Zanimivo je, kako lahko ena sama črka v oznaki spremeni celoten avtomobil. Nemilenijci se najbrž spomnite astre GSi. Ko sem bil sam 'mulc', je bil to strašen stroj, dvolitrski bencinski motor in 150 ’konjičkov’, čista raketa. Zdaj je namesto črke 'i' zadaj 'e', kar pomeni, da ’konjičkov’ ni več 150, temveč 225. Kar fino, ne? Opel je svojo oznako GSi še uporabil tudi pozneje pri številnih modelih in ne le pri stari astri, ki se mi še danes zdi zanimiva. Povsem nova ni niti oznaka GSe, ki jo je leta 1970 nosil že model commodore, pozneje pa še model monza.
slika
Ampak takrat je GSe pomenilo 'einspritzung', torej neposredni vbrizg, zdaj pa označuje električno pomoč pri pogonu, ki očitno lahko konkretno pomaga pri zmogljivostih. Verjamem pa, da nekaterih ne preseneča takšna konjenica, ker identičen sistem ponuja tudi Peugeot v svojem 308. 1,6-litrski bencinski motor dobiva pomoč elektromotorja, kar pomeni precej živahnih 7,5 sekunde do 100. Seveda tole ni pravi tekmec nabritim 'hot hatchem', ampak ali se s katerim od tistih lahko peljete zgolj na elektriko? Ne! No …
slika
Pri takšni astri ima baterija okoli 12 kilovatnih ur, kar pomeni do 60 kilometrov dosega, če se boste seveda peljali res umirjeno, in takšno številko oglašujejo pri Oplu, v praksi pa najbrž bolj okoli 40 kilometrov; povemo, ko jo dobimo na test. Sicer pa boste GSe hitro prepoznali tudi zunaj, ker je malo bolj našpičena za pogledati in čepi centimeter bližje tlom kot navadna. Povezana je z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je tudi enak kot v pežojih in deluje super. Je pa takšen menjalnik še en dokaz, da vozniški puristi lahko najdete tudi bolj agresivne alternative z ročnimi menjalniki.
slika
Torej, zunaj ima astra drugačna odbijača in platišča, za pogledati je precej zanimiva, zavite španske ceste pa so potrdile tudi, da je podvozje bolj čvrsto in krmiljenje komunikativno. Pospeški so zvezni in posebej ne razburjajo, prav tako je zadržan tudi zvok motorja, vseeno pa je požiranje kilometrov neverjetno lahkotno in prijetno. Tudi lahko hitro, ampak več pustim za test.
slika
Notri se od navadne razlikuje po bolj športnih sedežih, ki pa nista preveč agresivna in zato prijetna ter ravno prav čvrsta. Ostalo je bolj ali manj enako, za pogledati manj nastopaško kot v 308, ampak mogoče celo bolj uporabno, ker je več klasičnih stikal. Navadno petvratno lahko izberete ali pa karavan, če bi radi malo bolj hitro na cilj prepeljali še sup ali tri. En takšen super vmesni člen med navadno in čim res nabritim je. Ni pa njena moč enaka moči drugega modela z oznako GSe.
slika
Opel grandland jo zdaj tudi nosi. Ja, vem, tole je križanec, ki že ne more biti dinamičen. Res ne more biti? Grandland ima z oznako GSe štirikolesni pogon in 221 kW, kar je 300 ’konjev’. Smo še pri tem, da ni hiter? 6,1 sekunde potrebuje do stotice, sedeža znotraj podobno učinkovito objameta telesi sprednjih potnikov in tudi izgleda kar dinamično z bolj drznim odbijačem spredaj in bolj ostrimi platišči. No, pa črnim pokrovom motorja.
slika
V tem primeru je eden od elektromotorjev še zadaj, zato je pogon lahko štirikolesni, moči pa več kot pri astri. Tudi tukaj potrjujem, da smo španske kilometre požirali z neverjetno lahkoto, zavojem pa dominirali. Sicer pa boste tudi s takšnim lahko drveli največ 235 km/h oziroma se zgolj na elektriko peljali s hitrostjo do 135 km/h.
slika
Če me vprašate, kateri je bolj suveren v zavojih, je to astra, logično, ker je tudi nižja. Ampak ker radi kupujete križance in če bi ob tem radi imeli še malo zabave, potem je tole kar dobra alternativa. Tudi ta je priključni hibrid, baterija je celo malenkost večja in ima 14,2 kvure, doseg pa najbrž podoben, mogoče celo malce manjši. Je pa tudi ta za tiste, ki boste dovolj pridni in ga redno polnili, da bo dovolj elektrike. S cenama je pa tako: grandland GSe s financiranjem stane 49 tisočakov, astra pa okoli deset tisočakov manj.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Opla astra GSe in grandland GSe

Opel obuja oznako GSe, ki jo je pred desetletji že imel, pa vendar s popolnoma drugačno filozofijo. Prva dva modela z njo sta nova astra in grandland. No, v obliki povsem lepo vozne študije smo s takšno oznako nedavno videli tudi manto. Tudi na tokratni premieri astre je bila.

Beri dalje
Po novem tudi s sedmimi sedeži
PREMIERE
Po novem tudi s sedmimi sedeži
domača premiera: citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš