Trditve, ki jih včasih dajejo proizvajalci za prihodnja leta razvoja, so velikokrat precej drzne. Volvo od naslednjega leta ne bo imel v novih avtih več smrtnih žrtev, Toyota pa bo v naslednjih 30 letih zmanjšala izpust svojih avtov za 80 odstotkov. Če bi ostali le pri bencinu ali nafti, to pomeni, da bi avto namesto petih litrov porabil le enega. Ampak ne bodo ostali le pri motorjih na notranje izgorevanje, že sedaj ne.
slika
Dobro že veste, da Toyota izdeluje hibride in hibridni sklop v novem RAV4 je naravnost fantastičen. Enakega sem zadnjič preizkušal v nižjem camryju, ki veliko lažje reže zrak in je v okolici Šibenika za sto kilometrov porabil le dobrih pet litrov, ampak tudi tukaj poraba ostaja dovolj majhna, da se s podobno ne more pohvaliti noben tekmec. Veliko avtoceste bo pomenilo dobrih 7 litrov, malo manj pa le 6 na 100 kilometrov. In to za avto z 2,5-litrskim bencinskim motorjem, 4,6 metra dolžine, visoko karoserijo in skupaj z več kot 200 ’konji’. Super rezultat!
slika
Ah, boste rekli, pa koliko elektrike še zraven? Koliko časa ga je treba polniti, ker je hibrid? Pa kako glasno se dere zaradi neskončnostopenjskega menjalnika? Gremo po vrsti. Nekaj elektrike že, ampak naj vas ta ne zanima, ker takšen RAV4 ni priključni hibrid, torej ga ne polnimo. Sistem vse naredi sam in poskrbi za vse. Tudi motor se kaj dosti ne dere, pravzaprav je večino časa povsem tih, le pri močnem pospeševanju, ko boste koga prehitevali, se bo oglasil, pa še to ne preveč moteče. Drugačnega mnenja bodo še vedno tisti, ki ob vsakem speljevanju in pospeševanju pohodijo plin do konca in jih bo stalno vrtenje v visoke vrtljaje motilo, ampak ti že v osnovi niso pravi kupci tega avtomobila. 160 kW moči oziroma 218 ’konjev’ poskrbi, da je RAV4 precej živahen, čeprav (podobno kot pri corolli) občutka pospeševanja sploh ni, dokler koga ne prehitiš in takrat opaziš, da si to naredil prav na hitro, ker vleče tako zvezno.
slika
Baterija ostaja nikelj-metal-hidridna in ker je majhna, ne doda veliko k skupni masi, zato avto med vožnjo deluje dovolj lahkotno in živahno. Celo v zavojih je prijeten in občutek na volanu je dober, preko kakšne večje grbine se sicer zapelje malce bolj na trdo, nasploh pa je dovolj udoben in predvsem vozniško zelo nenaporen. Med vožnjo svoje mere in maso lepo skrije.
slika
Elektromotor v praksi prevzame glavno vlogo precej pogosto, a večinoma skoraj nezaznavno, meni pa je dejansko najbolj všeč ob samem speljevanju, ker takoj ponudi dovolj navora in z minimalnim dotikom stopalke že takoj nežno potisne avto naprej. Na slabi podlagi je zato speljevanje še posebej lahko, ker ni treba čakati bencinskega motorja, da se zbudi.
slika
Glede zunanjosti kaj dosti ne bom razpredal, ta je precej ostrih linij kot zadnje čase vse nove toyote, zato izgleda bolj zanimivo in napadalno, kar vam je lahko všeč ali pa pač ne. Meni je, sploh v kakšni bolj zanimivi barvi, predvsem zato, ker vseeno izžareva več karakterja kot prejšnja. Bolj nastopaško gleda v svet s svojo veliko masko.
slika
Znotraj je RAV4 v primerjavi s prejšnjim naredil velik preskok v kakovosti, vsi materiali so odlični, večinoma je vse mehko in zelo pregledno, všeč so mi stikala za nastavljanje temperature, ker so velika in sovpadajo z bolj robustnim karakterjem avta. Sedi se odlično, preglednost je dobra in velik zaslon na sredini armaturne plošče je pregleden, pravzaprav je enak kot v corolli, ki smo jo že preizkusili. Programje je boljše kot včasih in sedaj že bolj intuitivno, bo pa potrebno še marsikaj polikati in Japonci, ki slovijo po svoji napredni tehnologiji, prav tu najbolj šepajo.
slika
Odlagališč je tudi dovolj, le kdo, ki se rad pohvali, da ga je precej med nogami, bo morda potarnal, da bi desno koleno raje dal še malo bolj ven pa ne gre, ker je osrednji del armature precej širok. Ostalo štima in zadaj je prostora sedaj več, za potnike veliko, tudi če spredaj in zadaj sedita dva, visoka po 1,9 metra, ga bo dovolj. Prtljažnik ima zajetnih 580 litrov, ni dovolj?
slika
Če je dobra alternativa za dizelski motor, ki ga sedaj ni več, vas zanima? Ni dobra, odlična je. Avto ima veliko navora, porabi malo goriva, je zmogljiv in večino časa povsem tih. In z opremo premium tudi dodobra opremljen, veliko je varnostnih sistemov, notranjost je prežeta z usnjem in finimi materiali, zato se boste znotraj dobro počutili. Cena pa 41.475 EUR.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Toyota RAV4 2.5 VVT-i 2WD e-CVT HSD premium
Vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 2487
Moč v KW (KM) pri vrt./min 160 (218) pri 6.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 221 od 3.600 do 5.200
Menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4600 x 1855 x 1685
Medosna razdalja v mm 2690
Prtljažnik v litrih 580
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1680 (455)
Največja hitrost v km/h 180
Pospešek 0-100km/h v s 8,4
Poraba (po normah EU) v l/km 5,0/4,7/4,6
Poraba na testu v l/km 6,8
Cena osnovnega vozila v EUR 28.900
Cena testnega vozila v EUR 40.600
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.475
Posted on

Tudi brez dizla gre varčno

Toyota RAV4 ni več na voljo z dizelskim motorjem, kar naj vas posebej ne preseneča. Že v prejšnji generaciji ni bila, če ste želeli imeti štirikolesni pogon, a tisto je bila očitno vmesna stopnja, sedaj pa se je brbotajoči motor dokončno poslovil.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Kralj okretnosti
TESTI
Kralj okretnosti
Renault twingo TCe 95 EDC intens
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc