takšen naslov? Tiguan je skovanka besed tiger in legvan, ki so jo za prvo generacijo izbrali bralci nemške avtomobilistične revije. Pa se je očitno kar dobro prijela.

Spodaj pa še nekaj cen:

volkswagen tiguan 1.5 eTSI 131KM Life – 37.465 EUR
volkswagen tiguan 1.5 eTSI 150KM elegance – 41.419 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI 150 KM DSG R-line – 45.327 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI 193 KM DSG elegance – 48.405 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI 193 KM DSG R-line – 49.487 EUR
volkswagen tiguan 1.5 TSI eHybrid 272 KM R-line – 52.003 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Tiger in legvan že tretjič

Zgolj ob pogledu na prodajne številke volkswagna tiguan se konkurenci najbrž šibijo kolena, gre namreč za enega najbolje prodajanih križancev že tako zelo priljubljenega segmenta vozil pri nas. In zdaj je na ceste zapeljala povsem nova tretja generacija.

Beri dalje
Ljubljenec slovenskih voznikov
PREMIERE
Ljubljenec slovenskih voznikov
Domača premiera: Škoda superb
Iztok Krajnc
S škornji v Škotskem višavju
PREMIERE
S škornji v Škotskem višavju
mednarodna premiera: toyota land cruiser
Iztok Krajnc
Tiger in legvan že tretjič
PREMIERE
Tiger in legvan že tretjič
Domača premiera: Volkswagen tiguan
Iztok Krajnc
Poplesavanje v vetriču
PREMIERE
Poplesavanje v vetriču
Mednarodna premiera: Suzuki swift
Iztok Krajnc
Žarek z daljnega vzhoda
PREMIERE
Žarek z daljnega vzhoda
Domača premiera: Geely coolray
Iztok Krajnc
ZRe V prihodnost
PREMIERE
ZRe V prihodnost
Domača premiera: Honda ZR-V
Iztok Krajnc
Razcvet med kombiji
PREMIERE
Razcvet med kombiji
Domača premiera: Ford tourneo custom
Iztok Krajnc
Tako podobna in tako različna
PREMIERE
Tako podobna in tako različna
Domača premiera: BMW X2 in mini countryman
Iztok Krajnc
Osvežitev manjših modelov
PREMIERE
Osvežitev manjših modelov
Škoda scala in kamiq
Iztok Krajnc
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
PREMIERE
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
Mednarodna premiera: Toyota C-HR plug in hybrid
Iztok Krajnc