Toyota RAV4 ni več na voljo z dizelskim motorjem, kar naj vas posebej ne preseneča. Že v prejšnji generaciji ni bila, če ste želeli imeti štirikolesni pogon, a tisto je bila očitno vmesna stopnja, sedaj pa se je brbotajoči motor dokončno poslovil.
Trditve, ki jih včasih dajejo proizvajalci za prihodnja leta razvoja, so velikokrat precej drzne. Volvo od naslednjega leta ne bo imel v novih avtih več smrtnih žrtev, Toyota pa bo v naslednjih 30 letih zmanjšala izpust svojih avtov za 80 odstotkov. Če bi ostali le pri bencinu ali nafti, to pomeni, da bi avto namesto petih litrov porabil le enega. Ampak ne bodo ostali le pri motorjih na notranje izgorevanje, že sedaj ne.
Dobro že veste, da Toyota izdeluje hibride in hibridni sklop v novem RAV4 je naravnost fantastičen. Enakega sem zadnjič preizkušal v nižjem camryju, ki veliko lažje reže zrak in je v okolici Šibenika za sto kilometrov porabil le dobrih pet litrov, ampak tudi tukaj poraba ostaja dovolj majhna, da se s podobno ne more pohvaliti noben tekmec. Veliko avtoceste bo pomenilo dobrih 7 litrov, malo manj pa le 6 na 100 kilometrov. In to za avto z 2,5-litrskim bencinskim motorjem, 4,6 metra dolžine, visoko karoserijo in skupaj z več kot 200 ’konji’. Super rezultat!
Ah, boste rekli, pa koliko elektrike še zraven? Koliko časa ga je treba polniti, ker je hibrid? Pa kako glasno se dere zaradi neskončnostopenjskega menjalnika? Gremo po vrsti. Nekaj elektrike že, ampak naj vas ta ne zanima, ker takšen RAV4 ni priključni hibrid, torej ga ne polnimo. Sistem vse naredi sam in poskrbi za vse. Tudi motor se kaj dosti ne dere, pravzaprav je večino časa povsem tih, le pri močnem pospeševanju, ko boste koga prehitevali, se bo oglasil, pa še to ne preveč moteče. Drugačnega mnenja bodo še vedno tisti, ki ob vsakem speljevanju in pospeševanju pohodijo plin do konca in jih bo stalno vrtenje v visoke vrtljaje motilo, ampak ti že v osnovi niso pravi kupci tega avtomobila. 160 kW moči oziroma 218 ’konjev’ poskrbi, da je RAV4 precej živahen, čeprav (podobno kot pri corolli) občutka pospeševanja sploh ni, dokler koga ne prehitiš in takrat opaziš, da si to naredil prav na hitro, ker vleče tako zvezno.
Baterija ostaja nikelj-metal-hidridna in ker je majhna, ne doda veliko k skupni masi, zato avto med vožnjo deluje dovolj lahkotno in živahno. Celo v zavojih je prijeten in občutek na volanu je dober, preko kakšne večje grbine se sicer zapelje malce bolj na trdo, nasploh pa je dovolj udoben in predvsem vozniško zelo nenaporen. Med vožnjo svoje mere in maso lepo skrije.
Elektromotor v praksi prevzame glavno vlogo precej pogosto, a večinoma skoraj nezaznavno, meni pa je dejansko najbolj všeč ob samem speljevanju, ker takoj ponudi dovolj navora in z minimalnim dotikom stopalke že takoj nežno potisne avto naprej. Na slabi podlagi je zato speljevanje še posebej lahko, ker ni treba čakati bencinskega motorja, da se zbudi.
Glede zunanjosti kaj dosti ne bom razpredal, ta je precej ostrih linij kot zadnje čase vse nove toyote, zato izgleda bolj zanimivo in napadalno, kar vam je lahko všeč ali pa pač ne. Meni je, sploh v kakšni bolj zanimivi barvi, predvsem zato, ker vseeno izžareva več karakterja kot prejšnja. Bolj nastopaško gleda v svet s svojo veliko masko.
Znotraj je RAV4 v primerjavi s prejšnjim naredil velik preskok v kakovosti, vsi materiali so odlični, večinoma je vse mehko in zelo pregledno, všeč so mi stikala za nastavljanje temperature, ker so velika in sovpadajo z bolj robustnim karakterjem avta. Sedi se odlično, preglednost je dobra in velik zaslon na sredini armaturne plošče je pregleden, pravzaprav je enak kot v corolli, ki smo jo že preizkusili. Programje je boljše kot včasih in sedaj že bolj intuitivno, bo pa potrebno še marsikaj polikati in Japonci, ki slovijo po svoji napredni tehnologiji, prav tu najbolj šepajo.
Odlagališč je tudi dovolj, le kdo, ki se rad pohvali, da ga je precej med nogami, bo morda potarnal, da bi desno koleno raje dal še malo bolj ven pa ne gre, ker je osrednji del armature precej širok. Ostalo štima in zadaj je prostora sedaj več, za potnike veliko, tudi če spredaj in zadaj sedita dva, visoka po 1,9 metra, ga bo dovolj. Prtljažnik ima zajetnih 580 litrov, ni dovolj?
Če je dobra alternativa za dizelski motor, ki ga sedaj ni več, vas zanima? Ni dobra, odlična je. Avto ima veliko navora, porabi malo goriva, je zmogljiv in večino časa povsem tih. In z opremo premium tudi dodobra opremljen, veliko je varnostnih sistemov, notranjost je prežeta z usnjem in finimi materiali, zato se boste znotraj dobro počutili. Cena pa 41.475 EUR.
Tehnični podatki | Toyota RAV4 2.5 VVT-i 2WD e-CVT HSD premium |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2487 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 160 (218) pri 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 221 od 3.600 do 5.200 |
Menjalnik | samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4600 x 1855 x 1685 |
Medosna razdalja v mm | 2690 |
Prtljažnik v litrih | 580 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1680 (455) |
Največja hitrost v km/h | 180 |
Pospešek 0-100km/h v s | 8,4 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,0/4,7/4,6 |
Poraba na testu v l/km | 6,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 28.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 40.600 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 41.475 |
Tudi brez dizla gre varčno
Beri dalje